خبرهای داغ:
استاندار گلستان گفت: فروش موتورسیکلت با نظارت صنعت، معدن تجارت باید همراه با فروش کلاه ایمنی باشد چرا که می‌تواند در افزایش رعایت مقررات در بین راکبان موثر واقع شود.
کد خبر: ۹۳۴۲۱۲۸
|
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، هادی حق‌شناس در جلسه مشترک شورای هماهنگی ترافیک و کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان با بیان اینکه نیمی از پروژه دوربرگردان‌های ایمن در استان اجرا شده است، با تاکید بر اهمیت ایمنی راه‌ها اظهار کرد: نیمی از پروژه دوربرگردان‌های ایمن در استان اجرا شده و یا در حال اجراست و تا شهریور ماه نیز تعدادی دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ضمن تبریک عید سعید فطر تصریح کرد: ۲۰ پروژه دوربرگردان ایمن باید توسط شرکت زیرساخت و اداره کل حمل و نقل انجام شود که تاکنون نیمی از آنها اجرایی شده است.

* مجموع فوتی‌های درون‌شهری و برون‌شهری استان گلستان ۴۲ نفر کاهش یافت

استاندار گلستان با بیان اینکه در هر شهرستان جلسات ماهیانه شورای ترافیک باید برگزار شود، گفت: در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸ شاهد کاهش ۱۹ درصدی تصادفات در شهرهای استان هستم اما مجموع فوتی‌های درون‌شهری و برون‌شهری استان نیز ۱۱ درصد معادل ۴۲ نفر کاهش یافته است.

حق‌شناس افزود: ساخت تیزرهای فرهنگی، فیلم‌های آموزشی و انیمیشن‌های آموزنده با همکاری راهنمایی و رانندگی و صداوسیما و سازمان مدیریت استان انجام خواهد شد که در ارتقا فرهنگ ترافیکی موثر است.

استاندار گلستان گفت: فروش موتورسیکلت با نظارت صنعت، معدن تجارت باید همراه با فروش کلاه ایمنی باشد چرا که می‌تواند در افزایش رعایت مقررات در بین راکبان موثر واقع شود.

خروج شن و ماسه از استان تا اطلاع ثانوی ممنوع است/  هرگونه خروج گندم از استان گلستان ممنوع و منوط به تایید اداره کل غله است

وی یادآور شد: استفاده از مجازات‌های جایگزین در رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی بسیار موثر است.

حق‌شناس ادامه داد: با توجه به فصل برداشت محصولات کشاورزی نظیر گندم و کلزا کمباین‌ها و تراکتورها باید در هنگام دریافت معاینه فنی نسبت به نصب شبرنگ برای کاهش حوادث جاده‌ای اقدام کنند.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به وجود کارخانه‌های آرد و سیلو در استان هرگونه خروج گندم از استان ممنوع و منوط به تایید اداره کل غله است و همچنین خروج شن و ماسه از استان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

لازم به ذکر است در این جلسه خانم همدم مدیرکل دفتر فنی استانداری و مهدی میقانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل و پایانه‌ای استان گلستان گزارشی از آخرین اقدامات و برنامه‌های شورای هماهنگی ترافیک و کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان ارائه کردند و پیرامون آن تبادل‌نظر صورت گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها