خبرهای داغ:
رئیس شورای شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه فارس از اعزام ۲۰ گروه رصدی هلال ماه شوال به نقاط مرتفع استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی‌ها بر این است که امسال احتمالا پنج‌شنبه عید فطر باشد.
کد خبر: ۹۳۴۱۷۱۸
|
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، حجت‌الاسلام حسین ملک‌مکان از اعزام ۲۰ گروه رصدی هلال ماه شوال به نقاط مرتفع استان خبر داد و گفت: از ظهر رپز گذشته این گروه‌ها به نقاط مرتفع استان اعزام شده‌اند.

او افزود: امسال وضعیت رؤیت هلال ماه شوال بسیار سخت است و به راحتی قابل رؤیت نیست، لذا باید گروه‌ها با تجهیزات کامل و به نقاط بسیار مرتفع اعزام شوند که این گروه‌ها در صورتی که امشب هلال ماه شوال را رؤیت کردند، باز می‌گردند؛ در غیراین صورت تا زمان رؤیت هلال ماه در منطقه می‌مانند.

ملک‌مکان با بیان اینکه پیش‌بینی‌ها این است که روز پنجشنبه عید فطر باشد، گفت: نماز عید سعید فطر هم در تمام نقاط استان فارس چه شهرهای دارای وضعیت قرمز، یا نارنجی یا زرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در فضای باز اقامه خواهد شد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه فارس با تصریح اینکه نماز عید فطر در ساعت ۷ صبح روز عید اقامه خواهد شد، گفت: در شهر شیراز این نماز در صحن حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) اقامه خواهد شد.

ملک‌مکان بیان کرد: البته به‌دلیل وضعیت شیوع کرونایی امسال خیلی توصیه نکردیم که نمازها همگی در یک مکان اقامه شوند، اما نماز عید اصلی با محوریت ائمه جمعه در سراسر نقاط استان اقامه خواهند شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها