خبرهای داغ:
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین

ارائه خدمات از سوی ۹۰ خانه هلال در استان/کسب رتبه اول کشوری در حوزه آموزش

آصفی گفت: به منظور بالا بردن سطح تاب آوری جامعه و نیز ارایه خدمات به مراکز روستایی و محروم، خانه های هلال از عدد ۲۴ به ۹۰ خانه ارتقا یافته است.
کد خبر: ۹۳۴۱۴۳۶
|
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، دکتر حسن آصفی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در نشست با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته هلال احمر برگزار شد با اشاره به نقش رسانه ها در اطلاع رسانی اخبار این حوزه بیان کرد: بحث کرامت و نجات انسانها و ایجاد صلح و آرامش برای تمام مربوط به تمام انسانهاست و یادآوری روزهای تقویمی برای این نیست که فقط نامی از یک قشر برده شود بلکه یادآوری جایگاه و اهمیت ویژه آن قشر است و روز جهانی صلیب سرخ و هفته هلال برای قدردانی از تمام کسانی است که برای انسانیت ارزش قائل بوده و دیگران را بر خود ترجیح می دهند.

وی گفت: سال گذشته جمعیت هلال احمر استان در حوزه های مختلف، بسیار خوش درخشید و تیم واکنش سریع این جمعیت رتبه برتر کشوری را کسب کرد که آمادگی و آموزش بسیار دقیق، آکادمی جسمانی، حضور به موقع در حادثه و آسیب شناسی های لازم از موضوعات مهمی است که موجب کسب این مقام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین اظهار کرد: در حوزه جوانان برای سومین سال پیاپی، همایش سفیران بشردوست بصورت ملی با میزبانی استان قزوین انجام شد و اشاعه این طرح از سوی معاونت جمعیت هلال احمر در حال پیگیری است تا بعنوان یک حرکت بین المللی بتواند در سطح بین الملل اجرا شود.

آصفی عنوان کرد: در حوزه داوطلبین نذر آب سه در سیستان انجام شد وبا کمک خیرین آبرسانی به سه روستای هامون با اعتبار سیصد میلیون تومان از سوی خیرین انجام شد که در پس اجرای اقدامات درمانی در این طرح، موضوع درمان، یک جریان پایدار شد که مداوای بیماران همچنان ادامه دارد.

وی افزود: در حوزه پشتیبانی یکی از پروژه های مهم پروژه انجیلاق است که ساختمان اداری این مرکز تا دوماه آینده به پایان می رسد و وسعت آن ده هکتار است و بنا به فازبندی ۸۵ درصد فاز اول و در کل ۲۵ درصد پروژه با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان انجام شده است.

این مسوول با اشاره به فعالیت داروخانه هلال احمر قزوین تصریح کرد: داروخانه هلال احمر بعنوان سومین داروخانه فعال کشور معرفی شد که بسیاری از داروخانه ها را پوشش می دهد و بسیاری از داروهایی که در کشور به سختی تهیه می شود را پوشش می دهد و توانسته در حد زیادی نیاز مردم استان را تامین نماید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در ادامه اضافه کرد: فرایندی که برای تهیه هر نسخه ایجاد شده حدود یک ربع تا بیست دقیقه زمان می برد اما تمام تلاش خود را کرده ایم که با اضافه کردن کاربر و پزشک داروساز، پروسه تحویل نسخه را به حداقل برسانیم.

آصفی یادآور شد: در بحث کرونا، جمعیت هلال احمر در کنار کادر درمان، سپاه و سایر دستگاه ها و در طرح شهید سلیمانی حضور یافتند و همچنین در بیمارستان صحرایی تاکستان مدیریت اجرای کار با جمعیت هلال احمر بود. همچنین در سال ۹۹ این جمعیت در کنار سایر دستگاه ها در تمام مراحلی که بعنوان ماموریت تعیین شده بود همواره حضور پررنگی داشته است و در این راستا بالغ بر ۴۰۰ نفر خدمات ارائه کردند و در تولید ماسک و جان و ضدعفونی سطح شهر نیز بسیار فعال بودند.

این مسوول اضافه کرد: هزار و ۷۰۰ امداگر، ۳۰ هزار عضو و ۱۰ هزار داوطلب در استان وجود دارد که در زمان شیوع کرونا پای کار بوده اند و در همین زمینه ۴۳ درصد از همکاران ما به کرونا مبتلا شده اند و این در حالی است که متاسفانه نیروی های هلال احمر در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار نگرفته اند و امیدواریم بزودی شاهد رفع این مصوبه از سوی ستاد ملی کرونا باشیم.

وی ادامه داد: ۲۴ خانه هلال در استان در حال فعالیت بودند که این عدد را به ۹۰ خانه هلال رساندیم. این خانه ها در بالا بردن سطح تاب آوری جامعه و نیز ارایه خدمات به مراکز روستایی و محروم نقش بسزایی داشته لذا به دنبال افزایش خانه های هلال در نقاط محروم استان و روستاها هستیم.

این مسوول اضافه کرد: در حوزه آموزش نیز هم در کمیت و هم در کیفیت رتبه اول کشوری را کسب کردیم. اگر بخواهیم تاب آوری جامعه را بالا ببریم باید آموزش را به سطح بالایی ارتقا دهیم چرا که همین امر آموزش موجب کاهش تلفات جاده ای می شود.

آصفی بیان کرد: تجهیزات ما تجهیزاتی بسیار گران قیمت است و در صورت آسیب این تجهیزات، جبران آن سخت است و لذا به دنبال حفظ و نگهداری این تجهیزات هستیم. همچنین به روز رسانی و نوسازی تجهیزات امری بسیار مهم است و اینها مشکلاتی است که وجود دارد اما با همت همکاران و کمک برخی دستگاه ها از جمله مدیریت بحران، تا امروز با تمام مشکلات، توانسته ایم خدمات بسیار خوبی را ارائه دهیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین افزود: ۱۵ پایگاه ثابت، ده پایگاه موقت، یک پایگاه هوایی هلال، یک پایگاه کوهستان هلال، چهل دستگاه آمبولانس و یک دستگاه بالگرد هلال در استان در حال ارائه خدمات هستند.

آصفی در پایان با اشاره به اجرای رزمایش کمک های مومنانه از سوی جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: با توجه به شرایط کرونایی چندین مرحله رزمایش از سوی جمعیت هلال احمر استان برگزار شده و ۲ هزار بسته معیشتی و حمایتی به ارزش هر بسته ۴۸۰ هزار تومان آماده شده که بزودی پس از عید سعید فطر، توسط هلال احمر توزیع خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار