خبرهای داغ:
همدان-مسئول سابق سازمان بسیج دانشجویی کشور با تاکید بر اینکه هرجا ما انقلابی رفتار کرده‌ایم پیروز بوده‌ایم،گفت:رأی مردم اثر دارد وبرای داشتن کشور عاری از فساد باید به شخص سالم رأی داد که دغدغه کشور داشته باشد.
کد خبر: ۹۳۳۶۸۶۷
|
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷

هرجا ما انقلابی رفتار کرده‌ایم پیروز بوده‌ایم/ رأی مردم اثر داردبه گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر ‌داوود گودرزی در نشست تخصصی که به همت قرارگاه دانشجویی شهید همدانی و سازمان بسیج فرهنگیان استان همدان به صورت آنلاین برگزار شد، اظهار داشت: در آستانه انتخابات در شرایطی که در حال حاضر قرار گرفته‌ایم چهار جریان در تلاش هستند که بر روی انتخابات اثر بگذارند و دسته پنجم مردم هستند که کنشگران اصلی محسوب می‌شوند و ما باید پنج دسته را بشناسیم و متناسب با آنها اقدامات خود را طراحی کنیم.

وی با بیان اینکه جریان اول جریان غربگرا در داخل است، گفت: این جریان در تمام اقشار مردم وجود دارد و همچنین جریان اصلاحات که مبانی فکری قبول دارند تلاش می‌کنند، دوباره دوگانه معیشت مذاکرات را راه‌اندازی کنند.

مسئول سابق سازمان بسیج دانشجویی کشور ابراز داشت: اساساً حرف جریان غربگرا در کشور این است که ما بیشتر از این نمی‌توانیم مقاومت کنیم و مدل بومی ما مدل جوابگویی برای پیشرفت کشور نیست و باید به سبک و سیاق غربی‌ها زندگی کنیم، این جریان راه تأمین معیشت را گفتگو و مذاکره با غرب و آمریکا می‌دانند حتی به قیمت دادن امتیاز به آنها!

وی با بیان اینکه جریان بعدی که در کشور در حال فعالیت است، جریان نفاق است، گفت: از جریان انحراف گرفته تا افرادی که به مردم دروغ می‌گویند و آنان را فریب می‌دهند در این جریان قرار دارند.

مسئول سابق سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه جریان نفاق افرادی هستند که در خفا چیز دیگری می‌گویند و در جلسات خصوصی حرف از پایان نظام می‌زنند و در ظاهر خود را انقلابی می‌دانند، عنوان کرد: اصلی‌ترین کار جریان نفاق اختلاف‌افکنی بین جریان‌های انقلابی و ایجاد یأس و ناامیدی در بین مردم است.

* دشمن با ناامید کردن مردم به دنبال براندازی نظام است

وی با بیان اینکه جریان سوم خود دشمن با محوریت آمریکا است، گفت: طراحی اصلی این جریان این است که با ابزار جنگ روانی، تحریم اقتصادی و تهدیدات نظامی مردم را از نظام بگیرند و اعتماد عمومی را کم کنند که با ناامید شدن مردم براندازی نظام راحت‌تر صورت خواهد پذیرفت.

گودرزی افزود: با توجه به اینکه حکومت جمهوری اسلامی مردمی است و دشمن با عملیات روانی و متمرکز شدن بر روی خانواده و زن، مردم را مورد هدف قرار داده است؛ بی‌عفتی‌ها و بی‌بند و باری‌ها در راستای دور کردن مردم از ارزش‌های اصلی خود است تا به واسطه آن از حکومت دینی فاصله بگیرند.

وی با بیان اینکه جریان چهارم جریان انقلابی است و درجه انقلابی بودن هم متفاوت است، گفت: حرف جریان انقلابی این است که دولت‌های قبل نسخه‌های ناقص و غلطی برای اداره کشور بودند و این جریان به دنبال رئیس جمهوری است که مجری بیانیه گام دوم و قانون اساسی به معنای واقعی باشد و در رکاب ولی فقیه حرکت کند.

دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان اینکه با گذشت ۴۲ سال از انقلاب برخی از آرمان‌ها و اهداف محقق شده و برخی محقق نشده است که با بیانیه گام دوم راه روشن شده است، عنوان کرد: دولت جوان حزب‌اللهی به معنای درست و حرکت به سمت تمدن اسلامی با طرح‌ریزی درست که توسط تشکل‌های دانشجویی با منظومه‌های فکری محقق خواهد شد، می‌تواند آرمان انقلاب اسلامی را محقق کند.

* لزوم ایجاد تحول در ساختارها، فرایندها، قوانین و آیین‌نامه‌ها

وی عنوان کرد: برای اینکه ما بتوانیم بیانیه گام دوم را به درستی پیاده کنیم و جامعه اسلامی را در کشور محقق کنیم باید با ایجاد تغییرات و تحولات، کارهای بزرگی انجام دهیم، بنابراین ما در ساختارها، فرایندها، قوانین و آیین‌نامه‌ها نیازمند تحول هستیم.

گودرزی با بیان اینکه برای شروع کارهای بزرگ نیازمند فردی جسور هستیم که دارای فهم دقیق باشد، افزود: دولت جوان حزب اللهی می‌تواند این کار را انجام دهد.

وی ابراز داشت: برای مجاب کردن مردم باید در ابتدا کنشگران سیاسی و اجتماعی انرژی خود را صرف جای بیهوده نکنند با نامزدهای جریان انقلاب نباید کینه‌ای رفتار کرد؛ دعوا نکنیم و مساله اصلی مردم باشند و باید شناخت درستی از مردم داشته باشیم.

مسئول سابق سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه برخی از مردم سیاسی و برخی دیگر فرهنگی و اجتماعی و برخی معیشتی و اقتصادی رأی می‌دهند، گفت: عده‌ای هم بر سر صندوق رأی نمی‌آیند که باید با تولید پیام و با مخاطب‌شناسی با مردم حرف بزنیم.

وی با بیان اینکه با نوع رهبری که مقام معظم رهبری در کشور انجام داده است هیچ موقع کشور به این اندازه در اوج و اقتدار نبوده است، عنوان کرد: اگر عده‌ای در داخل سنگ‌اندازی نکنند به اذعان دشمنان ما، ایران در حال تبدیل شدن به یک ابرقدرت است.

گودرزی با بیان اینکه برای اقناع مردم باید از عرق ایرانی بودن و ایران قدرتمند و پیشترفته صحبت کرد و به آنها گفت به جای اینکه با صندوق رأی قهر کنید با مدیر متخلف و دروغگو قهر کنید، گفت: علت دلزدگی‌های مردم ناکارآمدی دولت است که به پای انقلاب و اسلام نوشته می‌شود و انقلاب و رهبر ضربه خورده‌اند که علت عمده آن رها کردن کشور است.

وی با بیان اینکه با رهاسازی کشور و منعقد کردن برجام وظایف خود را به درستی انجام ندادند و در این بین جریان فساد بیکار ننشست و با عدم نظارت کشور به بهشت فاسدین و نفوذی‌ها تبدیل خواهد شد، افزود: در حال حاضر فرصت بسیار مناسبی است که با مردم صحبت شود و به آنها گفته شود که نگاه واقع‌بینانه به شهر خود داشته باشند.

مسئول سابق سازمان بسیج دانشجویی کشور بیان کرد: مسئولین شهر را مستقیم یا غیر مستقیم خود مردم انتخاب کرده‌اند و باید بدانند رأی آنها اثرگذار است و باید در انتخاب خود دقت کنند؛ حکومت مردمی است و مردم در رأس امور هستند.

وی با بیان اینکه حرف حق در ضمیر ناخودآگاه افراد اثر می‌گذارد و این سنت الهی است، تصریح کرد: تکلیف این است که فهم دقیقی از اوضاع کشور داشته باشیم و آن را منتقل کنیم.

گودرزی گفت: مشکلات ممکن است نتیجه پنج چیز باشد نداشتن اندیشه انقلابی، نداشتن رهبر، عدم مدیریت درست مدیران میانی، کوتاهی نخبگان حوزوی و دانشگاهی و اینکه مردم باید و شاید پای کار نباشند.

وی با بیان اینکه اندیشه ما اسلام ناب است که شامل عدالت، معنویت، آزادی و ... می‌شود که خدشه‌ای به آن وارد نیست و اسلام می‌تواند کل بشریت را سعادتمند کند، گفت: به گفته دوست و دشمن نیز کمتر کسی در دنیا می‌توانسته مانند مقام معظم رهبری با هوشیاری و تدبیر رهبری کند.

* مدیران میانی آنگونه که باید انقلابی و مردمی نبوده‌اند

مسئول سابق سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه مسئولین، نخبگان حوزه و دانشگاه و مردم نیز می‌توانند در به وجود آمدن مشکلات دخیل باشند، با اشاره به فرمایشات امام خمینی( ره) مبنی بر اینکه ملت ایران در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول اکرم(ص) هستند، گفت: فرهنگ سیاسی و نوع رأی دادن‌ها و فرهنگ اقتصادی ما ایراداتی دارند و از این ۵ دسته مدیران میانی آنگونه که باید انقلابی و مردمی نبوده و از نخبگان استفاده نکرده‌اند و به مردم میدان نداده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه هرجا ما انقلابی رفتار کرده‌ایم پیروز بوده‌ایم، عنوان کرد: رأی مردم اثر دارد و برای داشتن کشور عاری از فساد باید به شخص سالم رأی داد که به فکر پیشرفت و آبادانی کشور بوده و دغدغه کشور را داشته باشد.

گودرزی با بیان اینکه همه کشورها مشکلات دارند و کشور ما هم مسائلی دارد که راه‌حل دارد و بن‌بست ندارد، گفت: این مسائل با گفتگو درمانی، شعار، دروغ، فریب و وعده حل نمی‌شود و راه‌حل آن در جریان علمی و نخبگانی کشور با حضور دولت جوان حزب اللهی پیدا خواهد شد.

وی ادامه داد: مردم و کشور با مسائلی از جمله مفاسد اقتصادی، مدیریت ویروس کرونا، معیشت مردم، درآمد کشور، آسیب‌های اجتماعی، مشارکت و اعتماد عمومی، فضای مجازی، ولنگاری فرهنگی و مسائل منطقه و تعاملات خارجی مواجه است که دولت جوان حزب‌اللهی و مجلس باید برای آنها برنامه داشته باشند.

* جریان غربگرا در کشور حرفی برای گفتن ندارند

مسئول سابق سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه راه مبارزه با فساد در گام اول ایجاد شفافیت حداکثری در کشور است، گفت: مقام معظم رهبری فرموده‌اند که علاج مشکلات کشور دولت جوان حزب اللهی است که باید با پشتوانه مردمی و نخبگان دست به اقدامات بزرگی بزند.

وی با بیان اینکه جریان غربگرا در داخل، آمریکایی‌ها و جریان نفاق اگر ببینند جریان انقلابی در حال پیروزی است بازی را برای خود باخته شدن ببینند به دنبال کاهش مشارکت هستند، گفت: جریان غربگرا در کشور حرفی برای گفتن ندارند مگر اینکه نخواهند کوتاه بیایند و روی دیگر خود را نشان بدهند.

گودرزی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ما در کشور جریان انقلابی داریم و جریان انقلابی و اصلاح‌طلب و اصولگرا معنا ندارد، ابراز داشت: هر کس اهداف کشور را قبول دارد، برای تحقق این اهداف تلاش می‌کند، با دشمن مرز دارند، استقلال کشور را قبول دارند و تقوای دینی و سیاسی دارند، انقلابی محسوب می‌شوند.

* رئیس جمهور منتخب باید مجری تمام قد گام دوم باشد

وی یادآور شد: اگر نیروهای انقلابی درست عمل کنند و دعوای داخلی نداشته باشند و بد بازی نکنند، نمی‌بازند.

مسئول سابق سازمان بسیج دانشجویی کشور با تاکید بر اینکه باید شاخص‌هایی را که رهبری در خصوص انتخاب اصلح فرموده‌اند در انتخاب خود دخیل کنیم، گفت: تلاش کنیم با رشد عقلانیت در جامعه بر احساسات غلبه کنیم و این وظیفه معلمین و دانشجویان است.

وی با بیان اینکه از مجریان و ناظران انتخابات هم می‌توانیم مطالبه داشته باشیم، گفت: در بین شاخص‌های رئیس جمهور از نگاه رهبری که معتقد به حرکت مردم و حضور جوانان است، می‌شود اینگونه تعبیر کرد که فردی باشد که بیانیه گام دوم را قبول داشته باشد و رئیس جمهور باید مجری تمام قد گام دوم باشد و شورای نگهبان در این نکته باید دقت کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات