خبرهای داغ:
کاویانی گفت:نخبگان بسیجی استان قم موفق به ساخت توربین‌های بادی آبی با صرفه جویی ۹۳ درصدی هزینه تولید نسبت به نمونه مشابه شدند.
کد خبر: ۹۳۴۰۶۵۵
|
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱

عباس کاویانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم با اشاره به ساخت توربین‌های بادی و آبی توسط بسیجیان گفت: یکی از طرح‌های مورد حمایت بسیج علمی پژوهشی، توربین‌های بادی و آبی است که مخترعین بسیجی این سازمان طراحی و ساخته اند.

وی با تاکید بر اینکه این طرح مزایای بسیار خوبی دارد افزود: تمام قطعات این توربین‌ها از جمله اینورتر آن ساخت داخل است و هیچ یک از قطعات این دستگاه وارداتی نیست و این یکی از مزایای مهم طرح‌هایی است که در داخل کشور اجرا می‌شود.

کاویانی با توجه به ساختار این طرح ادامه داد:این توربین خیلی ساده طراحی شده است که این موضوع باعث تولید آسان و سریع این دستگاه می‌شود.

وی همچنین با اشاره به طراحی ساده این دستگاه گفت:بر همین اساس قیمت نهایی تمام شده تولید به شدت کاهش خواهد داشت به گونه‌ای که بسیجیان در استان تهران برای هر کیلو وات حدود ۱۰۰ میلیون تومان هزینه کرده اند، ولی ما در قم برای هر کیلو وات تنها ۷ میلیون تومان هزینه کرده ایم.

مسئول بسیج علمی استان با بیان اینکه در کشور مناطق بادخیز زیادی وجود دارد، گفت: مهم‌ترین مورد برای ساخت این دستگاه این است که ما بتوانیم از باد و آب در کشور، انرژی تولید کنیم و حتی برای خانواده‌های کم درآمد و محروم اشتغال زایی کنیم، به گونه‌ای که این دستگاه‌ها را به صورت وام‌های کم بهره یا کمک بلاعوض در اختیار این عزیزان قرار دهیم و بعد از مدتی که کسب در آمد داشتند این دستگاه را از ما خریداری کنند.


کاویانی در ادامه به باد‌های ۱۲۰ روزه سیستان و بلوچستان اشاره کرد و تصریح کرد: در مناطقی از این استان برق وجود ندارد و یا در قبال مصرف برق باید هزینه بدهند که با استفاده از این توربین هم می‌توانند برای مصرف خود برق تولید کنند و هم می‌توانند این انرژی تولید شده را برای کسب در آمد بفروشند.

مسئول سازمان علمی پژوهشی سپاه علی ابن ابیطالب (ع) در ادامه گفت: اولویت ما در طرح‌ها، بحث انرژی و سلامت است، اگر از عزیزان بسیجی افرادی باشند که بتوانند در این زمینه‌ها فعالیت کنند، مثلاً از مواد تجزیه پذیر برق تولید کنند یا مواردی از این قبیل، ما آماده حمایت‌های مادی و معنوی از بسیجیان هستیم و برای تولید طرح در حد توان کمک خواهیم کرد.

کاویانی در رابطه با محیط کارگاه و کارگروه‌های موجود گفت: مکانی که بسیجیان بتوانند ایده‌های خود رابه محصول تبدیل کنند، کارگاه مرکز رشد سازمان است که جنب ناحیه ویژه بسیج شهرستان قرار دارد و در حال حاضر در حال تکمیل و تجهیز این کارگاه هستیم و همزمان نیز دو گروه مکانیک و برق در این کارگاه مشغول کار هستند و برای گروه هوافضا نیز اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد و دیگر گرو‌ها نیز در آینده نزدیک می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

وی در پایان گفت: ما تا به حال بالغ بر ۱۵۰ بسیجی را حمایت کرده ایم، مورد مهم در کل کشور این است که محصولات تولید شده در خدمت مخلوق خدا قرار بگیرد و هم برای سازنده و هم مردم، منافعی داشته باشد که انشاالله به این موضوع هم رسیدگی و برای تحقق آن برنامه ریزی خواهیم کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها