مدیر سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت:
زاهدان- سرهنگ مولایی گفت:۹۹ گروه جهادی در عرصه‌های بهداشتی و درمانی، فرهنگی، آموزشی و خدمات رسانی در ایام تعطیلات نوروز در سطح استان فعالیت داشته اند.
کد خبر: ۹۳۴۰۹۱۷
|
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از زاهدان، سرهنگ پاسدار غلامرضا ملایی، در نشست خبری با خبرنگاران به اقدامات سازمان بسیج سازندگی در سطح استان از بدو تشکیل اشاره کرد و اظهار داشت: احداث ۴۰۰ جایگاه دام سنگین، تسطیح ۱۵ هزار هکتار زمین کشاورزی، حفر ۲۰۰ حلقه چاه عمیق، آبرسانی به زمین‌های کشاورزی و برق رسانی به کشت و صنعت ها، اقداماتی است که در بستر اقتصاد مقاومتی انجام شده است.

مدیر سازمان بسیج سازندگی سیستان و بلوچستان ادامه داد: توزیع ۲۹۹ هزار و ۷۶۵ سبد کالا، کمک به دو هزار و ۱۲۵ نفر از ایتام، اهدای ۲۸۳ هزار بسته لوازم التحریر، اهدای ۵۸ هزار و ۹۰۰ سبد بهداشتی، ۳۲ هزار بسته پوشاک، اهدای هزار و ۵۰۰ سری جهیزیه، برپایی چهل و یک بیمارستان صحرایی در سطح استان، ویزیت رایگان دو میلیون و ۱۲۶ هزار و ۸۲۰ نفر و اعزام ۱۵۶ هزار و ۲۰۰ گروه جهادی از جمله اقدامات خدماتی سازمان بسیج سازندگی از ابتدای شکل گیری بسیج سازندگی تا قبل از شیوع بیماری کرونا است.

وی بیان کرد: همچنین در ایام نوروز ۹۹ گروه جهادی غیر و بومی در عرصه‌های بهداشتی و درمانی، فرهنگی، آموزشی و خدمات رسانی در ایام تعطیلات نورزی در سطح استان فعالیت داشته اند.

این مسئول ادامه داد: یجاد و کیفی سازی صندوق‌های قرض الحسنه اشتغال زا و مردم یار در دستور کار سازمان بسیج سازندگی سیستان و بلوچستان قرار دارد.

مدیر سازمان بسیج سازندگی سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین راه اندازی صندوق‌های خرد و فراگیر محصولات کشاورزی، دوره‌های آموزشی اشتغالزایی، ایجاد نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی، راه اندازی کارگاه‌های صنایع تبدیلی، تخصصی کردن گروه‌های جهادی، راه اندازی قرارگاه شهید ملازهی در چابهار و تداوم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، ساخت و تکمیل پروژه‌های کوچک محرومیت‌زدایی از دیگر برنامه سازمان بسیج سازندگی استان در سال جاری است.

سرهنگ ملایی بیان کرد: افتتاح پروژه‌های عمرانی و مسکن محرومین و رزمایش کمک‌های مومنانه، طبخ و توزیع غذای گرم از جمله برنامه‌های هفته سازمان بسیج سازندگی در سیستان و بلوچستان خواهد بود.
ارسال نظرات