خبرهای داغ:
نامدار گفت: برای افراد واجد شرایط فاز اول و دوم مطابق سند ملی تا دیروز در استان حدود ۳۳ هزار و ۱۸۰ نفر بر حسب گروه های مشخص شده، واکسینه شدند.
کد خبر: ۹۳۴۲۴۳۳
|
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، دکتر پیمان نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ستاد پیشگیری از کرونا استان قزوین که به ریاست هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین و با حضور مسوولان دستگاه های متولی در سالن جلسات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد بیان کرد: با توجه به شیب منحنی ابتلا به بیماری کرونا در کشور، روزهای بهتری در هفته های آینده خواهیم داشت اما این موضوع نباید موجب عادی انگاری بیماری شود.

وی گفت: پیش بینی ما تا سیزده روز آینده، کاهش آمار مرگ و میر با سرعت کم است و پس از آن با شیب تندتری این آمار کاهش خواهد یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: آمار بیماران سرپایی در کشور و استان روند کاهشی دارد و روند بستری و فوتی در استان رو به کاهش است و اگر دستورالعمل ها رعایت شود روزهای خوبی خواهیم داشت.

نامدار در خصوص آخرین وصعیت بیماری در استان عنوان کرد: با افزایش بیماران جدید در حال حاضر ۴۱۱ بیمار کرونایی در استان قزوین بستری هستند در مدت یاد شده تعداد ۴ بیمار بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: موارد قطعی ابتلا به کرونا در استان ۲۲۲ نفر ثبت شده و تعداد بیماران بدحال به ۳۹ بیمار رسیده است.

وی افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۲۳ هزار و ۹۹۹ نفر در بیمارستان های استان بستری شده و متاسفانه طی مدت مذکور تاکنون یکهزار و ۶۶۸ نفر نیز در استان فوت کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اضافه کرد: در حال حاضر از ۱۷۰ بیمار بستری در روز به ۷۳ بستری رسیدیم. بیمارستان های تامین اجتماعی و دانشگاهی ۲۰ و ۷۹ درصد بستری ها را شامل می شوند و با توجه به ارزیابی های استان از روز پنجشنبه مردم از خدمات عمل جراحی بیماری غیر کووید و اورژانسی بهره‌مند می شوند و طرح شهید سلیمانی با حضور هلال احمر و بسیج و سپاه با حمایت کامل در حال انجام است.

نامدار تصریح کرد: از آغاز طرح ملی واکسیناسیون، ۲۲۶ هزار تست کرونا در سطح استان قزوین به ثبت رسیده است و در حال حاضر روزانه بیش از ۲ هزار تست در استان قزوین انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: سرعت انجام واکسیناسیون در کشور رو به افزایش است، و پروسه واکسیناسیون براساس سند ملی واکسیناسیون انجام می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اضافه کرد: با توجه به اجرای طرح واکسیناسیون کرونا در استان، ۲۸۹ مورد عوارض واکسن به ثبت رسیده اما تمامی این عوارض جزیی و طبیعی می باشد.

نامدار اضافه کرد: در گام پنجم بسیج ملی مقابله با کرونا، واکسیناسیون نیز گنجانده شده و به دنبال استفاده حداکثری از ظرفیت بسیج در اجرام گام پنجم هستیم. یه واکسن در کشور تولید می شود. کووانیستیتو پاستور که فاز سه را در حال طی کردن است و چهار استان به طور داوطلبانه در حال تزریق این واکسن هستند و باید تا پایان تیرماه به پایان برسد و همزمان پنجاه هزار نفر در کوبا در حال تست این واکسن هستند.

وی یادآور شد: در مورد واکسن کوو برکت رونمایی در حال انجام بوده و در حال ورود به فاز سه می باشد و واکسن رازی سومین واکسن تولید کشور است و منتظریم روزهای آینده شرایط قطعی اعلام شود.

این مسوول در ادامه افزود: بحث واکسیناسیون یکی از استراتژی های مهم در دنیا و کشور ما بوده و سرعت آن در کشور رو به افزایش است. بر اساس سند ملی واکسیناسیون چهار فاز در کشور پیش بینی شده بود که شامل کادر درمان، افراد پرخطر شامل سالمندان و جانبازان که در استان ۲۱ هزار نفر پیش بینی شده بود. در فاز دوم افراد بالای ۶۵ سال با ۱۳۴ هزار نفر و فاز سوم شامل بیماران خاص و فاز چهارم عموم مردم خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: ۳۶ هزار و ۷۱۸ دز واکسن در فاز اول از وزارتخانه دریافت کردیم که برای افراد واجد شرایط فاز اول و دوم مطابق سند ملی بودند که تا دیروز در استان حدود ۳۳ هزار و ۱۸۰ نفر بر حسب گروه های مشخص شده، واکسینه شدند.

نامدار افزود: برحسب تفکیک، این میزان شامل کادر درمان ۹۷ درصد، دانشجویی و دانشجویان بالینی ۶۷ درصد، بخش بهداشت ۹۲ درصد، بیماران خاص ۹۲ درصد، سالمندان و توانبخشی ۹۴ درصد،
جانبازان بالای ۵۰ درصد ۱۰۱ درصد،
پاکبانان و آرامستان ها ۵۶ درصد، نظام پزشکی ۷۹ درصدذمی باشد و افراد بالای ۷۵ سال تا ۸۰ سال که از روز شنبه آغاز شده و تا امروز ۱۶ درصد پیشرفت داشته
و گروه های بالای ۸۰ سال ۶۰ درصد پوشش واکسیناسیون انجام شده است.

وی اظهار کرد: در فاز اول از ۲۱ هزار مورد، ۱۷ هزار و ۶۰۰ نفر با ۸۳ درصد پوشش واکسینه شدند و در فاز دوم ۳۲ درصد کل واکسینه شده ها را شامل می شود.

نامدار گفت: تمرکز را از مراکز بهداشتی درمانی به سمت مراکز عمومی سوق می دهیم و تعداد ۱۸ پایگاه در استان شکل گرفته و به دنبال افزایش این تعداد و پوشش درصد بیشتری از افراد هستیم و ۶۰ تیم واکسیناسیون در سطح استان خدمات دهی می کنند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها