خبرهای داغ:
سردار ابراهیمی از دستگيري فردي كه با طرح برنده شدن در مسابقات ۵ میلیارد ریال ‌از شهروندان در استان هاي مختلف كشور كلاهبرداري كرده بود، خبر داد.
کد خبر: ۹۳۴۰۰۷۲
|
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱

سردار "علی ابراهیمی" در گفتگو با خبرنگار بسیج، در بيان جزئيات اين خبر اظهار داشت:‌ در پی شکایت تعدادی از شهروندان قزوینی و وصول پرونده نیابتی از استان اردبیل با موضوع كلاهبرداري اینترنتی از طريق تماس تلفني و دریافت اطلاعات حساب بانکی، بررسي موضوع به صورت تخصصي از سوي كارآگاهان پلیس فتا آغاز شد.

وي افزود:‌ در تحقيقات انجام شده مشخص شد كه فردي ناشناس در تماس تلفني با مال باختگان و استفاده از عناوینی مثل خوش حسابي در پرداخت قبض ،برنده شدن در مسابقات راديويي و اپراتور همراه اول و همچنین برنده شدن در كمك هزينه سفر به عتبات عاليات، اطلاعات کارت بانکی آنان را براي پرداخت مبلغ جايزه از طریق اینترنت دریافت کرده است.

فرمانده انتظامی استان قزوین اعلام كرد: با وجود هشدارهاي مكرر پليس مبني بر عدم مراجعه افراد براي دريافت وجه به هر عنوان به دستگاه هاي خود پرداز و عدم ارائه اطلاعات حساب بانکی به افراد ناشناس، متاسفانه برخی از شهروندان بدون توجه به توصيه هاي پليسي به راحتی اطلاعات بانکی خود را در اختیار مجرمان سایبری قرارمی دهند و با شگرد خاص كلاهبرداران، از حسابشان به صورت غيرمجاز برداشت مي شود.

مقام ارشد انتظامی استان ادامه داد: با ادامه تحقيقات علمي و تخصصي كارآگاهان در رسيدگي به شكايت هاي دريافتي، سرانجام ماموران پلیس فتا استان موفق شدند فرد كلاهبردار را در استان تهران شناسايي كنند.

وي ادامه داد: با مشخص شدن محل سكونت اين فرد و اعزام تيمي از ماموران انتظامي با همکاری ماموران پایگاه یکم پلیس فتا استان تهران، سرانجام در چندين روز مراقبت نامحسوس از محل زندگي اين فرد، متهم دستگير و براي تكميل تحقيقات به پليس فتا استان دلالت شد.

فرمانده انتظامی استان قزوین تصريح كرد: در دستگيري اين فرد چندين كارت كه براي كلاهبرداري هاي تلفني مورد استفاده قرار مي گرفت كشف شد و فرد دستگير شده نيز با توجه به اسناد و مدارك به دست آمده تاکنون به 8 فقره كلاهبرداري به مبلغ 5 میلیارد ريال به اين روش از شهرونداني در استان هاي قزوین،اردبیل، خراسان رضوی، اصفهان، سیستان و بلوچستان و آذربايجان شرقي با همکاری 4 نفر از همدستان خود اعتراف كرد.

سردار ابراهیمی ضمن اشاره به اینکه با توجه به احتمال كلاهبرداري هاي ديگر از سوي اين افراد یادآور شد: تحقيقات تكميلي با هماهنگي مرجع قضايي در اين پرونده و شناسایی همدستان وی همچنان ادامه دارد و از هموطنان عزیزی که به این شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند به پلیس فتای استان قزوین مراجعه نمایند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها