سرلشکر سلامی:

نیروی قدس سیاست،راهبرد و قدرت آمریکا را شکست داد/نخستین ضربه به رژیم صهیونیستی می تواند آخرین ضربه باشد

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نیروی قدس, سیاست, راهبرد و قدرت آمریکا را شکست داد و معادلات جدیدی را ساخت.
کد خبر: ۹۳۳۹۷۰۲
|
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴

 به گزارش خبرگزاري بسیج، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی در برنامه گفت و گوی ویژه خبری افزود: در منطق راهبردی دشمنان ما، جغرافیای جهان اسلام و غرب آسیا یعنی خاورمیانه یک منطقه به هم پیوسته و یکپارچه است و از دید آنها سکوی پرش هر قدرتی به تراز قدرت جهانی است یعنی هر کسی اگر بخواهد ارتفاع جهانی از قدرت پیدا کند باید بر خاورمیانه مسلط شود.

 وی ادامه داد: سیاست دشمنان ما برای اینکه تحولات سیاسی و امنیتی را در خاورمیانه با مطلوبیت های سیاسی و منافع خود هم راستا کنند, این بود که تک تک به واحدهای سیاسی و کشورهای منطقه، حمله و آنها را از هم منفک کنند و به هر جزء مستقل منفرد، حمله و او را تسلیم کنند سپس به سراغ جزء دیگری بروند.

سردار سرلشکر پاسدار سلامی افزود: شکست دادن تک تک نظام های سیاسی که دلخواه امریکایی ها نبوده است و تصرف پلکانی سرزمین های اسلامی و جای گذاری سیاست امریکایی ها در آن منطقه, راهبرد آن ها بود مثلاً به سوریه حمله کنند و او را بشکنند و به سمت لبنان بروند و حزب الله را در آن جا شکست دهند سپس در عراق عمل کنند و از آنجا به نقطه دیگری منتقل شوند و نقطه نهایی این کار مثلاً جمهوری اسلامی ایران باشد.

وی ادامه داد: اگر آنها می توانستند این سیاست را پیاده سازی کنند که به هر جزء مستقل، جدا حمله کنند و تمرکز قوا را در یک نقطه قطعی قرار دهند و آن را تسلیم کنند و دوباره سراغ نقطه دیگری بروند؛ این راهبرد خطرناک می توانست آنها را به موفقیت، نزدیک کند.

سردار سرلشکر سلامی افزود: کاری که نیروی قدس انجام داد این بود که این جبهه های منفصل در اقصی نقاط دنیای اسلام را به هم متصل کرد و این اجزای مستقل غیر مرتبط به هم را در یک آرایه یکپارچه و پیوسته دفاعی قرار داد و یک پیشانی جنگی بسیار وسیعی را درست کرد و اجازه نداد قدرت دشمن در نقطه، متمرکز شود بلکه قدرت او را در واحد بزرگی از سطح، تجزیه کرد.

او با اشاره با اینکه دشمن در هر نقطه ای که می رفت در آنجا ساختاری از قدرت در مقابل او شکل گرفته بود, اضافه کرد: این تجزیه قدرت, موجب شد که انرژی دشمن در واحد سطح، تحلیل برود و یک نبرد فرسایشی را علیه دشمن ایجاد کند.

سرلشکر سلامی با اشاره به اینکه قدرت امریکا را نمی شد یک باره به فرسایش و تحلیل و استهلاک کشاند, گفت: تغییر منحنی قدرت و ایجاد نزول و زوال در قدرت یک کشوری مانند امریکا که از نظر قدرت فیزیکی، سیاسی، اقتصادی و نظامی در همه جنبه های قدرت از نظر محاسبات ظاهری، بی نظیر ترین امپراطوری تاریخ بشر است, سخت است.

وی افزود: کوچک سازی این قدرت و فرسوده کردن او و پوچ سازی و تهی سازی او از درون و وادار کردن او به تجزیه در امتداد خطوط گسترده، یک هنر بزرگ است.

 سرلشکر پاسدار سلامی اضافه کرد: این که کسی بتواند در حالی که هیچ جلوه ای از یک قدرت کلاسیک و سازمان یافته وجود ندارد همزمان با تهاجمات دشمن، تولید قدرت کند، هنر نیروی قدس این است.

وی گفت: این هنر، شکست دادن سیاست امریکا, راهبرد و قدرت او با هم است. نیروی قدس این کار را انجام داد و در حال ادامه آن است.

سرلشکر پاسدار سلامی افزود: یک برانگیختگی و بعثت از قدرت در مقابل دشمن است بنابراین نیروی قدس توانست در لبنان، قدرت بسازد در فلسطین، قدرت گرم و سوزان ایجاد کند و آنها را مسلح و در تولید قدرت, خودکفا کند.

وی با تاکید بر اینکه نیروی قدس در هر نقطه ای منبع جوشان قدرت ساخت, ادامه داد: ما قدرت را از اینجا منتقل نمی کردیم و امکان انتقال سلاح به علت محاصره و محدودیت هایی که وجود دارد مقرون به صرفه نیست بلکه باید قدرت در خود آن سرزمین ها تولید و قدرت بومی و جوشان شود.

سرلشکر سلامی اضافه کرد: نیروی قدس چشمه های قدرت درست کرد در یمن، در لبنان و جاهای مختلف و در برخی جاها، ساختار قدرت را ساخت و سازماندهی و انگیزه ها را از اقصی نقاط عالم اسلام به هم متصل کرد.

وی ادامه داد: آرایشی که از قدرت شکل داد در ماهیت، یک قدرت جدید بود که امریکایی ها و دیگران توانایی شناخت و مواجهه با آن را نداشتند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه نیروی قدس معادلات جدیدی ساخت, گفت: نیروی قدس، سیاست دشمنان را متوقف, قفل, پرهزینه, ناکام و متفرق کرد و تمرکز را به هم زد و برعکس؛ نقطه تمرکز را بر روی دشمن ساخت و از فروپاشی ساختارها جلوگیری و یکپارچگی کشورها را حفظ کرد.

گسترش سطح قاعده قدرت با نیروی قدس

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نیروی قدس، سطح قاعده قدرت را گسترش داد.

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی در ادامه برنامه گفت و گوی ویژه خبری با اشاره به اینکه راهبرد، یک مفهوم ذهنی و طرحی برای اقدام در ذهن سیاستمداران است, افزود: این راهبرد اگر به عملیات تبدیل نشود ناقص می ماند و هیچ ارزشی ندارد.

او ادامه داد: سردار سلیمانی و نیروی قدس بین عملیات و راهبرد برای دشمن فاصله انداختند و اجازه ندادند که اجزای راهبردهای دشمن در میدان، پیاده سازی شود.

سردار سرلشکر سلامی افزود: زمانی که دشمن را در میدان شکست می دهیم این فقط نیروی نظامی دشمن نیست که شکست می خورد بلکه همیشه نیروی نظامی جلوه ای از حرکت سیاسی است و زمانی که قدرت نظامی حرکت می کند امتداد سیاست است.

وی اضافه کرد: عمل به نظامی، تاکتیک و عملیات است اما ماهیت و هدف آن، سیاسی، امنیتی و اقتصادی است بنابراین زمانی که نیروی قدس، دشمن را در میدان شکست می دهد یعنی دشمن در عرصه سیاست و اقتصاد و امنیت، شکست می خورد.

سرلشکر سلامی گفت: اکنون که می بینیم دشمن, بی حس و حال است یعنی علائم بالینی قدرتی را که چند سال قبل می دیدیم نمی بینیم زیرا این قدرت، فرسوده، خسته و کهنه و پوسیده شده است و خود آنها این مسائل را مطرح می کنند.

وی افزود: همه اجزای این قدرت از نظر روحی و روانی، فیزیکی، اقتصادی و سیاسی دچار خزان شده و اکنون با خزان قدرت دشمنانمان مواجه هستیم و منطقه تحت تأثیر این پدیده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ما و کسانی که با ما همراه هستند, ائتلافی بسیار قدرتمند و مؤثر از نفوذ و تأثیر ساختند و همچنان شاداب، سرحال و مهیا برای ادامه حرکت هستند.

سردار سرلشکر سلامی با اشاره به اینکه دشمنان در شرایطی می توانند نفوذ و حضور داشته باشند که خلأ قدرت وجود داشته باشد, افزود: دو قدرت متضاد در یک جغرافیای مشترک، جمع نمی شوند وقتی ما هستیم آنها نیستند و زمانی که ما نباشیم آنها هستند.

وی اضافه کرد: نفوذ ما فیزیکی نیست بلکه آرمانی و منطقی، اعتبار و اعتقاد ماست.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با طرح این پرسش که دستاورد 20 سال هزینه کرد سیاسی، نظامی و اقتصادی امریکا در این منطقه برای او چه بوده است؟ افزود: دشمن نمی تواند در جایی که به او با دیده نفرت نگریسته می شود، بقاء و ادامه حیات دهد و مجبور است آنجا را ترک کند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه حباب امنیت ملی رژیم صهیونیستی ترکید، گفت: فروپاشی اسرائیل می تواند از درون باشد و این موضوع در همه ارکان این رژیم، موج می زند.

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی در ادامه برنامه گفت و گوی ویژه خبري افزود: اسرائیلی ها دچارپدیده زوال هستند و فضای احتضار را طی می کنند و در غروب سیاسی خود به سر می برند و اتفاقاً​ این بار به نظر می رسد فروپاشی رژیم صهیونیستی می تواند از درون باشد و این موضوع در همه ارکان این رژیم، موج می زند.

وی گفت: این رژیم در افول اقتصادی فوق العاده بالا, در حال از دست دادن انسجام اجتماعی, دارای ناکارآمدی و اغتشاشات سیاسی است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه هر شنبه, اعتراضات عمومی در رژیم اشغالگر صهیونیستی برقرار است, ادامه داد: این رژیم تاکنون چهار انتخابات برای تعیین نخست وزیر انجام داد اما نتوانست و احتمالاً به سمت انتخابات پنجم برود.

سرلشکر سلامی گفت: صهیونیست ها برای اینکه بر ضعف های درونی خود پرده ای بکشند تلاش کردند در مدت یک و نیم سال گذشته از خودشان یک فیگور اقتدار، نشان دهند و مانند یک بادکنک، خود را باد کردند.

وی افزود: آنها تلاش کردند دامنه شرارت ها را هر چند ایذایی، تاکتیکی و خیلی کوچک، توسعه دهند در حالی که آسیب های فوق العاده ای دارند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در حدود یکی دو ماه پیش, همه آسیب های رژیم صهیونیستی، نشان داده شد برای مثال نشان داده شد دریانوردی و کشتی رانی تجاری رژیم صهیونیستی در هر نقطه ای از عالم، آسیب پذیر است در حالی که 90 درصد تجارت و بازرگانی این رژیم از طریق دریاست زیرا هیچ مرز زمینی ندارد.

سردار سلامی با بیان اینکه پیش از این هیچ کس تصور نمی کرد که رژیم صهیونیستی چنین آسیب های بزرگی در عرصه تجارت دریایی داشته باشد، ادامه داد: خیلی ساده می شود تجارت دریایی رژیم صهیونیستی را با اخلال بسیار جدی مواجه کرد.

وی با اشاره به اینکه آن ها می خواستند نشان دهند سیستم امنیت ملی اسرائیل، شکننده نیست, افزود: زمانی که آن انفجار مهیب و آن قارچ بزرگ انفجار که شبیه انفجار هسته ای بود در کارخانه ساخت ماهواره ها و موتورهای پدافند هوایی انجام شد به یک باره انگار که با یک سوزن همه باد این بادکنک خالی شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این یک دومینو بود، پس از آن در حیفا، پالایشگاه بزرگ منفجر شد و مخازن آمونیاک،​ نشت کرد.

سردار سلامی افزود: اعلام کردند که 80 شرکت آن ها تحت تاثیر حملات سایبری قرار گرفته است. نزدیک فرودگاه ”بن گوریون“،​ انفجار اتفاق افتاد، جاسوس های آن ها در اربیل عراق ​کشته شدند و در «صفد», انفجار اتفاق افتاد و آن موشک به نزدیک «دیمونا» اصابت کرد.

 وی گفت: این نشان داد که این همه لایه های متنوع که از پدافند ضد موشک در رژیم صهیونیستی شکل گرفته است هیچ کدام موثر نبود در حالی که آن موشک در امتداد محور هوایی اسرائیل حرکت می کرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی یک نوار باریک است که در برخی جاها، عرض آن 14 کیلومتر است، افزود: نخستین ضربه به این رژیم می تواند آخرین ضربه باشد؛ بزرگترین ضعف رژیم صهیونیستی این است که هر اقدام تاکتیکی می تواند یک شکست راهبردی باشد یعنی در آنجا با یک عملیات می توانید این رژیم را منهدم کنید، از این نقطه ضعف ها پرده برداری شد.

وی گفت: اگر اخبار این اتفاقات توسط دوربین ها ضبط و منتشر نمی شد مقامات صهیونیست، هرگز این اخبار را منتشر نمی کردند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد:​ مضحک بود زمانی که آن کارخانه تولید موشک و ماهواره، منهدم شد گفتند که در این جا تست انجام می شد و این خنده دار است؛ کدام کشوری در کارخانه، تست انفجار انجام می دهد.

سردار سلامی گفت: این نشان می دهد موجی از اقتدار که آنها می خواستند بسازند به یک باره، ویران شد و حباب امنیت ملی اسرائیل، ترکید.

وی با بیان اینکه یک رژیم نمی تواند فقط مولد شرارت باشد, افزود: این اتفاقات می تواند تکرار پذیر باشد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکایی ها هم هیچ فرمولی برای حل مسائل این ها ندارند و این ناکامی و شکست های افسرده کننده در کنار اغتشاشات درون رژیم صهیونیستی،​ اعتراضات فلسطینی ها، ناکارآمدی نظام سیاسی اسرائیل در تشکیل دولت و تضادهای اجتماعی درون آنها، فضای بسیار ناخوشایند و شکننده ای را برای آن ها ایجاد کرده است که باید از این به بعد مراقب رفتارهایشان باشند و رفتارهای خود را بر اساس واقعیت، تنظیم کنند.

سردار سلامی افزود: بزرگترین شکست رهبران بی خرد نظام های سیاسی شیطانی مانند آمریکا و اسرائیل در این است که آنها قدرت برآورد واقع بینانه و درست از محیط و صحنه را ندارند.

ارسال نظرات