خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع) در گفتگو با بسیج:

تفکر غرب‌گرا مهمترین مانع تولید در کشور/ لازمه تحقق شعار سال وجود اراده لازم در مسئولین است

همدان-مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان همدان تفکر غرب‌گرا را اولین و مهمترین مانع تولید در کشور دانست و گفت: در این نوع تفکر دولتمردان اعتمادی به داخل نداشته و رفع مشکلات را در نگاه به بیرون و مذاکره می‌دانند.
کد خبر: ۹۳۳۷۱۲۹
|
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳
تفکر غرب‌گرا مهمترین مانع تولید در کشور/ لازمه تحقق شعار سال وجود اراده لازم در مسئولین استطیب فریادرس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان به ضرورت تحقق شعار سال و اهمیت پشتیبانی از تولید و اقتصاد ملی پرداخت و اظهار کرد: در صورت تحقق شعار سال بسیاری از مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه عمده مشکلات کشور در طول سال‌های گذشته مشکلات اقتصادی است، گفت: ریشه مشکلات اقتصادی هم تفکری است که هم حل مشکلات داخل را در افزایش توانمندی‌های تولید نمی‌دانند بلکه وابستگی به خارج و در رفع تحریم‌ها توسط دیگران می‌دانند.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین (ع) همدان ابراز داشت: گره زدن اقتصاد و حل مشکلات کشور به مذاکرات اشتباه است، راه برون رفت از مشکلات در نگاه به داخل و افزایش توانمندی‌های تولید است و این همان نکته‌ای است که مقام معظم رهبری در طول چند سال اخیر به آن تاکید می‌کند، اما متاسفانه در عمل اتفاق نمی‌افتاد.

وی با اشاره به نامگذاری شعار‌های سال بر محور اقتصاد و تولید توسط مقام معظم رهبری در طول یک دهه گذشته، تصریح کرد: امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) برای حل مشکلات کشور از سال‌های گذشته نگاه انقلاب اسلامی را مطرح کردند که باید در فضای اقتصادی نیز این نگاه عملیاتی شود و به تولید حقیقی توجه ویژه داشت.

فریادرس لازمه تحقق شعار سال را وجود اراده در مسئولین دانست و ادامه داد: مسئولین باید اراده کنند به اینکه با تصمیم درست و عزم راسخ تولید را بر اساس توانمندی‌های داخلی شکل بدهند و به سمت بی‌اثر کردن و خنثی‌سازی تحریم‌ها حرکت کنند به طوری که با بی‌اثر کردن تحریم‌ها دشمن نیز تحریم را رفع خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه مسئولین برای حل مشکلات اقتصادی باید به فکر بی‌اثر کردن تحریم‌ها باشند نه رفع تحریم‌ها، تصریح کرد: چنانچه در داخل ضعیف باشیم و ایران قوی را نسازیم به طور قطع طرف مقابل هر روز به دنبال بهانه‌ای خوهد بود تا اقتصاد را زمین‌گیر و معطل کند.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین (ع) همدان توجه به تولید، رفع موانع تولید و پشتیبانی حقیقی از تولید را عامل اصلی جهش تولید و رفع مشکلات اقتصادی کشور دانست.

وی بیان کرد: همچنان که رهبر انقلاب این مهم را برای شعار سال انتخاب کرده‌اند باید مورد توجه جدی مسئولین قرار بگیرد تا با اقدامات و برنامه‌ریزی‌های درست به شعار سال جامه عمل بپوشانند ضمن اینکه آحاد مردم نیز باید در این عرصه به وظیفه خود عمل و از تولید داخل حمایت کنند.

فریادرس با تشریح نقش خصوصی‌سازی در توسعه اقتصادی به ناکارآمدی خصوصی‌سازی واحد‌های تولیدی در کشور اشاره و عنوان کرد: متاسفانه صنایع داخل در زمینه‌های مختلف دچار مشکلات جدی هستند.

وی ادامه داد: در طول سال‌های گذشته خصوصی‌سازی‌هایی که صورت گرفت محصول آن نه تنها خصوصی‌سازی نبوده بلکه فشار اقتصادی و متوقف کردن تولید بوده که موجب بیکار شدن کارگر‌ها نیز شده است و صنایع تولیدی که روزی در سطح استان و کشور حرفی برای گفتن داشتند امروز به خرابه‌هایی تبدیل شده‌اند.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین (ع) همدان به اقدامات ارزنده دستگاه قضایی کشور در بازگشت واحد‌های تولیدی غیرفعال و تعطیل شده به چرخه تولید اشاره و اضافه کرد: دستگاه قضا که مسئولیت اصلی در عرصه تولید ندارد توانسته به خوبی عمل کند و امروز خوشبختانه با پیگیری‌های این دستگاه برخی از صنایع مجدد به کار افتاده و وارد چرخه تولید شده‌اند به طوری که طی چند ماه گذشته ۲ هزار واحد تولیدی غیر فعال مجدد راه‌اندازی شده و به چرخه تولید بازگشته است.

وی با تاکید بر اینکه ریشه مشکلات اقتصادی ما داخلی است، ادامه داد: پیگیری‌هایی که طی سال‌های گذشته صورت گرفته نشان از این موضوع دارد که بیش از ۹۰ درصد اقتصاد در دست دولت است که اگر همت داشته باشد و اراده کند به طور قطع می‌توانیم در مقابل کشور‌هایی که در سطح منطقه خود را نماد اقتصاد خوب و پیشرفته معرفی می‌کنند بایستیم که شرط آن همان اراده و خواستن است.

فریادرس با بیان اینکه در کشور شرایط و ظرفیت لازم برای جهش تولید و رفع مشکلات اقتصادی وجود دارد، گفت: در کشورنیروی انسانی فوق العاده‌ای وجود دارد که در دنیا بی‌نظیر است و دانش‌آموختگان دانشگاه‌های ما در رشته‌های مهندسی در دنیا بی‌مثال هستند و در رتبه‌های بالای جهانی هستیم که اگر به درستی از این فرصت استفاده  و به کار گرفته شود به طور قطع مشکلات موجود رفع خواهد شد.

وی اضافه کرد: از طرفی نیز منابع و ظرفیت‌های موجود، منابع زیرزمینی، معادن، نفت و گاز موجود در کشور و همچنین تبادلات ما با سطح منطقه با بیش از ۱۶ کشور همسایه با جمعیت بیش از ۶۰۰ میلیون نفر، فرصت خوبی است که می‌توانیم در راستای افزایش تولید و رفع مشکلات از آن بهره ببریم.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین (ع) همدان تاکید کرد: ظرفیت‌ها، منابع و نیروی انسانی موجود در کشور نشان دهنده این است که اگر صرفاً یک اراده و خواستن و توجه واقعی به عرصه تولید، حمایت از تولید و رفع موانع وجود داشته باشد شعار سال تحقق خواهد یافت.

وی در تشریح مهم‌ترین موانع تولید، تفکر غرب‌گرا را اولین و مهمترین مانع تولید در کشور دانست و گفت: این نوع تفکر باعث می‌شود در دولتمردان اعتمادی به فضای داخلی شکل نگیرد و رفع تمام مشکلات را در نگاه به بیرون و مذاکره بدانند.

فریادرس نظامات اداری و قوانین و مقررات دست و پاگیر را از دیگر موانع تولید در کشور دانست و بیان کرد: عدم اعطای تسهیلات مناسب به تولیدکنندگان واقعی نیز از دیگر موانع است به طوری که شاهد هستیم افرادی به اسم تولید به فکر اختصاصی کردن منابع کشور هستند و میلیارد‌ها تومان سرمایه کشور را تحت عنوان خصوصی‌سازی به خود اختصاص داده‌اند.

وی تصریح کرد: شرایط فرهنگی تولید نیز از دیگر موانع تولید در کشور است که باید در جامعه فضای فرهنگی تولید به طور خوب و جامع شکل بگیرد که مناسب کار باشد.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین (ع) همدان در تبیین مهم‌ترین وظیفه مسئولین در راستای تحقق شعار سال عنوان کرد: مسئولین باید نظام و مسائل کشور را به صورت درست و دقیق استنباط کنند و توجه درستی به راهکار‌ها داشته باشند به طوری که نگاهشان به سمت فضای داخل باشد و حل مشکلات را به رفع تحریم‌ها گره نزنند بلکه اصل نگاهشان به خنثی‌سازی تحریم‌ها باشد که اگر این مهم درتفکر و عمل مسئولین ما شکل بگیرد با توجه به اینکه فضای عمومی تولید و جوانان آماده به کار وجود دارد به طور قطع در عمل موفق خواهند شد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سازمان بسیج فرهنگیان استان در راستای تحقق شعار سال یادآور شد: با توجه به اینکه جنس کار بسیج فرهنگیان بیشتر در حوزه آموزش و پرورش و فرهنگ است بنابراین بسیج فرهنگیان استان در نظر دارد در خصوص فرهنگ تولید و فرهنگ استفاده از کالای داخلی نقش‌آفرینی کند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار