امام جمعه شهر قدس،به صورت تلویحی به موضع گیریهای اخیر وزیر امور خارجه اشاره کرد و گفت:" پافشاری های امروز عربستان و آمریکا در مذاکراتِ مستقیم با ایران، نتیجه مجهادتهای حاج قاسم است.
کد خبر: ۹۳۴۲۰۳۷
|
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۹

امام‌جمعه شهر قدس؛ جهت گیری مواضع سیاسی اخیر دشمنان، نتیجه قدرت

به گزارش خبرگزاری بسیج از غرب استان تهران: حجت الاسلام رضا جوکار در جمع نمازگزاران عید فطر گفت: برکت این عید در رابطه مستحکم مومنان با خداوند است و امروز وحدت و اجماع امت اسلامی نسبت به سالهای گذشته ضروریت بیشتری دارد.

 

وی سپس به جنایتهای دلخراش اخیر در کشورهای اسلامی، بویژه شهادات مظلومانه کودکان افغانستانی و همچنین جنایات صهیونیستها علیه مردم غزه اشاره و تصریح کرد: تنها جُرم کودکان افغان، پیروی از اهل بیت عصمت و طهارت و تبعیت از مکتب سیدالشهداء(علیهم السلام) بود، که داعشی های پلید با پشتیبانی آمریکای جنایتکار تاب نیاوردند و کودکان بیگناه را به خاک و خون کشیدند.

 

نماینده ولی فقیه در شهرستان قدس، ارتکاب چنین فجایعی را متوجه حضور20 ساله آمریکا در افغانستان کرد و اظهار داشت: این مهم باید قابل توجه عده ای غربگرا و غرب پرست داخل کشور باشد،که بدانند  این تنها گوشه ای کوچک از نماد حقوق بشری آمریکا یی است.

 

حجت الاسلام جوکار با محکوم کردن حملات اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه هم گفت: صلح اُمت اسلامی جبهه پرقدرت محور مقاومت را رقم خواهد زد، همانطور که امروز گردانهای حماس بزرگترین عملیات موشکی را به داخل خاک صهیونیستها انجام دادند و روزنامه های اسرائیلی نیز منکر از شکست خود شدند.

 

او به تحولات هفته گذشته در منطقه پرداخت و اظهار داشت: اختلاف و دشمنی میان دو کشور بزرگ‌ اسلامی نتیجه معکوس را به دنبال خواهد داشت و از اینکه امروز، شاهد مذاکره عربستان و ایران در کشور عراق هستیم خرسندیم‌ و امیدواریم‌ چنین نشستهایی برای جهان اسلام ثمر بخش واقع شود‌.

 

خطیب جمعه شهرستان، سپس به چون چرای مذاکرات سعودهای با ایران اشاره کرد و با مطرح کردن سوالی افزود: زمانی این کشور ادعای کشاندن جنگ به داخل ایران را در سر میپروراند و امروز باید بپرسیم، چرا آنها به گفتگو با ما روی آوردند؟

 

"به گفته وی، علت رویکرد مواضع سیاسی عربستان در قبال ایران ، عدم‌حمایتهای گذشته آمریکا از این کشور است."

 

حجت الاسلام جوکار، با اهمیت دانستن قدرت "میدان" بر دیپلماسی" در سیاست خارجی ،به صورت تلویحی جواد ظریف را نشانه رفت و گفت: پافشاریهای اخیر آمریکا در بازگشت به برجام نشانه قدرت میدان بر دیپلماسی را ثابت کرد و این را باید مدیون شهید محور مقاومت حاج قاسم‌سلیمانی باشیم.

 

[گفتنی است: "دیپلماسی" و" میدان" اصطلاحاتی بود، که وزیر امور خارجه، با اشاره به خودش از یک طرف و سپاه قدس از سوی دیگر به کار برده بود.]

 

هدف بعدی سخنرانی حجت الاسلام جوکار، انتخابات، تکمین کاندیداها به قانون اساسی و تعیین فرد اصلح از سوی مردم بود، که در این بخش از گفته های خود مردم را به حضور حداکثری در پای صندوقهای رای دعوت کرد و از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری هم خواست به مرّ قانون اساسی که توسط شورای نگهبان ابلاغ شده ،احترام بگذارند و از حاشیه سازی و به گفته او(بازیهای بچگانه) دست بردارند.

 

منظور امام جمعه قدس به بازیهای( بچه گانه) حضور  دو روز پیش محمود احمدی نژاد بود،که از همان آغازین لحظات ورود به ساختمان وزارت کشور خبرساز شد و همراهان او با کارمندان وزارت  درگیر شدند.

 

او همچنین در اظهاراتی گفته بود، اگر تایید صلاحیت نشوم‌انتخابات را به رسمیت نمیشناسم و این در حالی است که خود وی 8 سال را درسمت ریاست جمهوری پشت سرگذراند.

 

این اظهارات ریئس دولت نهم و دهم،  با واکنش امام جمعه شهر قدس همراه بود .

 

حجت الاسلام جوکار  بدون اشاره مستقیم به نام "احمدی نژاد" گفت: مردم ایران سالها است پای نظام و انقلاب ایستاده اند و  به چنین خزعبلاتی از جانب شما اهمیت نخواهند داد.

انتهای پیام//

ارسال نظرات