خبرهای داغ:
همدان-رئیس قوه قضاییه گفت: امروز فضای کسب و کار در جامعه نیاز به تسهیل سرمایه‌گذاری و گره‌گشایی دارد که این مهم باید به دست توانای مدیران محقق شود.
کد خبر: ۹۳۴۰۹۸۰
|
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۶

فضای کسب و کار در جامعه نیاز به تسهیل سرمایه‌گذاری و گره‌گشایی داردبه گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله سیدابراهیم رئیسی شب گذشته در شورای اداری استان همدان ضمن تقدیر از مدیران و کادر درمان و پزشکان که در سراسر کشور در مقابل صیانت از سلامت مردم تلاش کرده‌اند اظهار داشت: قرار بود چند وقت پیش به استان همدان سفر کنیم اما به خاطر شرایط کرونا سفر را لغو کردیم و به وقتی موکول کردیم که ستاد کرونا جلسات را مجاز بداند و با توجه به شرایط کرونا توفیق دیدار مردم در اجتماعات از ما سلب شد و امیدواریم خدای متعال این ویروس منحوس را از ملت و امت اسلامی ریشه‌کن کند و همگان در سلامت به سر ببرند.

وی با بیان اینکه توفیق بزرگ وحدت و یکپارچگی و  انسجام در این استان و هر منطقه‌ای زمینه توسعه یافتگی آن منطقه است، گفت: هر چه وحدت بین مدیران و بخش‌های مختلف بیشتر باشد زمینه برای تولید و انجام کار است.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه مدیریت در فرهنگ دینی ما تفاوت‌هایی با تعریف مدیریت در نظام‌های دیگر دارد و آن این است که مدیر قبل از هر چیز خود را در محضر مقدس خدای متعال ببیند و در نظامات پاسخگویی خود را پاسخگوی حضرت حق بداند، گفت: پاسخگویی به ارباب رجوع، عموم شهروندان و سلسله مراتب مدیریتی و در رأس آنها پاسخگویی به خدا برای همه فعل‌ها و ترک فعل‌ها هست.

وی با بیان اینکه در کنار تمام کنترل‌ها خودکنترلی کارآمدترین کنترل بوده و این به معنای این است که هرچه مجموعه ما به اخلاق نزدیک شوند کاهش جرم داریم، گفت: در نظام مدیریتی اسلام که تابع نظام مدیریتی حضرت علی (ع) است باید مردم را دوست داشت و محبت مردم مرتبه نازله محبت الله است.

رئیسی گفت: در حالات حضرت علی(ع) می‌خوانیم که وی اوج محبت و دوست داشتن مردم است که در نظام مدیریت دینی ما می‌گوید باید مردم را دوست داشت و در راستای محبت الله تعریف شده است.

وی با بیان اینکه بعد از انجام واجبات و ترک محرمات بهترین وسیله قرب الی الله گره‌گشایی از کار مردم است، ادامه داد: در نظام مدیریتی حضرت علی (ع) در نگاه به همکاران اعتماد و کنترل اصل است و با وجود اعتماد باید نظارت و کنترل هم صورت گیرد، اعتماد امری است که نیاز به تداوم دارد.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه غیر از نظارت‌های بیرون سازمانی که نهادینه شده، نظارت‌های درون سازمانی هم برای هر سازمانی تعریف شده که چشمان مدیران هستند، تصریح کرد: آنها باید وضع موجودرا خوب ببینند و تفاوت‌ها را با وضع مطلوب بسنجند و سعی کنند وضع موجود را به وضع مطلوب نزدیک کنند.

*امروز مردم از ما یک سازمان اداری کارآمد می‌خواهند

وی با بیان اینکه امروز مردم از ما یک سازمان اداری کارآمد می‌خواهند و در مواقعی که لازم بوده خیلی خوب در صحنه حاضر شده‌اند، گفت: مردم نظام اداری کارآمد، کارگشا، گره‌گشا و ایجاد گشایش برای زندگی می‌خواهند.

رئیسی با بیان اینکه امروز فضای کسب و کار در جامعه نیاز به تسهیل سرمایه‌گذاری و گره‌گشایی دارد که این مهم باید به دست توانای مدیران محقق شود، ابراز داشت: من معتقدم در نظام مدیریتی برای حل مسائل تنها ارائه مطلب و انتقال مشکل به تهران و مرکز کفایت نمی‌کند بلکه باید دنبال آن رفت و کاملا مسئله را حل کرد.

وی با بیان اینکه اعتبارات و بودجه مهم است اما بالاترین درصد تاثیرگذار در به نتیجه رسیدن امور مدیریت فعال با فرهنگ «ما می‌توانیم» است، عنوان کرد: سوال این است تحریم دشمن در صنایع دفاعی و هسته‌ای بیشتر بود یا تحریم در صنایع دیگر امروز؟

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه برخی می‌خواستند ما در صنعت هسته‌ای و دفاعی پیشرفت نداشته باشیم، گفت: در صورتی که نه تنها متوقف نشدیم بلکه نوآوری‌های زیادی در صنایع دفاعی و هسته‌ای هم داشته‌ایم‌.

وی با بیان اینکه آنهایی که به دنبال خنثی کردن تحریم هستند بدانند کارهای بسیاری در این زمینه قابل انجام است، گفت: غربی‌ها مگر می‌توانند جلوی پیشرفت ملت ایران را بگیرند!

رئیسی با اشاره به بازدید از یک مرکز تولید مواد غذایی در همدان گفت: این کارخانه در مواد اولیه و مالیات معوقه مشکل دارد در حالی که مواد اولیه آن در سطح استان قابل تامین است که از مدیران دادگستری و استانداری می‌خواهیم مشکل این واحد را ظرف 10 روز پیگیری کنند تا مجدد راه‌اندازی شود.

*وظیفه دولت در بحث خصوصی‌سازی هدایت، نظارت و حمایت است

وی با بیان اینکه خصوصی‌سازی سیاست مصوب است چرا باید کارخانه بزرگ چندین سال تعطیل باشد، گفت: امروز مسئله تولید بسیار مهم است و خصوصی‌سازی نیز بسیار اهمیت دارد اما وظیفه دولت هدایت، نظارت و حمایت دارد.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه ما به عنوان دستگاه قضا از خصوصی‌سازی حمایت می‌کنیم اما باید خصوصی‌سازی به افزایش تولید کمک کند نه اینکه چرخ واحد تولیدی خاموش شود، اظهار داشت: باید از فناوری و نوآوری کشورهای دیگر نیز استفاده کنیم، پیشرفت یک فرایند است و استفاده از تجربیات آنها را مد نظر داریم اما نسبت به تجویزهای آنها باید دقت کنیم چون آنها نمی‌خواهند ما به استقلال دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه باید به دنبال استقلال کشاورزی برویم و مواد اولیه کشاورزی را خود تولید کنیم، گفت: ما باید از مدیران ریسک‌پذیر، شجاع، دارای روحیه جهاد و با فرهنگ «ما می‌توانیم» حمایت کنیم؛ دستگاه قضا نیز از این مدیران حمایت می‌کند.

رئیسی با بیان اینکه در مسئله زندان‌ها علاوه بر کیفر مجرم وظیفه اصلاح مجرم را نیز داریم، گفت: زندان‌های ما باید آموزشگاه نیکی‌ها باشند که کارهای تحولی در این دوره شروع شده است‌.

وی با تاکید بر اینکه علاوه بر زندانیان آموزش قضات در امر روانشناسی و روانکاوی نیز مد نظر است، گفت: اشتغال زندانیان و آسیب‌دیدگان اجتماعی نیز در دستور کار است که همگی می‌توانند در این زمینه کمک کنند.

رئیس قوه قضاییه عنوان کرد: خروج حتی یک نفر نیروی نخبه و یک دانشجو از کشور نیز مهم است؛ و باید در این زمینه پژوهش‌های بیشتری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه از ظرفیت علما و شهدای بزرگ دیگر استان که الگوی «ما می‌توانیم» و ظرفیت‌ساز هستند باید استفاده کنیم، ابراز داشت: امیدواریم برای رسیدن به عدالت، قانون عادلانه‌ساز و کارهای عادلانه و همه سازوکارها در نظام تلاش کنیم تا عدالت به کام مردم بیاید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات