خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی :

خدمات بسیج سازندگی از ایجاد بیش از 1600 فرصت شغلی تا اتمام ۵۲۲ پروژه محرومیت زدایی

مهدی هنری مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی امروز در نشست خبری گفت: سازمان بسیج سازندگی در ۱۷ اردیبهشت ۷۹ با تدبیر مقام معظم رهبری و با توجه به نیاز کشور با حرکت‌های جهادی ایجاد شد.
کد خبر: ۹۳۴۰۵۳۳
|
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مهدی هنری مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی امروز در نشست خبری گفت: سازمان بسیج سازندگی در ۱۷ اردیبهشت ۷۹ با تدبیر مقام معظم رهبری و با توجه به نیاز کشور با حرکت‌های جهادی ایجاد شد.

وی ادامه داد: اولین فعالیت جهادی درکشور در سال ۱۳۴۶ در پی خدمت رسانی به زلزله زدگان سهرستان فردوس با حضور مقام معظم رهبری بود.
هنری اظهار داشت: پس از تشکیل شجره طیبه بسیج به فرمان امام (ره) بسیج سازندگی یکی از موضوعات حکیمانه‌ای بود که با فرمان مقام معظم رهبری شکل گرفت که در سنوات گذشته از ابتدا تا کنون در ع. صه‌های مختلف فعالیت‌ها و خدمات خوبی را ارائه کرده است.
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان کرد: در پی تاکید مقام معظم رهبری بر توسعه کیفی و کمی فعالیت‌های جهادی شاهد حضور چشمگیر جوانان در عرصه‌های مختلف خدمت رسانی هستیم.

وی تصریح کرد: فعالیت‌های جهادی فرصتی برای خودسازی برای دریافت فرصت‌هایی مدیریتی در آینده است.

هنری افزود: هر چه به جلو پیش رفتیم اردو‌های جهادی به حرکت‌های عمونی تبدیل شد و خدمت رسانی‌ها از متاسبت‌ها به حرکت‌های فعال در سطح جامعه تبدیل و جریان‌های جهادی شکل گرفته است که به عنوان فناوری انقلاب با حضور خودجوش جهادگران مشکلات و موانع پیشرو انقلاب اسلانی را رفع خواهد کرد.

وی اظهار داشت: یکی از عرصه‌های اخیر فعالیت گروه‌های حهادی مقابله با ویرورس کرونا و ارائه خدماتی از قبیل: گند زدایی، تظارت، آموزش چهره به چهره و تغسیل اموات است.

هنری با بیان اینکه جهادگران در هر عرصه‌ای که نیاز باشد در جامعه خدمت می‌کنند، گفت: از ابتدا شیوع ویروس کرونا ۶۰ کارگاه تولید ماسک در سطح استان با همت جهادگران راه اندازی سد که تا کنون ۶۵۰ هزار ماسک، ۲۵۰ هزار دستکش و ۸ هزار گان تولید و در بین اقشار آسیب پذیر و کادر درمان به صورت رایگان توزیع شد که ارزش ریالی این خدمات ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بود که توسط جهادگران از خیزین جذب شد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی ادامه داد: برخی از کمک‌های جمع آوری شده توسط جهادگران به سمت نهضت کمک مومنانه هدایت شد و در انتهای سال ۹۹ طرح شهید سلیمانی همزمان با سراسر کشور در استان اجرا شد که ۴ هزار و ۶۰۰ جهاد گر در زمینه‌های غربالگری، حمایتی روزانه در کنار کادر درمان خدمات ارائه کردند.

وی با اشاره به ثبت فعالیت و عملکرد جهادگران در سامانه اطلس جهانی جهادگران گفت: در حال حاضر ۶۸۰ گروه جهادی جغرافیا محور و ۷۳۰ گروه جهادی محله محور دز این سامانه خدمات خود را ثبت کردند که براساس نقاط مختلف استان برای رفع مشکلات مردم فعالیت دارند.
وی با بیان اینکه هزینه برای گروه‌ها و فعالیت‌های جهادی سرمایه گذاری برای تربیت نیروی‌های در خدمت نظام اسلامی است، افزود: تا کنون ۲ هزار و ۷۳ اردوی جهادی با حضور ۲۰ هزار و ۳۰۰ جهادگر در سطح استان انجام شده است.
 
مسئول سازمان بسیج سازندگی استان بیان کرد: در ۶ ماهه پایانی سال ۹۹ با همکاری اداره فنی و حرفه‌ای ۱۵ گروه‌های جهادی تخصصی مهارت محور را ایجاد کردیم که تا کنون هزار و ۳۲۲ جهادگر در عرصه‌های جوشکاری، کچ کاری و تاسیات ۴۸۰ میلیون تومان به مردم خدمات ارائه کردند.

هنری به ابلاغ سند محرومیت زدایی با هماهنگی نیرو‌های مسلح استان در قالب سند جامع اشاره کرد و افزود: در این طرح تمامی نیرو‌های مسلح و سرباز‌ها با مشخص کردن منطقه هدف به همکاری و کمک با گروه‌های جهادی می‌پردازند.

وی به راه اندازی قرار گاه های جهادی ملی از جمله قرارگاه جهادی مدرسه ساز و قرآنی اشاره کرد و گفت این قرارگاه ها به دنبال این است که به صورت گروهی از ظرفیت جمعی برای موضوع های خاص پیگیری میشود.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: از امسال هر گروه جهادی با ید از سازمان بسیج سازندگی مجوز فعالیت دریافت می کنند که با هماهنگی دستگاه های مختلف به فعالیت های جهادی می پردازند.

هنری ادامه داد: در حوزه اشتغال و توانمند سازی در راستای شعار سال قرارگاهی تشکیل شده است که موضوعات و مشکلات عرصه تولید را شناسایی و احصاء می کند.

وی به فعالیت صندوق های قرض الحسنه مردمی در نقاط مختلف استان اشاره کرد و گفت: تاکنون بالغ بر 450 صندوق قرض الحسنه در استان شکل گرفته است که توسط خود اهالی اداره می شود و کار هماهنگی و مشاوره و هدایت آن توسط بسیج سازندگی انجام می شود.

 مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه 28 هزار و 600 نفر در سطح استان عضو این صندوق ها هستند گفت: تاکنون هزار و 550 شغل در قالب حمایت این صندوق ها ایجاد شده است که اعتبار بالغ بر 10 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات به این مشاغل اعطا شده است.

وی با بیان اینکه در قالب این صندوق ها برای هزار و 658 نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده گفت: اعتبار تخصیص یافته برای این بخش 11 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات و کمک بلاعوض بوده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی به راه اندازی 8 کارگاه دوخت لباس های گردان های بسیج استان اشاره کرد و گفت: تدوین سند استغال زایی روستایی توسط بسیج سازندگی با استفاده از ظرفیت تسهیل گران در 150 روستای استان انجام شده است.

وی محرومیت زدایی را یکی دیگر از عرصه های فعالیت بسیج سازندگی دانست و افزود: براساس نیاز سنجی استان در قالب طرح جامع محرومیت زدایی اولویت هایی در این زمینه مشخص شده است که از ابتدای سال 99 تاکنون 740 پروژه کوچک زود بازده و عام المنفعه در دستور کار بسیج سازندگی استان قرار گرفت که از این تعداد 643 پروژه احداثی و مابقی مرمت است.

وی به بهره برداری منابع آب در قالب 200 پروژه احداث و مرمت مسکن محرومین در قالب 360 پروژه اشاره کرد و گفت: در مجموع 522 پروژه عمرانی و فرهنگی توسط بسیج سازندگی با اعتبار 7 میلیارد تومان به اتمام رسیده است.

وی  به اجرای رزمایش کمک مؤمنانه اشاره کرد و گفت: از ابتدای اجرای این نهضت تاکنون 205 میلیارد تومان خدمات بلاعوض و 165 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه توسط خیرین و ادارات و بسیج

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار