سازمان بسیج مداحان استان کرمان با همراهی هیئت‌های مذهبی، مداحان و خیران با اهدای بسته‌های کمک‌معیشتی در قالب کمک‌های مومنانه برای زدون غم و رنج از دل نیازمندان آبرومند تلاش می‌کند.
کد خبر: ۹۳۳۹۴۴۴
|
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی، سازمان بسیج مداحان استان کرمان با همراهی هیئت‌های مذهبی، مداحان و خیران با اهدای بسته‌های کمک‌معیشتی در قالب کمک‌های مومنانه برای زدون غم و رنج از دل نیازمندان آبرومند تلاش می‌کند.

قصه پرغصه اشرف‌خانم

اشرف خانم همه‌کاره محله بود، زنی با سلیقه و مهربان، کاربلد، هر کس هر کاری داشت، می‌دانست روز باشد یا شب، فرقی ندارد باید در خانه اشرف خانم را بزند تا کارش راه بیفتد.

اشرف خانم صبح‌ها می‌رفت خیاط‌خانه و تا دیروقت آنجا بود و کار می‌کرد، روزهای زیادی از اقوام و آشنایانی پذیرایی می‌کرد که برای درمان به کرمان می‌آمدند، سر و وضع زندگی‌اش هم طوری بود که توی محله خیلی‌ها حسرت و افسوسش را می‌خوردند، آرمین که به‌دنیا آمد، بعد از مدتی متوجه شدند، بیمار است، اشرف خانم فقط به دکترهای کرمان دل نبست، بارها به تهران هم رفت تا حال آرمین خوب شود، خوب که نشد اما کمی بهتر شد.

شوهر اشرف خانم هم کارمند یکی از اداره‌ها بود، او در 28 سالگی از کارافتاده شد و اشرف خانم ماند و یک شوهر و یک پسر مریض و یک دختربچه، اما از پا ننشست و باز هم با چندرغاز حقوق نصف و نیمه ازکارافتادگی شوهرش و درآمد خیاطی چرخ زندگی‌شان را چرخاند.

شوهر اشرف خانم چند سال قبل فوت کرد، دخترش هم رفت خانه بخت، اما بدن او دیگر مثل سابق جان نداشت و چهار سال قبل بود که پوسیدگی استخوان سبب شکستگی هر دو پایش از لگن شد و اشرف خانم ماند و هزینه‌های سرسام‌آور درمان.

خلاصه برای‌تان بگویم، اشرف خانم هر چه داشت و نداشت را فروخت تا خرج دوا و دکتر کند و اشرف خانمی که همه کاره محل بود، آن طور که خودش می‌گوید: تمام وسایل زندگی‌اش را برای خرج عمل پاهایش فروخت، او بیان می‌کند: امروز حتی کتری و قوری هم ندارم، اگر آرمین دلش هوس چای کند، باید در یک قوطی کمپوت برایش چای درست کنم.

اشرف خانم ادامه می‌دهد: پدر، مادر و خواهر و برادرهایم فوت کرده‌اند و فقط یک برادر دارم که در شمال کشور زندگی می‌کند و ۱۰ سالی می‌شود او را هم ندیده‌ام، دخترم هم نمی‌تواند خیلی به ما سر بزند، دیشب بعد از سه ماه آمد اینجا، شوهرش سر کوچه ایستاده بود و دخترم چند دقیقه‌ای آمد توی خانه، گریه می‌کرد و می‌گفت، مامان اگر من نمی‌توانم بیایم و کاری برایت انجام بدهم، اما خدا، آرمین را برایت گذاشته است.

از آن خانه شلوغ و پر رفت و آمد اشرف خانم حالا فقط چند اتاق قدیمی درب و داغون و درهای بدون شیشه باقی مانده است، آرمین اما این روزها شده عصای دست مادر و همه دارایی و امید اشرف خانم.

از آرمین می‌پرسم، چه آرزویی داری، پاسخ می‌دهد: سلامتی مامانم را می‌خواهم و اینکه موتورم هم درست شود چون به خرج افتاده و پولی ندارم، درستش کنم.

اشرف خانم و آرمین به تازگی زیرپوشش یکی از گروه‌های جهادی سازمان بسیج مداحان استان کرمان با عنوان «عاشقان ولایت» قرار گرفته‌اند و قرار است اتفاق‌های خوبی با کمک خیران برای آنها اتفاق بیفتد.

گروه جهادی «عاشقان ولایت» از حدود شش ماه قبل زیر نظر سازمان بسیج مداحان استان کرمان تشکیل شده است، مجید خان‌بابا مسؤول این گروه جهادی‌ست، وی به خبرنگار فارس می‌گوید: اهل بم هستم و سال‌ها قبل با یک همسر شهید گرانقدر ازدواج کردم و به کرمان آمدم، سال 82 و در زلزله بم حدود ۱۰۰ نفر از اقوامم را از دست دادم، پدرم، مادرم و خیلی‌های دیگر.

وی ادامه می‌دهد: وقتی زلزله بم اتفاق افتاد و با چشم خودم دیدم، بعضی از آدم‌ها حتی کفن هم با خودشان نبردند، فهمیدم این دنیا هیچ ارزشی ندارد و به این فکر افتادم، کار خیر انجام دهم.

خان‌بابا اضافه می‌کند: همیشه با خودم می‌گفتم، این دنیا چه ارزشی دارد که من بخورم و بخوابم، آن وقت تعدادی از بچه‌های یتیم در این شهر گرسنه باشند، برای همین گروه جهادی «عاشقان ولایت» را زیر نظر سازمان بسیج مداحان استان کرمان راه‌اندازی کردم و تاکنون 9 خانوار را زیرپوشش قرار داده‌ایم که بیشتر آنها هم دارای فرزند یتیم هستند.

وی با بیان اینکه خانواده و آشنایانم با کمک‌های‌شان گروه جهادی «عاشقان ولایت» را همراهی می‌کنند، می‌افزاید: سعی می‌کنیم، هر ماه بسته‌های غذایی را برای خانواده‌ها ببریم و بیشتر شب‌ها برای توزیع سبدها می‌رویم که شان و آبروی خانواده‌ها حفظ شود.

اجرای ۴ مرحله کمک‌های مومنانه توسط بسیج مداحان

در همین حال رئیس کانون بسیج مداحان استان کرمان هم به خبرنگار فارس می‌گوید: جامعه هیئت‌های مذهبی و بسیج مداحان با مجموعه‌های همکار در راستای عمل به فرامین مقام معظم رهبری در بحث مواسات، همدلی و کمک‌های همدلانه در ماه مبارک رمضان چهار مرحله کمک‌های مومنانه را انجام دادند.

مجید منصوری ادامه می‌دهد: مداحان بسیجی با تاسی از مولای متقیان حضرت علی (ع) که مظهر انفاق و کمک به دیگران هستند و در احوالات شان داریم که به ایتام و مستمندان رسیدگی می‌کردند برای کمک به نیازمندان تلاش می‌کنند.

وی یادآور می‌شود: طی ماه مبارک رمضان و در ایام میلاد امام حسن مجتبی (ع) و توسط هیئت‌های مذهبی استان کرمان ۳ هزار و ۱۱۸ بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شد.

منصوری اضافه می‌کند: در ایام شهادت حضرت علی (ع) هم یک هزار بسته معیشتی توسط کانون‌های بسیج مداحان در سراسر استان کرمان توزیع می‌شود که از این تعداد همچنین در شهر کرمان ۱۰۰ بسته توسط کانون بسیج مداحان بین مداحان و خانواده‌های نیازمند توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه مرکز نیکوکاری «نفس» با کانون‌های بسیج مداحان برای تهیه بسته‌های معیشتی همکاری کرده است از این مرکز و کانون‌ها قدردانی کرده و می‌افزاید: ارزش ریالی هر بسته حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان است و شامل اقلامی مانند برنج، ماکارونی، حبوبات، روغن و ... می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مداحان استان کرمان ادامه می‌دهد: بیشترین آسیب شیوع کرونا به آن مداحانی زده شد که تنها منبع درآمدشان از مداحی است و با توجه به اینکه آسیب زیادی دیدند، این قشر در اولویت توزیع بسته‌های معیشتی هستند و بقیه بسته‌ها بین سایر خانواده‌های نیازمند توزیع می‌شود.

مکتب شهید سلیمانی، مکتب کمک به دیگران است

منصوری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه این روزها شهید سردار سلیمانی، این مردم میدان و سردار دل‌ها مورد بی‌مهری و طعنه بعضی از افراد قرار گرفته است، تصریح می‌کند: باید بگوییم مکتب شهید سلیمانی، مکتب دستگیری، همدلی و کمک به دیگران بود و کمک کردن‌ها در مکتب شهید سلیمانی جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی در پایان سخنان خود می‌گوید: بسیج مداحان در ماه مبارک رمضان در بحث محتوایی هم بیش از ۳۰۰ دقیقه محتوای ارزشی شامل مناجات‌خوانی مداحان، ادعیه روزها و مداحی در مناسبت‌های خاص ماه مبارک را برای فضای مجازی و صدا و سیمای مرکز کرمان تولید کرده است.

ارسال نظرات