جمعی از دانش‌آموزان دارالعباده در اقدامی خودجوش با صدور بیانیه‌ای حادثه تروریستی مدرسه سیدالشهدا کابل که منجر به شهادت جمعی از دانش‌آموزان و معلمان افغانستانی شده بود را محکوم کردند.
کد خبر: ۹۳۴۱۲۴۹
|
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، در این بیانیه آمده است: هنوز یک هفته نیست که از بازخوانی وصایای حضرت امیرالمومنین (ع) در شب‌های قدر به فرزندانش، امام حسن (ع) و امام حسین (ع) می‌گذرد؛ وصیتی که در آن می‌فرمایند: دشمن ظالم باشید و یاور مظلوم (کونا للظالم خصما و للمظلوم عونا) و اینک، این، صدای مهیب شلیک‌های وحشیانه و ناجوانمردانه ابن ملجم‌های زمان است که در سکوت مجامع بین‌المللی از کابل افغانستان عزیز به گوش می‌رسد. صدایی که موجب خاموشی خنده‌های شیرین بیش از ۵۰ دانش‌آموز مظلوم افغانستانی مکتب سیدالشهدا (ع) شد و سیل اشک از دیدگان هر انسان شریف و آزاده‌ای جاری ساخت!

دانش آموزان یزدی در بخش دیگری از این بیانیه افزودند: اگر غوغا‌های روزگار و مشغله‌های روزمره اجازه دهد و کمی گوش خود را تیز کنید فریاد‌های سوزناک مادرانی که با امید، فرزندانشان را راهی مدرسه نموده بودند، ولی در کمال ناباوری با پیکر‌های به خون غلطیده‌شان مواجه شدند را به خوبی خواهی شنید!

ما دانش‌آموزان مجتمع آموزشی خاتم‌الانبیا (ص) یزد با تأسی به مولایمان امیرالمومنین (ع) و به منظور جامه عمل پوشاندن به وصایای آن حضرت، ضمن عرض تسلیت به مردم شریف افغانستان بخصوص خانواده‌های داغ‌دیده، انزجار عمیق خود نسبت به این اقدام گروهک تروریستی و تکفیری را اعلام نموده و با سایر دانش‌آموزان افغانستانی ابراز همدردی می‌نماییم و هرگونه تعرض و تعدی به خاک افغانستان عزیز از سوی معاندین را محکوم می‌کنیم.

در پایان این بیانیه آمده: همچنین به جامعه دانش‌آموزی افغانستان اعلام می‌داریم ایران و افغانستان – که روزگاری هم‌وطن بودند – هنوز هم با هم برادرند و مرز‌های جغرافیایی امروزه هرگز نخواهد توانست اشتراکات زیاد این دو کشور را کم‌رنگ نماید. ما، در کنار شما عاشقانه به مبارزه با ظلم تا ریشه‌کن شدن آن در سرتاسر گیتی می‌اندیشیم و به آینده‌ای روشن که از آنِ مستضعفین است امیدواریم که وعده خدا حق است: و نُریدُ أن نمنَّ علی الذینَ استُضعِفُوا فی الأرض و نجعلهم أئمة و نجلُهُمُ الوارثین (سوره قصص/ آیه ۵)
ارسال نظرات