همزمان با آخرین جمعه ماه مبارك رمضان كه توسط امام خمینی (ره) روز جهانی قدس نامگذاری شده است، اقشار مختلف بسیج استان زنجان بیانیه هایی صادر كردند.
کد خبر: ۹۳۳۹۹۹۲
|
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ بیانیه‌های جداگانه‌ای از سوی اقشار مختلف بسیج فرهنگیان، جامعه زنان، مهندسین عمران و معماری، رسانه و بسیج دانش آموزی و سپاه ناحیه ماهنشان صادر شده است.
 
بیانیه اقشار مختلف بسیج استان زنجان به مناسبت فرارسیدن روز قدس

**روز قدس؛ روز تجلی مصاف حق علیه باطل

سپاه ناحیه ماهنشان ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس آورده است:روز جهانی قدس گنجینه ماندگار حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) و روز تجلی مصاف حق علیه باطل و حمایت جهان از مردم ستم دیده و مظلوم فلسطین است.

امروز جمهوری اسلامی ایران با رهنمود‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب و در امتداد مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی تمام مکر و خدعه دشمنان به ویژه استکبار جهانی و هم پیمانانش در منطقه را به گونه‌ای خنثی نموده است که جبهه مقاومت توانسته بیش از هر زمان دیگری رژیم صهیونیستی و آل سعود را متزلزل ساخته و به زانو درآورد.

رژیم صهیونیستی که روزی رویای سیطره از نیل تا فرات را در سر داشت امروز در درون سرزمین‌های اشغالی پشت دیوار‌های بتنی ۱۰ متری محصور شده است و شهرک‌های صهیونیست نشین در مناطق مرزی به شهر ارواح تبدیل شده اند و امروز نهالی که پیر جماران ۴۲ سال پیش آن را غرس کرد به درختی تنومند تبدیل شده است و فرزندان خمینی (ره) با پرچمداری امام خامنه‌ای عزیز امروز در منطقه چشم در چشم اشغالگران در انتظار زمان صفر برای آزادی قدس شریف هستند.

سپاه ناحیه ماهنشان با گرامیداشت یاد و نام شهدای آزادی فلسطین شریف و جبهه مقاومت به ویژه سیدالشهدا محور مقاومت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش، ان‌شاء‌الله در آینده‌ای نزدیک جهانیان نظاره‌گر جشن آزادی قدس شریف خواهند شد.

**تنها مسیر آزادی سرزمین فلسطین و قدس شریف مقاومت و همه پرسی حق تعیین سرنوشت است

در بیانیه دانش آموزان عضو مجمع علوی و فاطمی بسیج دانش آموزی استان آمده است: فرو ریختن هیمنه رژیم صهیونیستی به عنوان یک قدرت نظامی منطقه‌ای و مدعی دموکراسی، بعد از شکست‌های پیاپی در صحنه نبرد و تحمل ضربات سهمگین موشکی مقاومت، به موازات خنثی شدن توطئه شوم معامله قرن و تداوم بحران سیاسی و اجتماعی در درون رژیم صهیونیستی را باید ثمره ۷۳ سال پایداری و مقاومت در مقابل اشغالگران دانست که روز جهانی قدس الهام بخش آن به شمار می‌آید؛
 
لذا ما دانش آموزان عضو مجمع علوی و فاطمی بسیج دانش آموزی استان زنجان با محکومیت طرح عادی سازی روابط معدودی از سران خائن کشور‌های عربی و ایادی منطقه‌ای استکبار با رژیم غاصب و جعلی اسرائیل یکبار دیگر ضمن تجدید عهد و پیمان با آرمان‌های بلند معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و با پیروی و تبعیت از رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) و شهدای والامقامی، چون شهید حاج قاسم سلیمانی اعلام می‌داریم که با نهایت توان و تلاش، در جهت تحقق اهداف نهضت جهانی اسلام خواهیم کوشید و همراه با مردم مسلمان و روزه داران سراسر جهان فریاد برائتمان را از متجاوزان پلید و اشغالگران قدس اعلام داشته و تنها مسیر آزادی سرزمین فلسطین و قدس شریف را مقاومت و همه پرسی حق تعیین سرنوشت می‌دانیم.

**به عنوان زن مسلمان ایرانی از زنان فلسطینی دفاع می‌کنیم

بسیج جامعه زنان نیز با صدور بیانیه‌ای آورده است:بیش از یکسال است که کل دنیا متحد شدند تا ویروس منحوس کووید ۱۹ را از بین ببرند. ویروسی که سلامتی کل مردم دنیا را به خطر انداخته حال همین اتحاد باید بر علیه ویروس منحوس اسرائیل ایجاد شود و بر همه مسلمانان واجب است که در مقابل ظلم و ستم رژیم اسرائیل و آمریکا ایستادگی کنند و کل دنیا را بر علیه این دو رژیم مستبد و مستکبر متحد کنند نزدیک به ۷۰ سال است که مردم مظلوم فلسطین در مقابل رژیم صهیون ایستادند و هرگز از مبارزه خسته نشده اند و انتفاضه خود را همچنان ادامه می‌دهند مگر نه اینکه قرآن برما مسلمانان دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالم را واجب کرده و بار‌ها و بار‌ها بر ما توصیه کرده که هیچ وقت مظلوم را تنها نگذاریم.
آیا زمان آن نرسیده که به عنوان زن مسلمان ایرانی از زنان فلسطین که هم به عنوان مادر نقش تربیتی فرزند خود را به خوبی ایفا می‌کنند و هم مشق دفاع از حق را به فرزندان خود می‌آموزند دفاع کنیم و لحظه‌ای خود را جای آن مادر فلسطینی که با یک دست فرزند خردسالش را در آغوش دارد و با دست دیگر فرزند شهیدش را بدرقه می‌کند همراه شویم.

یادمان باشد که فاطمه (س) به ما مبارزه با ظالم را مشق کرده است، فاطمه (س) به ما دفاع از ولایت و حق را آموخته است. فاطمه (س) به ما آموخته است که اگر دیدی ظالمی حق مظلومی را ضایع کرد دست فرزندت را بگیر و کوچه به کوچه و محله به محله از حق مظلوم دفاع کن حتی اگر سیلی خوردی دوباره به مبارزه خود ادامه بده چه بسا در این راه فرزندی را از دست دادی باز چادر سرکن، فریاد بزن و جلوی ظالم بایست و مایه دلگرمی مظلوم باش.

ما بانوان همیشه در صحنه به تأسی از حضرت زهرا (س) و با گوش جان سپردن به رهنمود‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب از تمامی بانوان ایران اسلامی دعوت می‌کنیم همانگونه که نقش ارزشمند خود را با تربیت جوانان برومند و غیور برای پیروزی انقلاب اسلامی، ۸ سال دفاع مقدس، تربیت مدافعان حرم و مدافعان سلامت نشان دادند. با ادامه این حضور همیشه در صحنه در راه بازگرداندن حتمی و قطعی قدس شریف به صاحبان اصلی آن سهمی هرچند کوچک، اما ارزشمند داشته باشند.

**روز قدس؛ نماد وحدت، عزت و کرامت جهان اسلام

همچنین بسیج فرهنگیان استان زنجان در بیانیه‌ای آورده است:روز قدس، نماد وحدت، عزت و کرامت جهان اسلام است و گرامیداشت این روز، ضرورتی دینی، عقلی و سیاسی است.

رژیم سفاک صهیونیستی کودک کش، قتل‌عام مردان، زنان و کودکان مسلمان را به‌عنوان هدف راهبردی برای تقویت روحیه شهرک‌نشینان و ساکنان سرزمین‌های اشغالی و به فراموشی سپردن شکست‌های تاریخی و تحقیرآمیزشان همواره در دستور کار خود قرار داده‌اند؛ اما هرچه بیشتر برای جبران شکست‌هایشان تلاش کرده‌اند بیش‌ازپیش در باتلاق ذلت فرو می‌روند؛ اما در مقابل، عزم مردم مظلوم فلسطین و پشتیبانان مقاومت اسلامی برای مقابله با صهیونیست‌ها جزم شده است و با امید به وعده الهی و توکل به خداوند، شکستی دیگر برای رژیم صهیونیستی را رقم خواهند زد.

سازمان بسیج فرهنگیان استان زنجان ضمن لبیک مجدد به ندای ملکوتی امام راحل عظیم‌الشأن و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری حضرت آیت ا... امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و در جهت ادامه راه شهید بزرگوار شهید حاج قاسم سلیمانی که نماد و سمبل راه مقاومت و مبارزه با رژیم کودک کش صهیونیستی است، حمایت خود را از مقاومت اسلامی فلسطین تا آزادی کامل قدس شریف از چنگال اشغالگران صهیونیستی اعلام نموده و تمامی فرهنگیان بسیجی استان زنجان همگام با سایر مسلمانان جهان و اقشار ملت ایران وفاداری خود را نسبت به‌نظام و رهبری عالی‌قدر امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) اعلام می‌نماید و آماده لبیک به‌فرمان مولایمان در تمامی زمینه‌ها می‌باشیم.
 
فرهنگیان بصیر و انقلابی دوشادوش سایر اقشار بار دیگر آمادگی همه‌جانبه خود در زمینه حمایت از مردم مظلوم فلسطین در فضای حقیقی و مجازی را به رخ جهانیان خواهند کشید و دشمنان را مأیوس‌تر و درمانده‌تر از هر زمان دیگر خواهند نمود. به امید روزی که آزادی قدس شریف و پیروزی کامل امت اسلام بر نظام سلطه را نظاره‌گر باشیم.

**بزرگداشت روز جهانی قدس موجب دلگرمی مردم مظلوم فلسطین می‌شود

همچنین سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری در اطلاعیه به مناسبت روز جهانی قدس اعلام کرد:بزرگداشت روز جهانی قدس در هر سال موجب دلگرمی مردم مظلوم فلسطین و تمام مظلومان جهان می‌شود و علی رغم آنکه امسال به دلیل شرایط حاد کرونایی در کشور راهپیمائی روز قدس انجام نمی‌شود، اما پرچم مبارزه با اسرائیل همواره برافراشته است و خشم و عصبانیت اشغالگران صهیونیست و حامیان آن‌ها را رقم می‌زند و صهیونیسم جهانی از هر گونه تلاش برای خاموش کردن و سرکوب این خیزش و نهضت جهانی مقابله با اشغالگران، فروگذاری نکرده‌اند. اما به فضل الهی و به تعبیر رهبر حکیم انقلاب این حرکت عظیم در دنیای اسلام روز به روز جا افتاده‌تر شده است و گسترش بیشتری پیدا کرده است.
 
سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری بار دیگر ضمن تجدید پیمان با آرمان‌های انقلاب اسلامی و تحت لوای ولایت مطلقه فقیه، روز جهانی قدس را گرامی داشته و بر بازگرداندن سرزمین فلسطین به صاحبان اصلی آن و نابودی و خروج بی قید و شرط صهیونیست‌های جنایتکار از آن تاکید نموده و هرگونه سازش بر سر آرمان‌های مردم فلسطین را شدیدا محکوم نمایند.

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان، آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری شده که مسلمانان جهان در این روز به حمایت از مردم مظلوم فلسطین و قیام انتفاضه راهپیمایی می‌کنند که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور این راهپیمایی لغو شده است.
ارسال نظرات