شهید سلیمانی و سپاه قدس مؤلفه‌های قدرت نظام اسلامی هستند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در مراسم مجاز مکتب حاج قاسم، مقاومت فلسطین و بیداری اسلامی گفت: شهید سلیمانی و سپاه قدس یکی از مؤلفه‌های قدرت ملی و اقتدار نظام اسلامی هستند.
کد خبر: ۹۳۳۹۶۸۹
|
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۴:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در مراسم مجازی مکتب حاج قاسم، مقاومت فلسطین و بیداری اسلامی گفت: شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی شخصیتی است که تنها در محدوده زمان معاصر مورد محاسبه قرار نمی‌گیرد بلکه این شهید بزرگوار در ردیف شهدای تاریخ اسلام قرار دارد.
شهید سلیمانی و سپاه قدس مؤلفه‌های قدرت نظام اسلامی هستند
وی اظهار کرد: اگر سپهبد حاج قاسم سلیمانی در زمان پیامبر (ص) حضور داشت در کنار حمزه سیدالشهداء علیه السلام قرار می‌گرفت و اگر در زمان امام علی علیه السلام بود در خیل سرداران جبهه ایشان در صحنه‌های جمل، صفین و نهروان قرار داشت.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر افزود: اگر شهید حاج قاسم سلیمانی در زمان امام حسن مجتبی علیه السلام بود در کنار یاوران آن حضرت قرار داشت و در کنار کسانی که جبهه مقاومت امام حسن علیه السلام را به صلح و همکاری با معاویه فروختند قرار نمی‌گرفت و اگر در صحنه کربلا نیز حاضر بود در کنار حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام قرار داشت چنان که مانند آن حضرت، دستش را نیز در این راه تقدیم کرد.
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تصریح کرد: شهید سپهبد قاسم سلیمانی با تمام وجود هم در حوزه‌های دفاع مقدس داخلی و هم در مقاومت اسلامی در خط مقاومت و استقامت قرار داشت و یک لحظه در این راه تردید به خود راه نداد و لحظه‌ای دست از مقاومت نکشید.
شهید سلیمانی و سپاه قدس مؤلفه‌های قدرت نظام اسلامی هستند
امام جمعه بوشهر در ادامه سپهبد سلیمانی و سپاه قدس را یکی از مؤلفه‌های قدرت ملی و اقتدار نظام اسلامی برشمرد و تأکید کرد: اگر شما می‌بینید امروز ایران در معادلات سیاسی و امنیتی منطقه دست بالایی دارد و در فضاهای بین المللی مورد توجه و کانون توجه سیاست بین المللی در عرصه‌های مختلف از محاسبات نظم نوین جهانی است به خاطر مؤلفه‌های گوناگونی است که یکی از این مؤلفه‌ها، اقتدار ایران در عرصه میدانی است که نادیده گرفتن این حقیقت نوعی بی‌انصافی است.
بخش بزرگی از چانه‌زنی میز مذاکره مدیون شهید سلیمانی است
آیت الله صفایی بوشهری اذعان کرد: اگر امروز در میز مذاکره شرایط برای چانه‌زنی فراهم می‌شود بخش بزرگی از آن مدیون مؤلفه قدرت میدانی سپاه قدس و شهید سپهبد سلیمانی است.
وی خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی فکر می‌کردند با شهادت شهید سردار حاج قاسم سلیمانی می‌توانند مکتب شهید سلیمانی، حرکت سپاه قدس و اقتدار میدانی ایران را برهم بزنند امّا اگر توانستند با شهادت امام حسین علیه السلام در کربلا این قدرت را از اسلام بگیرند می‌توانند اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را نیز با شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی از بین ببرند.
صفایی بوشهری افزود: شهید سردار قاسم سلیمانی با شهادتش هم به سپاه قدس و هم به ایران در عرصه‌های مختلف، قدرت مضاعفی داد که لازم است مردان عرصه‌های مختلف با همگامی خود از این قدرت در صحنه‌های مختلف استفاده کنند.
وی در ادامه روز جهانی قدس را یادگاری از امام خمینی رحمة الله علیه دانست و اضافه کرد: روز جهانی قدس بیانگر این واقعیت است که اسلام مردانی از مکتب ماه مبارک رمضان تربیت می‌کند که اوج این مکتب، بعد از شب‌های قدر در آخرین جمعه از این ماه مبارک نمایان می‌شود که شهید سردار سلیمانی نیز سرباز و سرداری از مکتب ماه مبارک رمضان، شب قدر و تبعیت از ولایت بزرگ حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در پایان با اشاره به استان بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی کشور اظهار کرد: استان بوشهر دارای سابقه‌ای درخشان در مقاومت اسلامی در برابر استعمار و استکبار و استان ولایت‌مداری، مقاومت و مکتب شهید سلیمانی است و همانند سردار قاسم سلیمانی با تمام وجود در خدمت مقام معظم رهبری است.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری یادآور شد: اگر در گذشته استان بوشهر شهید رئیس علی دلواری‌ها را داشت امروز هزاران شهید رئیس علی دلواری دارد و اگر امروز ما سردار سلیمانی را در میان خود نداریم اما مکتب او در میان ما هست.
انتهای پیام/
ارسال نظرات