رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از تداوم روند کاهشی موج چهارم شیوع کرونا خبرداد و گفت: طی 24 ساعت گذشته ۴۳ بیمار جدید بستری و 46 بیمار بهبود یافته ترخیص شدند.
کد خبر: ۹۳۴۱۸۴۳
|
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۳

کاهـــش مبتــــلایان جدید به کـــرونا در اســــتان اردبیــــل

به گزارش خبرگزاری بسیج اردبیل ، دکتر شهرام حبیب زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به تشریح آخرین وضعیت بیماری کرونا در 24 ساعت گذشته پرداخت و گفت: در ادامه روند کاهشی موج چهارم شیوع کرونا، طی شبانه روز گذشته ابتلای جدید به کرونا در استان اردبیل با ۷۸ نفر کاهش نسبت به سه هفته قبل به ۴۳ نفر رسیده و مجموع شمار بستری‌ها نیز با ۲۴۳ مورد کاهش از ۶۳۳ نفر به ۳۹۰ نفر افت کرده است.

ویکاهش شمار فوتی های کرونا در استان اردبیل را امیدوار کننده خواند و گفت: طی شبانه‌روز گذشته یک نفر دیگر از افراد مبتلا به بیماری کووید.۱۹ در استان اردبیل جان باخت و مجموع فوتی‌های کرونا در این استان نیز به یک هزار و ۷۲۱ نفر رسید.

وی با اشاره به افزایش شمار بهبودیافتگان بستری در مراکز درمانی و تداوم روند کاهشی شیوع کرونا در استان اردبیل افزود: در شبانه روز گذشته ۴۶ نفر از بیماران بستری مبتلا به کرونا از مراکز درمانی استان ترخیص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بستری شدن ۷۵ نفر از مبتلایان به ویروس کرونای در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی این استان را نگران‌کننده خواند و گفت: وضعیت کاهشی شیوع کرونا در این استان همچنان شکننده بوده و در صورت بی‌توجهی شهروندان به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، احتمال صعودی شدن دوباره وجود دارد.

دکتر حبیب‌زاده، بستری شدن ۲ برابری و سرعت انتقال و سرایت بالا را شاخصه اصلی ویروس کرونای انگلیسی شایع شده در استان اردبیل عنوان و اظهار کرد: هم‌اکنون حدود ۵۰ درصد تخت‌های بیمارستانی استان اردبیل در بخش دولتی و خصوصی به بستری بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافته است.

وی خواستار تعطیلی سفرهای غیرضروری و همه دورهمی‌ها مانند شب نشینی، عروسی و مراسم دید و بازدید جمعی عید فطر شد و گفت: برای مهار این بیماری، رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت سفت و سخت ضروری است و هر تجمع ضروری حتما باید با زمان بسیار کم و رعایت فاصله ۲ تا سه متری برگزار شود.

ارسال نظرات