خاش- امام جمعه شهرستان خاش گفت: پرداخت به موقع زکات سبب کاهش فاصله طبقاتی در جامعه شده و فقر را ریشه کن و از بین می‌برد.
کد خبر: ۹۳۴۰۸۹۷
|
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج درخاش، جلسه شورای زکات خاش با حضور امامان جمعه شیعه و سنی و فرماندار، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری، بخشداران، جانشین فرماندهی سپاه و مدیران ادارات و نهاد‌ها در سالن اجتماعات فرمانداری خاش برگزار شد.
 
 امام جمعه تشیع شهرستان خاش  در این جلسه، گفت: پرداخت به موقع زکات سبب کاهش فاصله طبقاتی در جامعه شده و فقر را ریشه کن و از بین می‌برد.

حجت الاسلام غلامرضا دهقان  خاش بیان کرد: پاکی و برکت دادن به مال و زندگی و گشایش کار‌ها از آثار معنوی زکات بوده و عمل کسی که به خدا ایمان دارد و زکات پرداخت نمی‌کند، پذیرفته نمی‌شود، زیرا یک حکم بزرگ خداوند را در زندگی اش جاری نکرده است.

مولوی عبدالستار حسین زهی امام جمعه مسجد جامع حنفاء اهل سنت خاش هم بیان کرد: امر زکات در شرع مقدس اسلام به عنوان یک رکن اساسی در قرآن و فقه اسلامی مطرح بوده و در کنار نماز و روزه و حج و جهاد یک فریضه مهم محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: در شهرستان خاش افرادی هستند که اگر زکات خود را بپردازند در جامعه هیچ فقیری نمی‌ماند و تحول زندگی محرومان به وجود می‌آید.

صاحب گل صالحی فرماندار خاش هم گفت: فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ پرداخت زکات باید در جامعه مهم تلقی شود، زیرا در جامعه می‌بینیم و آنچه حق است زکات پرداخت نمی‌شود.

وی افزود: توزیع عادلانه ثروت و رفع نیاز‌های محرومان با پرداخت زکات میسر می‌شود.

محمود ایرندگانی مدیر کمیته امداد امام خمینی ره خاش هم با اشاره به اینکه سال گذشته یک میلیارد ریال زکات در این شهرستان جمع آوری شده است گفت: این رقم پرداخت زکات بسیار پایین بوده و در شان ثروتمندان این شهر نیست که در انجام این فریضه حق مطلب را ادا نمی‌کنند.
 
ارسال نظرات