خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) قزوین

استفاده از نخبگان در عرصه‌های مدیریتی از عوامل موثر در سرنوشت کشور است

حجت الاسلام شجاعی مهر گفت: لزوم چرخش و استفاده از نخبگان در عرصه‌های مدیریت کشور، پیروزی جبهه انقلاب در انتخابات،درصد مشارکت در انتخابات از دیگر عوامل موثر در سرنوشت انتخابات۱۴۰۰ است.
کد خبر: ۹۳۳۹۷۱۰
|
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰

حجت الاسلام شجاعی مهر مسئول نمایندگی ولی فقیه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) قزوین به مناسبت هفته عقیدتی سپاه در جمع بسیجیان خواهر حوزه حضرت خدیجه(س) گفت: برای حفظ مکتب الهی و پرچمداری اهل بیت(ع) دو شرط بصیرت و صبر لازم است.

حجت الاسلام شجاعی با اشاره به اهمیت مقوله بصیرت بیان کرد: بصیرت برای دینداری و حفظ آن از اوجب واجبات است و هیچ مولفه ای به اندازه بصیرت نمی‌تواند ما را در سنگر الهی ثابت قدم نگه دارد.

وی در ادامه افزود: هرضربه ای که از ابتدای تاریخ تا کنون به ما وارد شده از بی بصیرتی ما بود. حوادث تلخ در زمان حضرت علی علیه السلام نشانه ای از بی‌بصیرتی خواص و مردم آن زمان نسبت به امام خود بود.

این مسئول با اشاره به اهمیت بصیرت افزایی و علمداری توسط بسیجیان در جامعه خاطرنشان کرد: دیروز؛ که هیچ احدی حاضر نبود مال و جانش را برای اسلام و پیامبرش نثار کند، حضرت خدیجه(س) به تنهایی پرچمدار اسوه بصیرت افزایی در زمان خود شد و امروز پرچم این مسئولیت مهم به دست بسیجیان مخلص است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن(ع) اذعان کرد: ما به عنوان یک بسیجی موظفیم نسبت به سرنوشت کشور خود مسئول و حساس باشیم. بصیرت یعنی تشخیص، مقابله یا دفاع از یک جریان سیاسی است.

حجت الاسلام شجاعی مهر در ادامه اظهارداشت: دومین مولفه در حفظ مکتب الهی صبر و تحمل است. امیرالمومنین صبورترین فرد در زمان خود بود.ایشان برای حفظ مصالح نظام و اسلام ۲۵ سال سکوت اختیار کرد و خانه نشین شد. در کار شیعه امام زمان راحتی و حلاوت معنا ندارد.

وی با اشاره به اهمیت دشمن شناسی در عرصه روابط سیاسی و بین الملل خاطرنشان کرد: شرایط دشمن را بشناسیم و بدانیم اگر دشمن را بیش از آنچه هست تصور کنیم دچار ترس می‌شویم و عکس این تصور هم ما را دچار غفلت جبران‌ناپدیزی می‌کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن گفت: آمریکا و اسرائیل در پرتگاه سقوط و رسوایی قرار دارند. این دو ابر قدرت جهانی، امروز دیگر نمی‌تواند در مقابل قدرت ایمان و اراده رزمندگان حزب الله و مجاهدین در نوار غزه قد علم کنند و حرفی برای گفتن داشته باشند.

این مسئول افزود: قدرت و عظمت ایران در بین کشورهای منطقه به قدری ارتقاء یافته که رئیس جمهور سوریه با توجه به تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، بندر لاذقیه در ساحل دریای سرت را جهت افزایش روابط تجاری با دنیا و ارتقاء سطح اقتصادی خود در اختیار کشور ایران قرار داده است. اکنون دشمن در سخت‌ترین و ضعیف‌ترین موضع نسبت به جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

حجت السلام شجاعی مهر با اشاره به تحولات داخلی کشور در عرصه های سیاسی و اقتصادی یادآور شد:علی رغم مشکلات و سوء مدیریت‌های موجود توسط مسئولین اجرایی کشور، باید مراقب هجمه دشمنان داخلی خصوصا در بحث میزان مشارکت در انتخابات باشیم. مقوله انتخابات و مشارکت در آن موجب ایجاد حس مسئولیت‌پذیری به عنوان یک ایرانی در ما می‌شود.

وی در ادامه یادآور شد: مشکلات کشور ناشی از سوء مدیریت و بی‌تدبیری مسئولین ارشد اجرایی کشور است. در آینده ای نزدیک با حرکت هوشمندانه در حوزه اقتصاد مقاومتی، جزء کشورهای برتر اقتصادی می‌شویم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن خاطرنشان کرد: برخی می‌گویند که چرا به سوریه، عراق، یمن و دیگر کشورهای درگیر جنگ در منطقه کمک می‌کنید؟ پاسخ روشن است؛اولا این افتخار ما است که به دیگر کشورهای مسلمان ظلم‌ستیز و آزادی‌خواه کمک کنیم. ثانیا از گذشته تا کنون ایران قدرت برتر منطقه است.تصور حتی لحظه ای ناتوانی اداره امور در ایران، کشور را از سوی دشمنان و مخالفین به ورطه نابودی می‌کشاند.

حجت الاسلام شجاعی مهر اذعان کرد: با این تفاسیر، بزرگ بودن هزینه دارد ولی این را باید بدانیم هزینه‌ی تسلیم شدن، از مقاومت بیشتر است.هزینه ای به گستردگی نوکری و بردگی. امروز به برکت جمهوری اسلامی ما در اوج قدرت هستیم و دشمن در اوج ذلت و خواری.

حجت الاسلام شجاعی مهر با تاکید بر اهمیت برگزاری انتخابات بیان کرد: انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، اولین انتخابات بعد از بیانیه گام دوم انقلاب است. لزوم چرخش و استفاده از نخبگان در عرصه‌های مدیریت کشور، پیروزی جبهه انقلاب در انتخابات،درصد مشارکت در انتخابات از دیگر عوامل موثر در سرنوشت انتخابات۱۴۰۰ است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار