کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با بسیج:

دوقطبی کشور کارآمدی و ناکارآمدی است/ مردم فریب جنگ روانی برخی کاندیدا را نخورند

ساری-کارشناس مسائل سیاسی گفت : مردم باید بدانند دوقطبی کشور کارآمدی و ناکارآمدی، فساد و عدالت است، لذا جامعه به نامزد انتخاباتی که دارای برنامه برای رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی و بازار سرمایه است، نگاه می‌کند.
کد خبر: ۹۳۴۲۵۷۶
|
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج ازمازندران، سلسله نشست‌های بصیرتی و روشنگری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در دفتر خبرگزاری بسیج مازندران با حضور کارشناسان مسائل سیاسی حول محور‌های حضور حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب درست، راه اندازی شد.
 
خبر
 
در این نشست، حجت الاسلام ترابیان کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به پایان ثبت نام نامزد‌های ریاست جمهوری در انتخابات ۲۸ خرداد و استفاده برخی کاندیدا از کلیدواژه‌های دوقطبی سازی گفت: برخی از جریان‌های سیاسی برای جلب آرای مردم به هر روشی متوسل می‌شوند که یکی از آنان ایجاد دوقطبی های کاذب است.

حجت الاسلام ترابیان با تصریح بر اینکه اگر نزاع‌ها حقیقی و بیانگر مشکلات مردم باشد، برای آن راهکار ارائه می‌شود، افزود:، اما اگر نزاع‌ها کاذب و من درآوردی باشد کاندیدا با راه اندازی یک جنگ روانی و با ایجاد دوقطبی سازی در تلاش است تا سبد رای خود را پرکند که ما در انتخابات سال‌های ۹۲ و ۹۶ شاهد بودیم که یکی از کاندیدای ریاست جمهوری از کیلدواژه‌های گازانبری و من سرهنگ نیستیم، استفاده کرد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی در ادامه  با اشاره به اینکه ایجاد دوقطبی کاذب، وتخریب رقیب، باعث می‌شود اذهان مردم را به سمت خود جلب کند، خاطرنشان کرد:  در روز گذشته هنگام ثبت کاندیدای ریاست جمهوری مشاهده کردیم که برخی از کاندیدا برای اینکه خودی نشان بدهد و رای جبهه خاصی را به سمت خود جلب کند، دست به دوقطبی سازی زدند.

حجت الاسلام ترابیان با تاکید بر اینکه مردم باید با بصیرت به صحنه انتخابات نگاه کنند و فریب جنگ روانی را نخورند، گفت: مردم باید  ببینید در حال حاضر مشکلات اساسی جامعه چیست و کدام کاندیدا برنامه دارد.  

این کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: مردم باید بدانند دوقطبی کشور کارآمدی و ناکارآمدی، فساد و عدالت است، لذا جامعه به نامزد انتخاباتی که دارای برنامه برای رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی و بازار سرمایه است، نگاه می‌کند.

حجت الاسلام ترابیان با بیان این مطلب که نقش مردم در انتخاب درست بسیار مهم است، بیان کرد: مردم باید در مناظرات کاندیدا، به برنامه‌های ارائه شده نگاه کنند، و تحت تاثیر دوقطبی‌های کاذب قرار نگیرند.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه سخنان خود با اشاره به ثبت نام برخی از مسئولان دولت تدبیر و امید در انتخابات ریاست جمهوری گفت: برخی از جریانات خود را همیشه طلبکار از انقلاب می‌دانند و با راه اندازی جنگ رسانه‌ای می‌خواهند آرای مردم را جلب کنند لذا برای این عده مشکلات مردم مهم  نیست جز آنکه با ژست طلبکارانه در مناظرات حرف زنند.

حجت الاسلام ترابیان با تصریح براینکه با توجه به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم و اینکه برجام هیچ حاصلی نداشت، خاطرنشان کرد: مردم نظاره گر هستند کسانی که با شعار چرخ سانتیفیوژ بچرخد و چرخ اقتصاد بچرخد،انتخاب شدند آیا توانستند مشکلات را حل کنند. یا کسانی که ۱۲ سال در مجلس بودند و در ۲۰ دقیقه برجام را تصویب کردند آیا برجام باعث گشایش اقتصادی شده است؟

این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به اینکه برخی کاندیدا در هشت سال دولت تدبیر، مسئول ارشد بوده و هستند، اما با ایجاد یک فضای احساسی حرف از مشکلات مردم می‌زنند، افزود: کسی که در بدنه دولت سمت معاون اولی دارد  از فقر مردم گریه می‌کند، ولی مردم میدانند عامل اصلی فقر  مشکلات، عدم کارآمدی همین مسئولان است.

حجت الاسلام ترابیان در ادامه به جریان غربگرا هم اشاره و اضافه کرد: این جریان مردم را بدهکار و خود را طلبکار جامعه می‌دانند؛ لذا با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب، در دیدار با مسئولان، باید‌های گفته شده در جلسه به مسئولان ارجاع داده و گفتند که مخاطب این باید‌ها خود شما هستید.

این کارشناس مسائل سیاسی  با بیان اینکه عده‌ای که می‌گفتند ریاست جمهوری اختیارات اندک دارد، یا اینکه اختیار دست ریاست جمهوری نیست، اما برای کاندیدای ریاست جمهوری ثبت نام کردند، تصریح کرد: عده‌ای که میگفتند میدان دست ما را بسته است، و با این بهانه ناکارآمدی خود را توجیه میکردند، امروز طلبکارانه وارد صحنه انتخابات شده، درصوتی که هشت سال کشور در دستشان بود.

حجت الاسلام ترابیان در ادامه سخنان خود با انتقاد از کسانی که برای توجیه ناکارآمدی خود به شورای نگهبان حمله می‌کنند، افزود:این عده به جای آنکه از مردم عذرخواهی کنند و نقد‌ها را بپذیرند، برای توجیه ناکارآمدی خود شورای نگهبان را زیر سوال می‌برند.

این کارشناس مسائل سیاسی در بخش های دیگر سخنان خود  با اشاره به سخن امام خمینی (ره) که ملاک حال فعلی افراد است گفت: انقلاب اسلامی با هیچ کسی عقد اخوت نبسته است لذا کسی که تا دیروز در خط ولایت بود، اما امروز در مسیر ولایت و آرمان‌های انقلاب نیست، مورد قبول مردم نیست.

حجت الاسلام ترابیان با تاکید براینکه مردم آینده کشور را رقم می‌زنند، خاطرنشان کرد: این سنت الهی است که سرنوشت امت به دست خود مردم رقم می خورد لذا اگر کسی زیرمیز قانون اساسی و انتخابات می‌زند، مردم باید وضعیت حال آن را ببیند نه گذشته آن را.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان سخنان خود با اشاره به تناقضات برخی کاندیدا که خود را در معرض قانون قرار میدهند، اما برخلاف قانون حرف میزنند، گفت: ان شاء الله مردم با بصیرت و هوشیاری آینده خوبی برای کشور رقم می‌زنند.

انتهای پیام/
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها