قطارمدرسه سازی خیرین علی رغم محدودیت های کرونایی، متوقف نشد و به ایستگاه مدرسه ناشنوایان الهام ناحیه دو شهرری رسید.
کد خبر: ۹۳۳۹۶۷۶
|
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۵

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ ساختمان ۴ کلاسه خیر ساز در مدرسه ناشنوایان الهام ناحیه دو شهرری مجهز به سالن چند منظوره و استودیو تولید محتوا مجازی با حضور هداوند، معاون برنامه ریزی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، پیروزان مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان های استان تهران و جمعی از مدیران اداره کل آموزش وپرورش شهرستانهای استان تهران و نوسازی مدارس در مدرسه ناشنوایان الهام شهر ری افتتاح شد.

مجید هداوند معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش وپرورش استثنایی با تجلیل وتکریم خیرین مدرسه ساز، گفت: مقام معظم رهبری در روز معلم ضمن تقدیر از فعالیت معلمان خواستار تبدیل جایگاه و شأن معلمان به فرهنگ عمومی شدند.

هداوند با تقدیر از مجاهدت معلمین در ایام کرونا، گفت:  از ۲۰۴ کشور دنیا ۱۹۱ کشور در اولین اقدام  مدارس را تعطیل کردند و آموزش های تلویزیونی و مجازی جایگزین آموزش های حضوری شد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی از سه وجهه نیروی انسانی، فضا  و تجهیزات با آموزش و پرورش عادی تفاوت دارد، گفت: براساس مطالعات جهانی فضای استاندارد آموزشی دانش آموزان استثنایی نزدیک به ۲۸ متر مربع  برای هر دانش آموز است که در کشور ما  این عدد نزدیک به ۱۰ مترمربع است.

وی افزود: براساس  آمایش سرزمینی در کشور ۲۱۰ مدرسه استثنایی جدید مورد نیاز است که ساخت این مدارس در قالب  طرح  از خشت تا بهشت از یک سال و نیم گذشته آغاز شده است و تاکنون از این تعداد ۱۴۰  مدرسه افتتاح یا کلنگ زنی شده است.

‏معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی گفت: دانش آموزان استثنایی برای تعلیم و تربیت بهتر به ۱۱۰ قلم تجهیزات آموزشی، ورزشی و توان بخشی نیاز دارند که تأمین این تجهیزات برای بیش از ۸۰ هزار دانش آموز با نیازهای ویژه در دستور کار آموزش و پرورش استثنایی قرار دارد.

‏ شایان ذکر است در این مراسم از رییس زاده خیر مدرسه ساز، پیروزان مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه سازشهرستانهای تهران و معلمین نمونه آموزش و پرورش استثنایی شهرستان های تهران تقدیر به عمل آمد.

 

ارسال نظرات