خبرهای داغ:

هیچ ارگانی حق صدور مجوز صیادی ندارد

مدیرکل شیلات خوزستان: با دستور استاندار خوزستان فقط اداره کل شیلات و محیط زیست مجاز به صدور مجوز صیادی هستند.
کد خبر: ۹۳۳۹۲۴۰
|
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج  خوزستان، فتح اله ابوعلی گفت: پیرو دستور استاندار خوزستان، به جز شیلات و محیط زیست هر کدام در حوزه‌های استحفاظی خود، هیچ ارگانی حق صدور مجوز صیادی ندارد.

وی افزود: ما در کنار صیادان قرار داریم و معیشت و رفاه این قشر زحمتکش دغدغه مجموعه شیلات است، اما تصمیم گیری در سطح کلان نیازمند بررسی مسائل به صورت کارشناسی و دقیق است.

ابوعلی بیان کرد: صیادان مجاز به فعالیت صیادی راه خودشان را از صیادان غیرمجاز جدا کنند و این رویه همکاری قطعا در نوع تصمیم گیری و برخورد ما نقش موثری دارد و آسیب‌های محتمل را تعدیل خواهد داد، همچنین صیادان بعد از اتمام فعالیت‌های صیادی باید تور و ادوات صید را جمع آوری کرده و سد معبر برای شناور‌های صیادی ایجاد نکنند.

مدیرکل شیلات خوزستان، به انتشار فیلم‌هایی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر نارضایتی صیادان اشاره کرد و اظهار داشت: تنها اختلاف شیلات با صیادان در خصوص نحوه انجام فعالیت‌های صیادی است و تا جاییکه قانون و ضوابط اجازه دهد در جهت تسهیل مسائل و مشکلات صیادان تمام قد حمایت می‌کنیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: در روش صید آلات، به صورت استاندارد باید اندازه چشمه تور ۵ و یک چهارم اینچ یا ۱۳ سانت و طول تور برای هر قایق ۲۵۰ متر تعیین شده است و اگر بیشتر از این داشته باشد توسط یگان و دیگر نیرو‌ها ضبط و مشمول جرائم خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها