مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان البرز:
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه استان البرز گفت: ۳۳۸پروژه محرومیت زدایی سال ۹۹ در حوزه های زیرساختی مناطق محروم و روستایی استان اجرا شد.
کد خبر: ۹۳۴۰۹۰۷
|
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، سرهنگ پاسدار مهران طیران به مناسبت هفته بسیج سازندگی به ارائه عملکرد اقدامات سال گذشته بسیج سازندگی در حوزه محرومیت زدایی استان اشاره کرد و افزود: در این مدت  به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا تمرکز فعالیت گروه های جهادی بر روی ریشه کنی و قطع زنجیره انتقال ویروس و همچنین کمک به کادر درمان بود ولی علیرغم آن تعدادی از گروه های جهادی در عرصه عمران و آبادانی نیز مشغول فعالیت بودند.

۳۳۸ پروژه محرومیت زدایی سال ۹۹ در البرز اجرا شد

وی خاطرنشان کرد: پروژه های محرومیت زدایی اجرا شده در سال گذشته با صرف هزینه ای بالغ بر ۱۴ میلیارد و ۱۲۲ میلیون تومان انجام شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه استان البرز به این طرح ها اشاره کرد و اظهار داشت: ۱۲ طرح انتقال آب شرب، یک طرح احیا و لایروبی قنات، یک طرح ایجاد استخره ذخیره آب، احداث ۸ خانه عالم، مرمت و نوسازی ۲۲۶ خانه محروم، ساخت ۲ درمانگاه، ایجاد ۲ راه روستایی و ساخت ۱۰ سالن ورزشی در مناطق روستایی را از جمله این اقدامات برشمرد.

وی گفت: همچنین در این مدت یکساله ۲ چشمه سرویس بهداشتی، یک عدد سیل بند، چهار حلقه فاضلاب، ۲۸ کارگاه اشتغال، یک مجموعه فرهنگی، ۲ نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و مرمت ۲۳ مدرسه به دست جهادگران این استان به اجرا درآمده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه استان البرز به ادامه فعالیت های محرومیت زدایی جهادگران در حوزه عمران و آبادانی در نوروز ۱۴۰۰ اشاره کرد، افزود: ۷ واحد خانه محروم بازسازی، ۲ خانه عالم احداث، یک واحد دامدارای ترمیم و ۵ باب مدرسه روستایی رنگ آمیزی شد.

وی بیان داشت: همچنین در این مدت خدمات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و پزشکی و بهداشتی همچون خدمات آموزشی برای ۳۰۰ نفر، خدمات فرهنگی تبلیغی برای ۲ هزار نفر، ارایه مشاوره حقوقی برای ۷۰ نفر و برگزاری کلاس های اشتغال برای ۶۰ نفر انجام شده است.

سرهنگ طیران با اشاره به برگزاری کلاس های اشتغالزایی برای ۶۰ نفر در سطح استان، گفت: ۲۰۰ دست البسه و یک سری جهیزیه به همراه ۱۵۰۰ سری بسته های معیشتی در تعطیلات نوروزی تهیه و توزیع شده و ضمن این که خدمات دامپزشکی برای ۲۰۰ واحد دامی و خدمات روانپزشکی برای ۱۰۰ نفر انجام و ۲۰ مکان نیز بر علیه بیماری کووید ۱۹ ضدعفونی شدند.

در استان البرز یک هزارو۲۴  گروه جهادی ثبت شده در سامانه اطلس جهادی فعال هستند که از این تعداد ۸۲۶ گروه جهادی به صورت محله محور (محلات) و مابقی گروه های جهادی به صورت تخصصی همچون مانند کارگری، طلاب، فرهنگیان، رسانه، مهندسین کشاورزی، جامعه پزشکی، دانش آموزی، دانشجویی، حقوق دانان، مهندسین عمران، اساتید دانشگاه، مداحان، ورزشکاران و اصناف فعال هستند، گروه جهادی محلات شامل گروه های جهادی پایگاه ها، حوزه های مقاومت و مساجد می باشند.

انتهای پیام/ف

ارسال نظرات
پر بیننده ها