حجت الاسلام رئیسی؛

اختصاص ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار به مجموعه دادگستری استان همدان

رئیس قوه قضاییه دیشب در نشست خبری پایان سفر به همدان، از اختصاص ۱۱۰میلیارد تومان بودجه برای رفع مشکلات واحد‌های قضایی این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۴۱۰۲۷
|
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام رئیسی در نشست خبری پایان سفر به استان همدان گفت: یکی از مسائل مهم امروز در پرتوی تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی موضوع تولید است که در این زمینه نشستی را با مدیران و برخی از تولیدکنندگان داشتیم.

وی با بیان اینکه با حضور مسئولان اجرایی و استاندار همدان، موانع و مشکلاتی مطرح شد که بخشی از این مشکلات در استان قابل رفع و برخی دیگر نیز در مرکز قابل حل است تصریح کرد: مجموعه این اقدامات می‌تواند به رونق تولید، ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در استان همدان کمک کند.

رئیس دستگاه قضا گفت: بازدیدی که از کارخانه کیدان همدان داشتیم گواه بر همین بود که باید اقدام متفاوتی انجام داد که در آنجا اعلام شد ظرف یک ماه آینده خط تولید این کارخانه صنایع غذایی راه اندازی شود. 

حجت الاسلام رئیسی همچنین بر ضرورت حفظ ذخایر و ثروت‌های استان همدان تاکید کرد و گفت: بخش‌های مربوطه باید در این زمینه به صورت فعالانه عمل کنند. 

وی تصریح کرد: در رابطه با مسئله اراضی و تغییر کاربری اراضی مقرراتی داریم که در این مورد در آنجایی که می‌شود برابر مقررات تغییر کاربری انجام شود، ما به سهولت افراد، اشخاص، کشاورز و فعال اقتصادی را نباید متخلف تلقی کنیم.

رئیس دستگاه قضا گفت: مسئولان اجرایی و دستگاه‌هایی که در این زمینه مسئولیت دارند و کمیته‌های مربوط به مسکن و شهرسازی و جهاد کشاورزی در آنجایی که ممکن است به شکل قانونمند اقدام کنند تا مردم در انجام یک فعالیت اقتصادی و یا در انجام یک کار کشاورزی به سهولت متخلف تلقی نشوند.

حجت الاسلام  رئیسی با بیان اینکه موضوع کسب و کار و تسهیل راه‌ها برای مردم و فعالان اقتصادی را باید حتماً در دستور کار خود قرار دهیم، تصریح کرد: در این زمینه، بازرسی کل کشور کار را دنبال می‌کند و مسئولان اجرایی نیز دنبال کنند تا مسئله فضای کسب و کار و تسهیل دسترسی به مجوز‌ها دنبال شود.

وی همچنین گفت: ۲۵ نفر از همکاران ما در استان همدان مشکلات را بررسی کردند و در جلسه‌ای که با مسئولان قضایی استان همدان داشتیم هم نیاز‌ها و هم راهکار‌ها مطرح شد و مبلغ ۱۱۰ میلیارد تومان از بودجه قوه قضاییه و بودجه عمومی و منابع استانی اختصاص دادیم تا با این مبلغ در وهله اول مشکلات سازمان زندان‌ها به ویژه در خصوص اشتغال زندانیان حل شود.


رئیس دستگاه قضا همچنین با اشاره به اهمیت موضوع اشتغال زندانیان گفت: پارسال میزان اشتغال زندانیان از ۱۵ درصد به ۵۰ درصد افزایش یافت و امسال هم قرار است تا اشتغال زندانیان به ۸۰ درصد برسد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار