مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان در گفتگو با بسیج مطرح کرد:

مهم‌ترین نقطه مشترک دولتهای اخیر تک بعدی عمل کردن آن‌ها بوده است

زاهدان-مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: دولتی می تواند مشکل گشا باشد که در تداوم قله رفیع ولایت حرکت کند و پیش برود.
کد خبر: ۹۳۴۲۴۱۷
|
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵

حجت السلام علی اکبرپور در گفتگو با خبرنگار بسیج در خصوص ویژگی‌های انتخابات هر سال با تاکید بر این مطلب که معمولا هر انتخاباتی یک سری ویژگی‌هایی دارد و انتخابات انجام شده در طول مدت ۳۲ سال گذشته نیز ویژگی‌هایی داشته است که انتخابات پیش رو از آن‌ها مستثنی نخواهد بود، گفت: اولین ویژگی انتخابات ۱۴۰۰، اولین انتخاباتی است که بعد از صدور بیانیه گام دوم برگزار می شود و گام دوم قطعا محکمتر از گام اول برداشته می‌شود، چرا که گام دوم تکیه گاه و پشتوانه به نام گام اول دارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان ویژگی بعدی انتخابات پیش رو را اولین انتخابات ریاست جمهوری در دهه پنجم انقلاب اسلامی بر شمرد که خودش می‌تواند ویژگی انتخابات پیش رو را برجسته‌تر کند، افزود: شرایطی که اکنون بر کشور و منطقه حاکم است نیز جز ویژگی‌های انتخابات پیش رو است و درون هر انتخاباتی، چالش‌ها و به تبع آن فرصت‌های متعددی نهفته است که چالش‌های پیش روی انتخابات ۱۴۰۰ نیز جدا و منفک از چالش‌های سال‌های گذشته نخواهد بود.

وی با اشاره به این مطلب که باید این چالش‌ها و فرصت‌ها را بشناسیم و به جامعه نیز بشناسانیم، تصریح کرد: جامعه فعلی ما باید پر شور‌تر از قبل به مسئله انتخابات نگاه کند تا دو مؤلفه مد نظر همه دلسوزان انقلاب که در راس مقام معظم رهبری قرار دارد، به مرحله انجام برسد

این مسئول یکی از آن دو مؤلفه مهم را؛ حضور پر شور و حداکثری جامعه در انتخابات که جز معنویات حضرت آقاست و دوم انتخاب آگاهانه توسط مردم برشمرد و ادامه داد: به این ترتیب می‌توان از وقوع برخی چالش‌هایی که در گذشته گریبان گیر انتخابات‌ها شده بود، جلوگیری کنیم تا دیگر تکرار نشوند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با ادامه این مطلب که در دوران رهبری مقام معظم رهبری که ۳۲ سال از مدت آن می‌گذرد، تعداد ۴ گفتمان، حاکمیت قوه مجریه را برعهده داشته اند که مهم‌ترین چالشی که این ۴ دولت تا کنون با آن رو به رو بوده اند؛ مغایرت داشتن با اصول و مبانی انقلاب اسلامی و امام(ره) و به نوعی مغایرت با نظام‌های اساسی کشور بوده است، بیان کرد: این چهار حاکمیت قوه مجریه، به نوعی زاویه و تقارن با بنیان‌های اساسی و مبانی اصلی انقلاب و تفکر امامین انقلاب داشته اند.

حجت الاسلام اکبر پور در ادامه بیان کرد: اولین آن؛ گفتمان سازندگی با رویکرد اقتصادی، گفمان دوم؛ اصلاحات با رویکرد سیاسی که توسعه سیاسی، شعار اصلی دوران دوم خرداد، گفتمان سوم؛ گفتمان عدالت با رویکرد مهرورزی و گفتمان چهارم؛ گفتمان امید افرینی بود که هرکدام ۸ سال بر قوه مجریه سکانداری کرده اند و ما با مشاهده دقیق متوجه خواهیم شد که هر یک از این گفتمان‌ها چالشی بودند برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی در ضمن اینکه فرصت‌هایی داشته اند اما چالش‌های این گفتمان‌ها بیشتر از فرصت هایشان بوده است.

این مقام مسئول با اشاره بر اینکه چهار گفتمان قوه مجریه دارای نقاط مشترک قابل توجهی بوده اند، تصریح کرد: مهم‌ترین نقطه مشترک این ۴ گفتمان اجرایی، تک بعدی عمل کردن آن‌ها بوده است در مابقی محور‌های حرکتی آنان یا غفلت شده است یا کم توجهی؛ که این خود آسیب جدی بر آرمان‌های انقلاب است.

اکبر پور بیان کرد: در دولتِ اصلاحات، توجه حاکم اصلاحات بر سیاست و توسعه سیاسی بوده که نهایتا فایده ایی برای نظام نداشت، حتی گفتمان نهم و دهم که عدالت را محور برنامه‌های اجرایی خود قرار داده بودند، اما با عدالت تنگ نظرانه خود نه تنها به جایی نرسیدند، بلکه مقابل عدالت نیز ایستادند! لذا اولین و مهم‌ترین نقطه مشترک این ۴ گفتمان، همان عملکرد تک بعدی آنان و وارد کردن آسیب به ملت، بوده است.

وی ضمن تاکید بر عملکرد تک بعدی چهار حاکمیت مذکور، بیان داشت: آن‌ها با تک بعدی عمل کردن هایشان که سر منشا انحراف قوه‌های اجرایی کشور را رقم زدند، باعث شدند تمام ابعاد سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی کشور به انحراف کشیده شود.

علی اکبر پور پس از بررسی دقيق چالش اول «تک بعدی عمل کردن» از چالش دوم چهار گفتمان قوه مجریه خبر داد و گفت: درک ناصحیح از گفتمان دینی و ولایت فقیه بود که باعث شد هرکدام به نوعی از مفاد اصیل دین فاصله بگیرند و نتوانند درک درستی از مضامین ولایت داشته باشند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان همچنين اعلام کرد: دولت باید در طول ولایت باشد نه در عرض ولایت ! دولت اگر در عرض ولایت باشد، آن دولت، ولایتمدار نیست! ما باید خود را مرید و سرباز ولایت بدانیم، همانگونه که سپاه، امتداد و قله ولایت است، و ما در دامنه ولایت، در هر بخشی که مشغول هستیم بر دامنه تدابیر ولایت حرکت می کنیم پس دولت هم باید اینگونه باشد.

حجت الاسلام اکبر پور با اشاره به این مطلب که حقیقت آن است که قوه مجریه باید بر روی ریل حرکت کند و خود را در کنار ولایت بداند، ادامه داد: ما حق نداریم جلوتر از ولایت حرکت کنیم یا از آن فاصله بگیریم، به همین ترتیب، دولتی می تواند مشکل گشا باشد که در تداوم قله رفیع ولایت حرکت کند و پیش برود.

وی مطرح کرد: همان گونه که در چالش های مشترک بین این ۴ گفتمان، هر کس از زاویه دید خودش تلاش کرد بتواند با غرب کنار بیاید و سپس بر طبلی که دولت قبلی کوبیده بود کوبید، تا جایی که راه برای دولت اعتدال باز شود و بتوانند برای ادامه مسیرشان راه ارتباط با غرب را هموارتر کنند که خوشبختانه اینها محقق نشد و سرافرازی همچنان از آنِ ماست که به غرب بله نمی گوییم !

وی از چالش سوم تحت عنوان ولنگاری اقتصادي یاد کرد و گفت: همه این گفتمان‌ها با رشد فساد درون نهاد های خود و همینطور دست درازی به بیت المال ، به سرمایه های اجتماعی نظام آسیب زدند و با حقوقهای آنچنانی و برداشت های نابجا، هرکدام تبدیل به تولید کننده پرونده های اقتصادی دولت فعلی شدند، پس اینگونه ولنگاری اقتصادی که هم به بدنه اجتماعی جامعه و هم به سرمایه های اجتماعی نظام، آسیب زده است، گاهی حتی باعث می شود نیروهای ارزشی انقلاب هم در این راه، سرخورده بشوند .

این مسئول با اشاره به این مطلب که مسیر هر انتخابات گاهی مبتنی بر اختلافات بوده است، گاهی سلیقه ای گاهی راهبردی و گاهی هم مبنایی! ادامه داد: دوتای اول به اصل حاکمیت آسیبی وارد نمی کنند اما زمانی چالش جایی ایجاد می شود که اختلاف در مبانی باشد .

اکبرپور افزود: نظام انقلابی ما که در امتداد نظام اهل بیت است، مشروعیتِ نظام الهی است و" استقلال و آزادی" در آن با هم قابل جمع هستند. پس باتوجه به تکلیف دینی حاکمان قوه مجریه در قبال حاکمیت دینی، راس این قوه باید بداند که پاسدار انقلاب و جامعه است و بازگشت به اصول و مبانی انقلاب و گفتمان امامین انقلاب، راهکاری دیگر برای مقابله با چالش هاست.

وی تصریح کرد: به همین دلیل اگر بناست این چالش ها در کنار آن ها مشکلات نیز برطرف شوند، باید بازگردیم به شعار اصلی"استقلال ،آزادی ،جمهوری اسلامی" تا هم جمهوریت نظام همگام با مردم باشد و هم اسلامیت نظام مورد قبول واقع شود.

وی در ادامه صحبت هایش؛ رئیس‌جمهور را دومین اختیاردار نظام جمهوری اسلامی ایران خواند و گفت: توجه به اینکه راس سه قوه، چه شرایطی باید داشته باشند و چه وظایفی نسبت به مردم دارند مستلزم پرهیز از نگاه تک بعدی می باشد که می تواند راه برون رفت باشد در نتیجه با آمدنِ یک دولتِ جوانِ انقلابی،می توانیم چالش ها را پشت سر بگذاریم.

وی گفت:رئیس جمهور باید جامع باشد و توان بکار گیری نیروهای متخصص را داشته باشد، نگاهش به انقلاب به عنوان راس مدیران اجرایی کشور،تک بعدی نباشد و توجه به نقشه و توطئه های دشمن را فراموش نکند! زیرا توطئه های دشمن نسبت به هرروز متفاوت است بنابراین کسی می تواند سکان را در ایران کنونی به دست گیرد که نقشه ها را بشناسد، توطئه های دشمن را بداند، و در راس خنثی سازی نقشه ها و فتنه ها نقش آفرینی کند.

وی افزود : اقتصاد امروز ما قطعا از چالش های پیش روی ما نشات می‌گیرد وضعیت امروز معیشتی مردم بستگی به حضور پرشور، انقلابی و تاثیر گذار مردم در پای صندوق های رای دارد چرا که ما در این نظام رای کیفی نداریم رای کمی داریم! به همین خاطر با تعقل و تدابیر صحیح و کارآمد وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را بهبود بخشیم و هم تلاش کنیم تا نهضت و جهاد امید آفرینی را که در دستور کار بوده را تداوم داده و بیش از پیش، اجرا کنیم.

این مسئول در پایان دموکراسی باز را که خطوط قرمز نظام است را از دیگر چالش های این گفتمان‌ها برشمرد و عنوان کرد: در هر انتخاباتی این چالش ها وجود داشته است و یقینا در انتخابات ۱۴۰۰ نیز وجود خواهد داشت تنها چیزی که در میان مهم است" بیداری و بصیرت مردم " است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار