خبرهای داغ:
معلم شهید اصغر دفتری در وصیت‌نامه خود نوشته است: برای خشنودی خداوند متعال به جبهه می‌رویم تا حقانیت جمهوری اسلامی را با خون خود امضا کنیم و مشت محکمی بر دهان یاوه سرایان زمان بکوبیم.
کد خبر: ۹۳۳۹۶۸۸
|
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، شهید اصغر دفتری فرزند علی در تاریخ ۲۸ اسفند ۱۳۴۰ در محله قلعه کامکار قم به دنیا آمد و مقاطع تحصیلی را در دبستان نوبنیاد کامکار، مدرسه راهنمایی جزی و دبیرستان آیت‌الله کاشانی طی کرد و در خرداد سال ۱۳۶۰ موفق به اخذ دیپلم در رشته علوم تجربی شد.

وی همان سال در کنکور سراسری مراکز تربیت معلم شرکت کرد و در تاریخ هفتم دی ۱۳۶۰ به مرکز تربیت معلم اراک راه یافت، سپس در مرکز تربیت معلم استثنایی بلال حبشی تهران به ادامه تحصیل پرداخت.

شهید دفتری در شهریور سال ۶۱ به مدت دو ماه عازم جبهه شد و به منطقه موسیان رفت و، چون دوره امداد و بهداشت را در سپاه پاسداران طی کرده بود، مسئولیت راه اندازی یک درمانگاه اورژانس در پشت خط مقدم به وی محول شد و اینچنین بود که اورژانس صحرایی مذکور در عملیات محرم مورد استفاده قرار گرفت.

این شهید عزیز پس از بازگشت از جبهه، دوره تربیت معلم را به پایان رساند و در آموزش و پرورش قم استخدام و در دبستان علی بن ابراهیم (ع) مشغول فعالیت فرهنگی و آموزشی شد.

شهید دفتری با پایان یافتن سال تحصیلی در تاریخ دهم خرداد سال ۱۳۶۲ عازم جبهه‌های غرب کشور شد و مدت ۵۰ روز در گیلانغرب بود؛ با شروع عملیات والفجر ۲ و در مرحله سوم عملیات در سازماندهی به عنوان بیسیم‌چی انتخاب شد. وی در دهم مرداد همان سال در ارتفاعات کله قندی مهران مورد اصابت گلوله دشمن بعثی قرار گرفت و به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

همرزمانش آخرین جمله‌ای را که او بر زبان آورد هرگز فراموش نخواهند کرد: «یا مهدی، یا مهدی! امام را فراموش نکنید! تنهایش نگذارید! یاریش کنید»

مزار مطهر این شهید گرانقدر در گلزار شهدای امامزاده ابراهیم (ع) قم قرار دارد.

خاطراتی از شهید دفتری

رشد و نمو شهید در خانواده‌ای مستضعف و مذهبی بود؛ پدر وی سردسته مراسم عزاداری امام حسین (ع) بود و برادرانش موذن و مداح بودند، از کودکی نماز میخواند و بعد‌ها که بزرگتر شد در ایام محرم نوحه سرایی می‌کرد. به نماز شب علاقه مخصوص داشت؛ معتقد بود یک جوان مسلمان نباید در خانه، صدایش از پدر و مادر و برادران و خواهرانش بلندتر شود.

به کوچک و بزرگ احترام می‌گذاشت، تا هنگام شهادت کسی از او رنجیده خاطر نشد. برای کمک به هزینه زندگی خانواده‌اش قالیبافی می‌کرد، نمونه‌هایی از فرش‌های دستباف شهید موجود است. در سال اول دبیرستان که مصادف با سال اوج گیری انقلاب بود، به خاطر گفتن «مرگ بر شاه» نمره انضباط ۹ در کارنامه اش ثبت شد.

پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی عضو بسیج شد، اکثر اوقات شب‌ها دیر به منزل می‌آمد و صبح از خانواده عذرخواهی می‌کرد. اخلاق امام امت را برای خود الگو قرار داده بود. هیچگاه نماز شب، نماز جمعه، غسل جمعه و روزه روز‌های دوشنبه و پنجشنبه را فراموش نمی‌کرد. مراسم دعای توسل و کمیل توسط ایشان در مسجد قلعه کامکار برگزار می‌شد.

فراز‌هایی از وصیت نامه شهید:

شهید دفتری در وصیتنامه خود که در تاریخ ۲۸ مهر ۶۱ و با عنوان «سرباز حقیر امام» نوشته، آورده است:

«با درود فراوان به روان پاک شهدای اسلام و درود بیکران بر امام امت، ابراهیم زمان، یار مستضعفان و خصم مستکبران امام خمینی به عرض میرسانم راهی را که انتخاب نموده ام با آگاهی کامل بوده و به فرمان مبارک امام به جبهه می‌روم، راهی را که حسین (ع) رفت، به خاطر خدا میروم.

ما جوانان ایران برای خشنودی خداوند متعال به جبهه حق علیه باطل میرویم تا حقانیت جمهوری اسلامی را با خون خود امضا کنیم و مشت محکمی بر دهان یاوه سرایان زمان بکوبیم.

امیدوارم راهی را که انتخاب کرده‌ام، بهترین راه برای نزدیکی به خدا باشد.‌ای خدای مهربان همچنان که مرا آفریده ای، با همان حال مرا به سوی خودت باز گردان که از این دنیای فاسد هرچه هرچه زودتر رهایی یابم»

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها