امام جمعه شهرستان خواف:

آشنایی و انس با مفاهیم نورانی قرآن کریم از مهم‌ترین ضرورت‌های فرهنگی در جامعه است

امام جمعه شهرستان خواف بیان کرد: در دوران کنونی بیشتر از زمان های دیگر به انس با قرآن وسبک زندگی قرآنی نیاز داریم.
کد خبر: ۹۳۴۱۶۵۰
|
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۰
به گزارش خبر گزاری بسیج از خراسان رضوی؛ جلسه کار گروه فرهنگی اجتماعی با محوریت کارگاه آموزشی با سخنرانی امام جمعه شهرستان خواف  برگزار شد

حجه الاسلام برزگرنژاد در ابتدا فراگیری، آشنایی و انس با مفاهیم نورانی قرآن کریم را از مهم‌ترین ضرورت‌های فرهنگی و از وظایف آحاد جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: در این خصوص با توجه به جایگاه رفیع قرآن و انوار وحی الهی در توسعه و نشر آموزه‌‎های والای قرآن کریم، وظیفه مسئولان دو چندان شده است.

حجت الاسلام برزگرنژاد بهترین راهکار ترویج سبک زندگی قرآنی در جامعه را پرداختن به فعالیت‌‎های قرآنی دانست و اظهارداشت: زمانی‌که یک رفتار در جامعه نهادینه شود آن رفتار نیازمند ساختار ایرانی ـ. اسلامی است که خود این نیز، نیاز به یک زمینه دارد و بهترین زمینه، قرآن کریم و تعالیم روح بخش آن است.

وی تصریح کرد: جامعه ما به شدت نیازمند فرهنگ قرآنی می‌باشد و باید در راستای تشویق جوانان به سوی قرآن خواندن در تلاش باشیم.

امام جمعه خواف بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: در دوران کنونی ما نیاز به ده میلیون حافظ داریم ولذا ضرورت دارد بیشتر به مباحث قرآنی و حفظ آن بپردازیم.

حجت الاسلام برزگرنژاد در بخشی از صحبت‌های خود به سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و افزود: این مهم در سایه عمل به آموزه‌های دینی و قرآنی محقق خواهد شد، چرا که قرآن برنامه زندگی مسلمان است و تمامی اقشار جامعه به آن نیاز دارند وانس با قرآن جامعه را از تمام گرفتاری‌ها رها می‌سازد.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار