خبرهای داغ:
رئیس مرکز بهداشت قم خبر داد.

تزریق ۱۶ هزار دوز واکسن کرونا در قم

محبی گفت: تاکنون ۱۶ هزار دوز واکسن کرونا به گروه‌های هدف در قم تزریق شده است.
کد خبر: ۹۳۳۹۳۰۷
|
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محبی رئیس مرکز بهداشت قم گفت: استان قم بیش از ۲۵ هزار دوز واکسن کرونا دریافت کرده است و از این تعداد حدود ۱۶ هزار دوز واکسن در نوبت اول و دوم تزریق شده است.

وی با اشاره به این که در مرحله اول کادر درمان، پرسنل آرامستان ها، جانبازان بالای ۵۰ درصد شیمیایی، سالمندان در مراکز نگهداری و پاکبان‌ها واکسن دریافت کرده اند، افزود: از روز دوشنبه مرحله دوم واکسیناسیون آغاز شده که گروه هدف سالمندان بالای ۸۰ سال هستند.


محبی تاکید کرد: از پس فردا چهارشنبه، برنامه واکسیناسیون در مناطق روستایی برای سنین بالای ۸۰ سال و هم گروه سنی ۷۵ تا ۸۰ سال آغاز می‌شود.


رئیس مرکز بهداشت همچنین از آغاز واکسیناسیون گروه سنی ۷۵ تا ۸۰ سال در مناطق شهری از شنبه خبر داد و گفت: تاکنون سه هزار سالمند واکسن دریافت کرده اند که تا پنج شنبه ادامه خواهد داشت.


محبی از مردم خواست با توجه به اطلاع رسانی که صورت می‌گیرد و فراخوان عمومی حتما مراجعه کنند تا واکسن را به صورت رایگان و بدون مشکل دریافت کنند.


وی با اشاره به این که از ابتدای واکسیناسیون خوشبختانه عارضه خاص و جدی گزارش نشده تاکید کرد: البته همه واکسن‌ها ممکن است به صورت مقطعی یک تب مختصر و درد محل تزریق یا سردرد موقت داشته باشند که با مسکن‌های معمولی برطرف خواهد شد.


رئیس مرکز بهداشت گفت: مراکز سه گانه تزریق واکسن در کل ایام هفته حتی در روز‌های تعطیل، در میدان روح الله جنب دانشکده بهداشت، بلوار کارگر مرکز امام موسی بن جعفر (ع) و نیروگاه روبه روی امامزاده سید معصوم مرکز الزهرا (س) آماده ارائه خدمات هستند.


محبی به برخی شایعات و اطلاعات نادرست در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: این شایعات باعث شده افراد باور درستی از واکسیناسیون نداشته باشند، درحالی که من به مردم اطمینان می‌دهم واکسن‌ها بر اساس مجوز‌های وزارت بهداشت و سازمان قضا و دارو مورد تایید است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار