خبرهای داغ:
معاون امور باغبانی وزیر جهادکشاورزی گفت: با توجه به شرایط تحریم، پارسال بخش کشاورزی بیش از ۶ میلیارد دلار درآمد ارزی داشت که نیمی از آن به ارزش سه میلیارد دلار از بخش باغبانی حاصل شده است.
کد خبر: ۹۳۴۲۴۵۹
|
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، محمدمهدی برومندی در حاشیه بازدید از گلستان‌های گل محمدی در کاشان با اشاره به تولید محصولات باغبانی در حوزه باغبانی که به ۲۴ میلیون تن افزایش یافته است گفت: با توجه به شرایط تحریم، پارسال بخش کشاورزی بیش از ۶ میلیارد دلار درآمد ارزی داشت که نیمی از آن به ارزش سه میلیارد دلار از بخش باغبانی حاصل شده است.

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی افزود: ایران با اتکا به منابع خدادادی، دانش موجود در حوزه تلاش بهره‌برداران به تولید ۱۲۰ میلیون تن محصولات کشاورزی دست پیدا کرده است.

وی همچنین در جلسه بررسی و پیگیری مشکلات حوزه کشاورزی کاشان، استان اصفهان را با تولید بیش از ۸۵۰ هزار تن محصولات باغی درسال از رتبه نخست در کشور برخوردار دانست و گفت: امسال هم در زمینه اجرای طرح ساخت گلخانه در کشور برنامه‌ریزی‌های شده در ۴۸ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی کشور گلخانه ساخته شود که تاکنون ۲۱ هزار هکتار آن محقق شده است.

برومندی با بیان اینکه در حال حاضر، صنعت گیاهان دارویی به عنوان یک اقتصاد نوظهور و پویا در عرصه جهانی مطرح شده است افزود: بیش از هزار و ۳۰۰ میلیارد دلار برای تولید گیاهان دارویی اختصاص داده شده است.

معاون امور باغبانی وزیر جهادکشاورزی گفت: صادرات گیاهان دارویی در سال گذشته ۵۷۰ میلیون دلار ارزآوری داشته است و درآمد ارزی صادرات دارو‌ها و فرآورده‌های گیاهی سالانه حدود ۱۰۰ میلیون دلار برآورد می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها