خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان همدان:
همدان-نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت:قوه قضاییه قلب تپنده عدالت است و مقام معظم رهبری دربیانیه گام دوم فرمودند باید به سمت اقامه عدالت حرکت کنیم و این مهم وظیفه تمام قوا ودستگاه‌ها است وهمه باید ورود کنند.
کد خبر: ۹۳۴۰۹۲۲
|
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۴

قوه قضاییه قلب تپنده عدالت استبه گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی در شورای اداری استان همدان با بیان اینکه عملکرد دستگاه قضا نشان داد که امیدآفرینی و ایجاد اعتماد برای مردم دور از دسترس نیست، اظهار داشت: ایجاد امید برای پیشرفت کشور است و طبیعتاً کسی که در میدان باشد و وضعیت مردم برای او مهم باشد می‌تواند با حضور جدی و جهادی امیدآفرینی کند.

وی با بیان اینکه در کنار مردم بودن و از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شدن قابل تقدیر است، گفت: برای رئیس قوه قضاییه و همراهان ایشان در دستگاه قضا آرزوی توفیق می‌کنم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه از تشریح وضعیت استان عبور می‌کنم چون رئیس قوه قضائیه از نزدیک با فعالان اقتصادی و صنعتگران دیدار داشتند، گفت: قوه قضاییه قلب تپنده عدالت است و مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم فرموده‌اند باید به سمت اقامه عدالت حرکت کنیم و این مهم وظیفه تمام قوا و دستگاه‌ها است و همه باید ورود کنند.

وی با اشاره به اینکه در تحقق عدالت در سه عرصه مشکل داریم که یکی عرصه مدیران است و دیگری از شئونات کارآمدی برنامه‌ریزی است، ابراز داشت: اگر مدیری برنامه نداشته باشد مدیر عادلی نیست.

شعبانی افزود: ساختارهای ما نکته مهم دیگر است که اگر ساختارها مقبولانه نباشد حتی اگر مدیر هم عادل باشد به عدالت دست پیدا نمی‌کنیم که در حوزه برخی واحدها شاهد این موضوع هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه در مسئله بانک‌ها، مدیر بانک در ساختاری قرار گرفته که مسئله جزء‌نگری دارد و نگاه کلان در آن وجود ندارد، گفت: اگر مدیر نتواند نگاه کلان داشته باشد دچار برخی مشکلات می‌شویم که امروز با آن مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه مشکل بعدی در برخی موارد قوانین هستند و این موارد منطق‌الصراط را تضعیف کرده است، تصریح کرد: این قوانین نیاز به تغییر و بازنگری دارد، فلسفه نظام اسلامی مبارزه با فساد و حرکت به سمت عدالت است که باید جدی گرفته شود.

شعبانی با بیان اینکه مبارزه با فساد رویکرد عمیقی است و فلسفه حکومت اسلامی حرکت به سمت عدالت است، عنوان کرد: گاهی مواقع مفسد در حین ارتکاب فساد می‌داند که فساد می‌کند و قانون هم در این زمینه صراحت دارد، گاهی پرونده‌هایی داریم که متهم، حین ارتکاب اعتقاد به فساد ندارد یعنی قانون گاهی موارد شفافیت لازم را در عرصه فساد ندارد.

وی با بیان اینکه گاهی فساد در دستگاه‌های حاکمیتی رخ می‌دهد و موضوع سو‌ء استفاده مطرح است اما گاهی موارد در بین مردم مشکل داریم و قانون شفافیت لازم در عرصه بیان شاخص‌های فساد ندارد، مطرح کرد: در رانت‌خواری‌هایی که در برخی موارد در دستگاه‌های حاکمیتی اتفاق می‌افتد مدیر دولتی از مقام خود سوء استفاده می‌کند برای مثال در طرح جامع شهری همدان که در حال تصویب بوده و ممکن است مورد سو‌ء استفاده‌ و یا رانت‌خواری‌هایی قرار بگیرد، قانون چگونه می‌تواند منع کند؟

شعبانی گفت: این رویکرد در دوره ریاست آقای رئیسی تالیف پیدا کرده و باعث امید شده و مردم احساس می‌کنندبنای نظام مبارزه با فساد است و یکی از آرمان‌های نظام اسلامی تحقق یافته است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در استان همدان تنش خاصی در عرصه مدیریت وجود ندارد و مدیران خوبی داریم که زحمت می‌کشند اما نیازمند همت بیشتری در عرصه مدیریتی هستیم، تاکید کرد: برخی مشکلات استان قابل حل است که مدیران باید در این زمینه با جسارت و اعتقاد به تحقق فرمایشات رهبری در بحث تحقق شعار سال و مانع‌زدایی‌ها ورود کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در پایان ضمن تقدیر از مجموعه قوه قضاییه استان گفت: امیدواریم سفر رئیس قوه قضاییه به استان مایه مباهات و خیر و برکت باشد و شاهد توسعه عرصه‌های تولیدی در همدان باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات