مسئول بسیج سازندگی سپاه الغدیر استان یزد گفت:در سال ۱۴۰۰برای ۲هزارو۳۵۰نفراشتغال زایی در سطح استان انجام خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۳۹۸۵۵
|
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد،  مجید صادقی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت ۱۷ اردیبهشت سالروز تشکیل بسیج سازندگی اظهار داشت:در سال ۱۴۰۰ با ایجاد ۱۰۰ صندوق قرض الحسنه جدید و دایر کردن ۱۵ تعاونی شرایط برای اشتغال بیش از یک هزارنفر فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در سال جاری با افتتاح و بهره برداری از ۱۹۸ پروژه کوچک وبزرگ زمینه اشتغال ۳۰۰ نفر دیگر نیز به این ترتیب فراهم خواهد شد و همچنین با دایر کردن ۷۰۰ کارگاه برای قطب‌های استان، زمینه اشتغال ۱۰۵۰ نفر دیگر فراهم که در مجموع در سال ۱۴۰۰ شرایط برای اشتغال ۲ هزار و ۳۵۰ فراهم خواهد شد.

صادقی در ادامه با اشاره به اینکه اشتغالی که مدنظر بسیج سازندگی بوده و پیگیر محقق کردن ان است اشتغال‌های خرد و کوچک و خانگی می‌باشد تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ برای اینکه بتوانیم به اهداف در نظر گرفته شده برسیم ۶۵۵ دوره اموزشی تدارک دیده شده است.

وی در مورد عملکرد بسیج سازندگی در سال ۹۹ نیز خاطرنشان کرد: درسال ۹۹ حدود ۷۰ هزار نیروی جهادی در قالب ۷۰۰ گروه جهادی ثبت و سازماندهی شده و به ایفای نقش در زمینه‌های مختلف از جمله حضور در مناطق زلزله زده وسیل زده و همچنین بازسازی وتعمیرمنازل و لایروبی قنوات و... مشغول بوده اند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات بسیج سازندگی در سطح استان یزد اعطای ۱۵۰۰ فقره تسهیلات اشتغال زایی بوده است.

صادقی با اشاره به راه اندازی ۱۵ کارگاه اشتغال زایی در سال ۹۹ اظهار داشت: یکی از اقدامات موثری که در سال ۹۹ توسط بسیج سازندگی پیگیری و اجرا شد راه اندازی ۵۰۰ صندوق قرض الحسنه مردمی در سطح مناطق استان بود که با هدف شناسایی و اشتغال زایی برای مناطق کمتر توسعه یافته و محروم استان ایجاد و قصد داریم این صندوق‌ها به سمت تعاونی رفته و بتوانند مشکلات اشتغال زایی را نیز برطرف کنند که در سال ۹۹ در راستای این هدف ۲۰ مورد از صندوق‌های راه اندازی شده تبدیل به تعاونی شدند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه الغدیر در ادامه این نشست با اشاره به اینکه در سال ۹۹ بر اساس تعهد سپاه مبنی بر ساخت یک هزار واحد مسکونی برای مناطق محروم چابهار، سهم بسیج سازندگی سپاه الغدیر ۲۵ واحد مسکونی بوده که اقدامات ان به عمل امده است اظهار داشت:در سال ۹۹ حدود ۳۰ هزارمتر مربع کاشی وسرامیک توسط سپاه به مناطق سیل زده خوزستان ارسال و همچنین مقداری کاشی وسرامیک به ارزش حدود ۴۰۰ میلیون تومان نیز به مناطق زلزله زده سی سخت ارسال شد.

صادقی ادامه داد: در سال ۹۹ بسیج سازندگی استان یزد حدود ۶۱۰ بسته جشن تکلیف را در مناطق محروم استان توزیع و همچنین به علت شیوع کرونا ۸۲ کارگاه تهیه ماسک را اماده سازی کرد و حدود یک هزار جهیزیه برای خانواده‌های نیازمند استان تدارک دید و در قالب ۱۳ مرحله، کمک‌های مومنانه را به دست مردم نیازمند استان رساند.

مسئول بسیج سازندگی استان در پایان اظهار داشت: گروه‌های جهادی بازوان قدرمند سپاه و انقلاب اسلامی هستند در بحران‌هایی مانند سیل وزلزله و ابادانی کشور به کمک مسیولین می‌ایند و برای انجام انواع واقسام ماموریت‌ها اماده است
ارسال نظرات