کریمی گفت: آشنایی کامل جوانان استان مرکزی با تاریخ و نقش استان مرکزی در دفاع مقدس می تواند مهمترین دستاورد دانشنامه باشد و این دستاورد قطعا می تواند در ترویج و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت اثرگذار باشد.
کد خبر: ۹۳۴۲۶۶۰
|
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۴

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ؛ سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی»مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی عصر امروز (یکشنبه) در حاشیه برگزاری کارگاه تخصصی دانشنامه دفاع مقدس اظهار کرد: مهمترین رویکرد دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی بومی سازی و پرداختن به نقش استانی، شهرستانی، منطقه ای، محله ای است و حتی در بسیار از موارد به اماکن و محل های تأثیرگذار و مهم ورود پرداخته می شود.

وی افزود: آشنایی کامل جوانان استان مرکزی با تاریخ و نقش استان مرکزی در دفاع مقدس می تواند مهمترین دستاورد دانشنامه باشد و این دستاورد قطعا می تواند در ترویج و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در نسل های آینده اثرگذار باشد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: کارگاه های تخصصی در راستای تهیه دانشنامه استانی دفاع مقدس از نیمه دوم سال گذشته شروع شده و افرادی که در کلیه مراحل تهیه دانشنامه مشارکت دارند در این کارگاه ها شرکت و از آموزش های تخصصی بهره مند می شوند.

وی بیان کرد: کارگاه های تخصصی دانشنامه در استان مرکزی به شکل سه مرحله ای است که ابتدا آموزش مدخل یابی و سپس منبع یابی و در نهایت مقاله نویسی آموزش انجام می شود که پیشکسوتان دفاع مقدس در کنار اعضای هیئت علمی دانشگاه و اساتید برجسته آموزش ها را انجام می دهند.

کریمی ادامه داد: کارگاه های تخصصی برای کمیته های پنج گانه شهدا و اشخاص، جغرافیا، فرهنگی، اجتماعی و نظامی در سال گذشته برگزار شده و در سالجاری کارگاه ها را برای مقاله نویسان و سایر اعضای شوراهای کمیته ها و کارگروه ها برگزار خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: تاکنون بیش از یکصد و پنجاه نفر در کارگاه های تخصصی دانشنامه دفاع مقدس استان دوره ها را با موفقیت گذرانده اند و در سایر مراحل تهیه دانشنامه در حال فعالیت هستند که با توجه به گستردگی کار انتظار داریم کارگاه ها به طور مستمر و برای افراد جدید تر برگزار شوند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: تاکنون بیش از ۶۲۵ مدخل در دانشنامه استانی دفاع مقدس شناسایی شده و با توجه به برنامه ریزی های انجام شده و جلسات تخصصی با دستگاه ها و اقشار مختلف مردم قطعا مداخل بیش از این تعداد خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین برنامه های در دستور کار ورود به مداخل شهرستانی است چراکه برخی از شهرستان ها در دفاع مقدس نقش بسیار پر رنگی ایفا کردند،گفت: باید به طور دقیق تر بررسی شود و جلسات تخصصی با شهرستان ها در هفته جاری و آینده به طور جداگانه برگزار خواهد شد.

کریمی افزود: امروز خوشبختانه زیر ساخت های بسیار خوبی برای هرگونه فعالیت در حوزه دفاع مقدس وجود دارد و این به برکت کنگره شهدا و ستاد پیشینه رزم استان مرکزی است که در سال های گذشته زمینه ها را فراهم کرده است.

وی اظهار کرد: ۲۴ قشر تخصصی بسیج برای شناسایی و جمع آوری مداخل در حوزه دفاع مقدس پای کار آمده اند و نمایندگان دستگاه ها و ادارات برای مشارکت و هم افزایی معرفی شده اند و این نشان دهنده عزم استان مرکزی برای تهیه یک مجموعه علمی و کامل در حوزه دفاع مقدس است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی خاطر نشان کرد: تهیه دانشنامه استانی دفاع مقدس ، تشکیل ستاد گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت و تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان از مهمترین برنامه های سالجاری استان مرکزی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که همه باید با استفاده از ظرفیت ها و توانمندی ها در این سه مأموریت مهم نقش آفرینی کنیم.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات