خبرهای داغ:
از مجتمع اشتغال کارگاهی و اقتصاد مقاومتی رضویه با ۱۰ کارگاه اشتغال در هفته بسیج سازندگی و با حضور سردار زهرایی بهره برداری شد.
کد خبر: ۹۳۴۱۱۶۷
|
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶

حسین‌علی غلباش، مدیر محرومیت زدایی قرارگاه اجتماعی امنیتی احمد بن موسی سپاه فجر فارس در گفتگو با خبرنگار بسيج در شیراز، از راه اندازی و بهره برداری از مجتمع کارگاهی اشتغال و اقتصاد مقاومتی در هفته بسیج سازندگی خبر داد و گفت: در قرارگاه اجتماعی امنیتی حضرت احمد بن موسی با هدف کاهش آسیب های اجتماعی و امنیتی در سطح محلات حاشیه شهر شیراز و مناطق کمتر برخوردار فعالیت داریم.

به گفته وی، معاونت محرومیت زدایی در این قرارگاه ادرس حوزه کاری عمرانی غیر عمرانی و اشتغال فعالیت دارد.

غلباش با بیان اینکه مجتمع کارگاهی اشتغال و اقتصاد مقاومتی یا به عبارتی مجتمع اشتغال کارگاهی و اقتصاد مقاومتی رضویه با ۱۰ کارگاه اشتغال در هفته بسیج سازندگی به بهره برداری رسید، تصریح کرد: این کارگاه شامل خیاطی، تولید قطعات الکترونیکی، تولید لیوان یکبار مصرف، تولید کفش، نساجی، تولیدی صنایع غذایی، قالی بافی، گلیم بافی و دستبافت های داری، در یک مجتمع احداث، تجهیز، و راه اندازی شده است.

مدیر محرومیت زدایی قرارگاه اجتماعی امنیتی احمدبن موسی سپاه فجر فارس گفت: از دی ماه سال گذشته ساخت این کارگاهها را آغاز کردیم و در مدت شش ماه توانستیم این مجموعه را احداث و تجهیز کنیم.

به گفته وی، در سال ۹۹ با بیش از ۱۵۰ نفر کارآفرین به صورت چهره به چهره صحبت شد، نیازمندی‌های آنها احصا، و طرحهای توجیهی اشتغال آنها بررسی شد و در نهایت ۴۰ طرح انتخاب و متناسب با طرح، کارگاه احداث و تجهیز شد و در اختیارشان قرار گرفت که این مجتمع کارگاهی اقتصاد مقاومتی یکی از آن مجتمع هاست که با حضور سردار زهرایی در هفته بسیج سازندگی به بهره‌برداری رسید.

غلباش با بیان اینکه در اینده کارگاه ۱۸۰ نفر اشتغال مستقیم و بیش از ۳۰۰ نفر اشتغال غیر مستقیم را شاهد هستیم، ادامه داد: این کارگاه ها با اعتباری بالغ بر یک و نیم میلیارد تومان از اعتبارات قرارگاه مرکزی محرومیت زدایی سپاه در استان فارس و توسط معاونت محرومیت زدایی قرارگاه اجتماعی امنیتی حضرت احمدبن موسی احداث و فعال شده است.

به گفته وی، بهره‌برداری از یک مجتمع کارگاهی در شهرک سعدی، و یک مجتمع کارگاهی در گویم و دوکوهک هم که احداث و تجهیز شده‌اند، از برنامه های آینده این قرارگاه است.

مدیر محرومیت زدایی قرارگاه اجتماعی امنیتی سپاه فجر فارس با بیان اینکه با توجه به شعار سال می خواهیم در عمل، در مناطق محروم و در راستای تولید مانع زدایی کنیم، تاکید کرد: در معاونت محرومیت زدایی این قرارگاه از طرح های اشتغال که توجیه دارد و می تواند منجر به تولید و اشتغال شود، با تسهیلات ارزان قیمت و کم بهره، تجهیز، واگذاری مکان، و به طور کلی متناسب با طرح، نیازمندی را رفع و حمایت می‌کنیم تا به تحقق شعار سال که کاهش آسیب های اجتماعی با اشتغال مردم که مصادف با کاهش آسیب های اجتماعی است، کمک کنیم و به طور کلی به دنبال توانمندسازی مردم هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها