خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه نهاوند خبر داد

ثبت ۱۲۰ گروه جهادی نهاوند در سامانه اطلس/هزینه‌کرد بالغ بر 2 میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی

نهاوند-فرمانده سپاه ناحیه نهاوند گفت: در حال حاضر ۱۲۰ گروه از ۱۸۰ گروه جهادی شهرستان در سامانه اطلس ثبت شده‌اند و در حال فعالیت هستند.
کد خبر: ۹۳۴۰۸۸۶
|
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۲

ثبت ۱۲۰ گروه جهادی نهاوند در سامانه اطلس/هزینه‌کرد بالغ بر 2 میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانیبه گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ علی مختاری در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج سازندگی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از گروه‌هایی که در شهرستان فعالیت جهادی دارد گروه خبرنگاران است.

وی افزود: اصحاب رسانه از زمانی که کرونا ورود پیدا کرده است در کنار مسئولین بودند و شخصاً از زحمات این مجموعه تقدیر و تشکر می‌کنم چراکه در راستای بحث اطلاع رسانی، پیشگیری و توجیه مردم نقش اساسی داشته‌اند.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند تصریح کرد: به طور قطع در سالی که گذشت و فراز و فرودهای بسیاری در بحث کرونا داشته‌ایم و مجموعه‌ای که حرف‌های ما را از  جلسات به گوش مردم می‌رساند مجموعه بسیج رسانه و اصحاب رسانه بودند.

وی گفت: بسیج رسانه شهرستان یک گروه از قشر خود مردم است که جهادگونه در صحنه بوده و دوشادوش مسئولین که در شهرستان وظایفی دارند، فعالیت می‌کند.

مختاری افزود:  در سال‌های گذشته و بحران‌های دیگر نیز این گروه همراه مسئولین بوده و ما به کمک این گروه جهادی که فی سبیل الله در حال فعالیت هستند و تعداد زیادی مخاطب تحت پوشش خود دارند، نیازمند هستیم.

وی ادامه داد: معمولاً در شرایط عادی مسائل و مشکلات مردم توسط خبرنگاران به گوش مسئولین رسانده می‌شود و در زمان دیگر اقدامات و تصمیمات مسئولین به مردم رسانده می‌شود و این یک کار دو طرفه است و باعث رضایتمندی مردم از نظام و انقلاب شده است، بنابراین فعالیت اصحاب رسانه شهرستان فعالیت ارزشمندی است که در راستای رضایتمندی مردم گام برمی‌دارید و این ارزشمند است.

* فعالیت رسانه‌ای بسیار حساس و پر مخاطره است

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند ابراز داشت: فعالیت رسانه‌ای فعالیت بسیار حساس و پر مخاطره است و سختی‌های خود را دارد.

وی با اشاره به اینکه اصحاب رسانه یک فرصت برای شهرستان هستند، عنوان کرد: اصحاب رسانه نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری دارند چراکه در حال حاضر دشمن در فضای مجازی برای انقلاب اسلامی تهدید ایجاد می‌کند و قصد دارد مردم را ناامید کند و به عنوان یک کلیدواژه در دستور کار شبکه‌های معاند، ناامیدی مردم ایران را در نظر گرفته است بنابراین از مجموعه بسیج رسانه انتظار می‌رود در بستر بحث بصیرت‌افزایی و آگاه‌سازی مردم فعالیت کنند و در بخش دیگر در بحث امیدآفرینی به مردم فعالیت داشته باشند و دستاوردهای نظام و انقلاب را به مردم معرفی و در بین مردم ایجاد شور و نشاط اجتماعی کنند.

مختاری گفت: آسیب‍‌ها و تهدیدهای اجتماعی در فضای مجازی باید توسط شما اصحاب رسانه شناسایی شوند و به مقابله با آنها بپردازید و انتظار می‌رود اصحاب رسانه شهرستان در بحث ایجاد شور انتخاباتی، حضور حداکثری در انتخابات و خنثی کردن تهدیدات دشمنان بیشتر از گذشته فعالیت داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل بسیج سازندگی در ۱۷ اردیبهشت ماه به فرمان مقام معظم رهبری گفت: بسیج سازندگی استفاده از نیروهای با نشاط و با انگیزه جوان در سازندگی کشور و ارائه خدمت به مردم مناطق محروم بوده است.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند با اشاره به اینکه ۲۱ سال از تشکیل این نهاد انقلابی می‌گذرد، بیان داشت: شهرستان نهاوند یکی از شهرستان‌هایی است که در بحث بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی از ابتدای انقلاب تاکنون و در عرصه‌های مختلف فعالیت‌های چشمگیر داشته است و ۷ شهید جهادگر شهرستان در عرصه بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی گواه این مهم هستند.

وی افزود: گروه‌های جهادی در عرصه‌های مختلف اعم از سیل، زلزله، کمک به ساخت مسکن در مناطق محروم و در سال‌های اخیر در بحث کرونا مجاهدت‌های بسیاری در بخش‌های عمران و امدادرسانی به مردم داشته‌اند.

مختاری با اشاره به اینکه فعالیت گروه‌های جهادی هنوز به اتمام نرسیده است، تصریح کرد: عملکرد گروه‌های جهادی در بحث کرونا و کمک‌های مومنانه برگ زرینی است که به خدمات و مجاهدت‌های این عزیزان اضافه شده است.

وی اظهار داشت: در بحث سیل سال ۹۸ و احداث مسکن توسط گروه‌های جهادی برای مناطق محروم و سیل‌زده گروه‌های جهادی شهرستان نهاوند ۲۰ واحد مسکونی احداث و ۳۱ واحد مسکونی نیز تعمیر و در اختیار افراد بی‌بضاعت قرار داده‌اند.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند ابراز داشت: در راستای محرومیت‌زدایی از مناطق محروم شهرستان 40 تن سیمان در راستای فعالیت‌های عمرانی این مناطق در نظر گرفته شده که ۲۰۰ کیسه آن بین نیازمندان توزیع شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های گروه‌های جهادی به صورت خودجوش در عرصه‌های مختلف گفت: یکی از جهادگران خانم در شهرستان نهاوند ۱۵ چشمه حمام خانگی در روستای چهچه‌ احداث کرده و برای سال جاری نیز ساخت حمام در روستای زاپن را مد نظر دارد.

مختاری در ادامه با بیان اینکه فعالیت‌های گروه‌های جهادی مناطق محدود به بخش عمران نبوده و در همه زمینه‌ها فعالیت دارند، بیان داشت: از ابتدای ورود کرونا حضور گروه‌های جهادی را در بخش‌های مختلف اعم از سم‌زدایی، ایست و بازرسی، تولید ماسک و دستکش، جمع‌آوری کمک‌های مومنانه و حضور در بیمارستان‌ها و فعالیت دوشادوش کادر درمان را شاهد بودیم که این گروه‌ها با رضایت کامل در بیمارستان‌ها ویزیت می‌کنند و نقش اساسی در مقابله با کرونا ویروس در موج‌های سوم و چهارم داشته‌اند.

*توزیع ۲۳ هزار بسته معیشتی در قالب کمک‌های مومنانه

وی گفت: گروه‌های جهادی در بحث جمع‌آوری کمک‌های مومنانه از سال گذشته تا نیمه رمضان سال جاری با همکاری سپاه و خیرین ۲۳ هزار بسته معیشتی در قالب کمک‌های مومنانه به ارزش بیش از ۵ میلیارد تومان توزیع و به دست نیازمندان رسانده‌اند.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند اظهار داشت: علاوه بر بسته‌های معیشتی که در قالب کمک‌های مومنانه توزیع شده بیش از ۲۰ هزار بسته در قالب نان، لباس، لوازم التحریر، دام سبک و سنگین، وسایل بهداشتی و مواد پروتئینی توزیع شده ایست.

وی با اشاره به پرداخت ۱۱ مورد اجاره‌بهای منزل و هزینه بیمارستانی بیماران کرونایی تصریح کرد: ۱۳ مورد جهیزیه نیز آماده و در اختیار نوعروسان قرار گرفته است

مختاری با اشاره به فعالیت قرارگاه عمرانی گروه‌های جهادی گفت: گروه‌های جهادی در راستای پیشرفت و آبادانی گام‌های مثبتی در مناطق محروم شهرستان و به خصوص در منطقه غزل شرقی یکی از محروم‌ترین مناطق روستایی شهرستان برداشته است و تاکنون ۷خانه عالم در ۷ روستا، یک خانه بهداشت در روستای تاریک‌دره و هشت پروژه آبرسانی با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان احداث شده است.

وی از تاسیس ۱۰۰ صندوق قرض الحسنه با ۶ هزار و ۴۳۱ عضو با اعتباری بالغ بر ۸.۵ میلیارد تومان خبر داد و گفت: صندوق سال ۱۳۹۱ تاسیس و تاکنون فعالیت داشته است و از طریق این صندوق ۸ تعاونی شکل گرفته و برای یک هزار و ۹۰۸ نفر ایجاد اشتغال شده است.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند بیان داشت: در حال حاضر ۱۲۰ گروه از ۱۸۰ گروه جهادی شهرستان در سامانه اطلس ثبت شده‌اند و در حال فعالیت هستند.

وی در پایان گفت: روز یکشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه نهمین مرحله کمک‌های مومنانه در شهرستان انجام می‌گیرد و طی یک برنامه از گروه‌های جهادی شهرستان که در دوران کرونا ویروس فعالیت‌های چشمگیر داشتند قدردانی خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات