خبرهای داغ:
به مناسبت هفته معلم

قدردانی فرمانده و کارکنان سپاه از معلمان مدارس سرخه

همزمان با هفته معلم فرمانده و پایوران سپاه ناحیه سرخه از زحمات معلمان شهرستان قدردانی کردند.
کد خبر: ۹۳۳۹۲۶۴
|
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸

بعد از کلام خداوند در قرآن کریم و پیغمبر اکرم (ص) کلامی والاتر، جامع­تر، و اثربخش­تر از گفتار علی (ع) که می­فرماید: «من علمنّی حرفاً فقد صیّرنی عبداً» درباره­ی ارزش معلمی و جایگاه او و تکریم شخصیت وی وجود ندارد.

از نظر پروردگار عالم، کار معلم کار خداست و نقش او در جامعه نقش پیامبر اکرم (ص) است، نقش همه­ی انبیاء و اوصیاء است. اولین سوره­ای که بر پیغمبر اکرم (ص) نازل شده است، سوره­ی علق است، آیاتی که در همان وهله­ اول بر پیامبر نازل شد و در این آیات پروردگار عالم خود را یک معلم قلمداد می­کند، می­فرمــاید، پروردگـارت اکرم است، برای اینکه معلم است‎؛ و در سوره­ی جمعه می­فرماید که هدف از بعثت رسول اکرم (ص)، هدف از آمدن قرآن، همانا « آموزش و پرورش » است.

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ همزمان با فرارسیدن شهادت معلم بزرگ شهید مرتضی مطهری و گرامیداشت هفته معلم، سرگرد محمد مهدی ادهم و حجت الاسلام و المسلمین حسین ابوالقاسمی به همت حوزه بسیج دانش آموزی ولایت با حضور در اداره آموزش و پرورش شهرستان سرخه از زحمات پرسنل این اداره تقدیر و تشکر به عمل آوردند.

سرگرد محمد مهدی ادهم ضمن تبریک هفته معلم اظهار کرد: در جامعه انسانى، اساسى ترین کار، تعلیم و تربیت است. کسى که این رسالت را به دوش مى کشد؛ معلم است.

وی افزود: کار معلمى به هرگونه تلاشى که براى هدایت, تکامل و تعلیم و آموزش انسان, صورت مى گیرد اطلاق مى شود, براساس همین تعریف است که پیامبران, معلم بشر خوانده مى شوند, هم چنین پدر و مادر و دیگر اعضاى خانواده نسبت به کوچک ترها نقش معلم را دارند.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان سرخه گفت: امید که معلمان عزیز و همه دست اندرکاران آموزش و پروش و تربیت جامعه اسلامى در کار تربیتى و آموزشى خویش, موفق باشند.

همچنین پایوران سپاه ناحیه به همراه پرسنل اداره آموزش و پرورش سرخه با حضور در مقابل درب منازل تعدادی از معلمان و فرهنگیان شهر سرخه از زحمات آنان تجلیل به عمل آوردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها