خبرهای داغ:
کارشناس حوزه رسانه عنوان کرد:

لزوم کنار زدن دو قطبی‌سازی‌های انتخاباتی برای آگاه‌سازی مردم و انتخاب درست

همدان-کارشناس حوزه رسانه گفت: برای آگاه کردن مردم و ایجاد یک فضای عقلانی برای انتخاب درست باید به سمت کنار زدن دو قطبی‌سازی‌ها برویم، هر چند کار بسیار سختی است.
کد خبر: ۹۳۳۶۴۰۷
|
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶

لزوم کنار زدن دو قطبی‌سازی‌های انتخاباتی برای آگاه‌سازی مردم و انتخاب درستبه گزارش خبرگزاری بسیج، حبیب میرزایی در نشست گفتمان‌سازی دولت جوان حزب اللهی که به همت قرارگاه دولت جوان و حزب اللهی بسیج دانشجویی استان همدان به صورت مجازی برگزار شد با بیان اینکه فضای واقعی و هیجان‌انگیز انتخاباتی سال ۱۴۰۰ به مرور در حال شکل‌گیری است، اظهار داشت: گفتمان‌های اساسی ما در بستر انتخابات ۱۴۰۰ همان گفتمان‌های انتخابات قبل و بعد از دوم خرداد سال ۷۶ است.

وی گفت: در آن سال‌ها با ورود جریانی که امروز به نام جریان اصلاح طلب شناخته می‌شوند که همان چپ گرا خط امامی‌های دهه ۶۰ بودند که دچار دگردیسی شدند و به آنها تجدیدنظرطلب گفته می‌شود اتفاقات و رویکردهایی در عرصه انتخابات صورت گرفت که ما از آن در فضای کلی رسانه به عنوان یک مسئله عملیات روانی نام می‌بریم.

این کارشناس حوزه رسانه با اشاره به حضور برخی افراد و شخصیت‌ها در فضای دوقطبی سازی فرهنگی آزادی و محدودیت در کارنامه‌های انتخاباتی جریان دوم خرداد و عملیات‌های روانی گفت: اصلاح‌طلب‌ها به سراغ بازیگران و هنرپیشه‌ها رفتند و با مدد گرفتن از سلبریتی‌ها با شعار آزادی، طرف حزب الله را به محدودیت و بگیر و ببند متهم می‌کردند.

وی اظهار داشت: بعد از گذشت چند سال دو قطبی‌ها پیشرفته‌تر شد و بخشی از بدنه جریان معارض انقلاب اسلامی از کشور خارج شدند و در حوزه رسانه‌ای و فرهنگی و در رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور مشغول ماموریت خود شدند و به این فضای عملیات روانی دامن زدند.

میرزایی با بیان اینکه در سال بعد از آن همیشه در آستانه انتخابات‌ها یک همگرایی و همراهی میان رسانه های فارسی زبان در داخل و خارج از کشور پیش می‌آمد، افزود: در سال ۸۸ به یک باره گروه کثیری از رسانه‌های اصلاح طلب در انگلستان شبکه bbc فارسی را ایجاد می کنند که تاثیرگذاری خیلی مهم را در انتخابات و فتنه سال ۸۸ ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه عملیات روانی و رسانه‌ای همه جانبه در آستانه انتخابات‌ها بر محوریت رویکردهای دو قطبی‌سازی صورت می‌گیرد، افزود: در انتخابات ۱۴۰۰ خواص با چند کلیدواژه وارد عرصه انتخابات شده‌اند.

این کارشناس حوزه رسانه ادامه داد: وقتی اشخاص دستاوردی برای ارائه به مردم ندارند و با گفتمان مغلطه کارانه و سیاه بازانه مردم را فریب می‌دهند چاره‌ای جز این ندارند که با عملیات روانی کار را جلو ببرند.

وی با بیان اینکه در تمام انتخابات‌های کشور فضای عملیات روانی را داشته‌ایم، گفت: در گفتمان‌های مختلف انتخابات ۱۴۰۰ در همه جریان‌ها از برنامه افراد برای کشور چیزی نمی‌بینیم و رویکردهای عملیات روانی و رسانه‌ای بیشتر مشهود است و کسی برنده انتخابات است که راحت‌تر و بهتر بتواند از ابزار رسانه و عملیات روانی و الگوهای امنیتی عملیات روانی استفاده کند.

میرزایی با تاکید بر اینکه کلیدواژه عملیات روانی انتخابات ۱۴۰۰ از پخش یک مستند در bbc فارسی شروع شد که توسط یکی از قهارترین و ماهرترین اساتید عملیات روانی و رسانه‌های فارسی زبان در دنیا تهیه شده بود، ادامه داد: عملیات روانی در تهیه این مستند به شدت از فنون مختلف عملیات روانی از جمله قلب واقعیت و دگرگون‌سازی بهره‌برداری کرده بود که  بعد از مدتی از انتشار این مستند یکی از سلاطین آنها با هشتک دولت نظامی برای انتخابات ۱۴۰۰ بسترسازی می‌کند.

وی با بیان اینکه در این بین ما شاهد فضای دو قطبی‌سازی آزادی و محدودیت، معیشت و مذاکره و مذاکره و مقاومت هستیم، ابراز داشت: به نظر می‌رسد گفتمان‌های غالب ۱۴۰۰ بر همان دو قطبی‌سازی‌های انتخابات‌های پیشین حرکت می‌کند.

این کارشناس حوزه رسانه با بیان اینکه برای آگاه کردن مردم و ایجاد یک فضای عقلانی برای انتخاب درست باید به سمت کنار زدن این دو قطبی‌سازی‌ها برویم، هر چند کار بسیار سختی است، گفت: از سال ۶۵ تاکنون هر جا مذاکره کردند توفیق حاصل نشده است.

وی ادامه داد: کار بسیار سختی را در پیش رو داریم و مجموعه‌های تشکل‌های انقلابی در سطح دانشگاه‌ها به خصوص بسیج دانشجویی به دنبال این است که فردی برنده انتخابات باشد که بتواند مسئله‌ها، مطالبه‌ها، دغدغه‌ها و مشکلات واقعی مردم پاسخ داده شود.

میرزایی با بیان اینکه این فضای دو قطبی‌سازی و عملیات روانی ایجاد شده کار را بسیار سخت و مشکل کرده است، گفت: در حوزه رسانه‌ای در رسانه‌های فارسی زبان از جمله سلطنت طلب با رویکرد اقماری و جریان‌ساز جماعتی به دنبال تحریم و کاهش مشارکت در انتخابات و نمایش کاهش سرمایه اجتماعی، عدم ارائه توفیقات جمهوری اسلامی در طی ۴۲ سال و ایجاد ادراک انتخاباتی برای طرف منتقد انتخابات هستند.

وی عنوان کرد: دولت فعلی در طی ۸ سال اختیارات خود در کشور در برخی از موارد به اختیارات رهبر، مجلس و قوه قضاییه دست‌اندازی کرده و در ماه‌های آخر عمر خدمت به جای اینکه در مقام پاسخگو باشند دیگران را متهم می‌کنند و دیگران باید پاسخگوی آنها باشد که یک خلط مبحث هنرمندانه است.

این کارشناس رسانه با تاکید بر اینکه انتخابات ۱۴۰۰ همچنان برمدار عملیات رسانه‌ای و دو قطبی‌سازی‌های کاذب است، گفت: اگر مردم در دام این دو قطبی‌ها می‌افتند به رویکردهای رسانه‌ای جریان انقلاب برمی‌گردد که نتوانستیم در این حوزه‌ها روشنگری کنیم و  با بدنه عمومی و طیف خاکستری جامعه ارتباط برقرار کنیم.

وی با بیان اینکه با ائتلاف و اتحاد و با توجه به نظرسنجی‌های علمی و دقیق و پاسخ دادن به شبهات و پاسخگو کردن مسئولین و با انتخاب عملیات روانی دقیق می‌توان در انتخابات موثر بود، عنوان کرد: با ایجاد ارتباط سالم و درست میان عناصر حزب الهی و انقلابی مانند بسیج دانشجویی که عصاره فضائل انقلابی است و بدنه عمومی جامعه و رساندن حرف حق و درست به لایه‌های عمومی جامعه می‌توان در انتخابات موثر بود.

میرزایی با بیان اینکه عدم کار دقیق علمی بر رسانه علت ضعف رسانه‌های انقلابی است، گفت: بستر کلی روبیکا را می‌توان به عنوان یک موفقیت جریان حزب الله نام برد.

وی با بیان اینکه جامعه امروز ما به دوقطبی‌های درستی همچون عمل و غیر عمل و دو قطبی مذاکره غلط و مذاکره درست نیاز دارد، گفت: نیروهای انقلابی می‌توانند در لایه‌های پیرامونی خود روشنگری کنند و با توجه به اینکه طرف مقابل در آستانه انتخابات به ایستادن در مسیر ساختارهای نظام فشار سنگینی برای استمرار حیات خود ایجاد کرده است باید فضای انتخابات را به سمت فضای  آگاه شدن در مورد مسئله‌ها و دغدغه‌های جدی و اساسی واقعی مردم و به چالش کشیدن مسئولین ببریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات