مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در نشست با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، بر محوریت اساتید و مربیان قرآنی بوشهر در برنامه‌ریزی و فعالیت‌های قرآنی، برای تحقق پایتخت قرآنی کشور تأکید کرد.
کد خبر: ۹۳۴۰۱۵۸
|
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹

اساتید و مربیان قرآنی بوشهر محور برنامه‌ریزی و فعالیت‌های قرآنی،برای تحقق پایتخت قرآنی کشور باشندبه گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر؛حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری در نشست با مدیرکل اوقاف و امور خیریه این استان با بیان اینکه بوشهر از استان‌های دارای ظرفیت‌های قرآنی قابل اعتنا است، گفت: مجموعه تلاش‌های فعالان قرآنی استان، باعث شده ظرفیت متراکمی در مؤسسات قرآنی شکل بگیرد و سند اجرایی فعالیت‌های قرآنی که سال گذشته تدوین شد و اقداماتی که در هر بخش باید انجام شود مشخص شده و مطابق با سند ۲۰ ساله در حال انجام است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر اظهار داشت: با اهتمام حضرت آیت‌الله صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و تلاش فعالان قرآنی استان، سند چشم‌انداز فعالیت‌های قرآنی به عنوان مصوبه در شورای عالی شورای فرهنگ عمومی استان به تصویب رسیده و جز اسناد بالادستی در سطح استان محسوب می‌شود، بنابراین؛ طبق قانون همه دستگاه اجرایی ملزم به پی‌گیری و اجرای آن هستند و علاوه بر فعالان قرآنی، دستگاه‌های اجرایی که می‌توانند پشتیبان باشند متناظر با هر کدام از بندهای این سند می‌توانند به ایفای نقش بپردازند.
وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: حضور مدیری دغدغه‌مند مثل حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور در مناصب مدیریتی استان، که در فعالیت‌های قرآنی استان نقش بسزایی دارند، باعث شده، همکاری و همیاری فعالان قرآنی استان به نقطه‌ی مطلوب نزدیک شود و در این مسیر برگزاری نشست‌های همدلانه‌ی فعالان و مدیران قرآنی استان در سالی که در آن، بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی انتخاب شده، می‌تواند زمینه‌ی اجرای متن سند چشم‌انداز قرانی استن را فراهم آورد.
اساتید و مربیان قرآنی بوشهر محور برنامه‌ریزی و فعالیت‌های قرآنی،برای تحقق پایتخت قرآنی کشور باشندحجت‌الاسلام طاهری در ادامه تأکید کرد: در این جلسات همدلی، مواردی که مشخص کننده‌ی تکلیف دستگاه‌های مختلف اجرایی در تحقق اهداف سند اجرایی استان هستند، مورد گفتگو قرار گرفته، باعث می‌شود با همگرایی و انسجام بهتری کارهای قرآنی را پیش ببریم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم بر اساس الگویی که توسط اساتید قرآنی استان تدوین شده عمل کنیم و امید داشته باشیم در پایان سال رونق بیشتر و حرکت پرشتاب‌تری در جهت تحقق اهداف و سیاست‌های قرآنی استان، داشته باشیم.
در بخش دیگری از این نشست، مدیرکل اوقاف و امور خیریه بوشهر گفت: درآمدهای اوقاف بر اساس نیات واقفین هزینه می‌شود و درآمد برخی موقوفات که نیت قرآنی دارند در زمینه‌ی فعالیت‌های قرآنی هزینه می‌شوند.
حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل‌پور با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی، به نسبت درآمدهای موقوفات قرآنی استان گسترش می‌یابند، اضافه کرد: جامعه قرآنی، نیازمند کار منسجم قرآنی در سطح استان است و اگر بخواهیم در کشور حرفی برای گفتن داشته باشیم، باید مسابقات قرآنی با کیفیتی برگزار کنیم.

اساتید و مربیان قرآنی بوشهر محور برنامه‌ریزی و فعالیت‌های قرآنی،برای تحقق پایتخت قرآنی کشور باشنددر بخش دیگری از این جلسه رضا نجفی، از فعالان قرآنی استان اظهار داشت: از دیرباز نگاه‌ها در حوزه فعالیت‌های قرآنی معطوف به سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان تبلیغات اسلامی بوده و انتظارات از این دو نهاد بالاتر است، به عبارت دیگر این دو نهاد دینی، اصلی‌ترین متولی امور قرآنی جامعه هستند.
محمد حفظ الله، مدیر خانه قرآنی نورالثقلین بوشهر نیز در بخش دیگری از این جلسه با تشریح سوابق این مرکز قرآنی اظهار داشت: این مرکز با سابقه چهار دهه فعالیت قرآنی، ظرفیت خوبی برای بخش‌های حفظ و تحقیقات قرآنی دارد و می‌توان با بهره‌گیری از ظرفیت مؤسسات قرآنی، به دستاوردهای خوبی در سطح استانی و ملی امید داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات