خبرهای داغ:
حجت الاسلام مجیدی گفت: ۶۱۹ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است که ۷۰ درصد هنرمندان با یک اثر، ۲۰درصد از هنرمندان با ۲ اثر و ۱۰ درصد از هنرمندان با ارسال ۲ اثر به بالا در این جشنواره حضور یافته اند.
کد خبر: ۹۳۴۲۷۵۱
|
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸

حجت الاسلام سیدمصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین در خصوص هفتمین جشنواره سراسری وقف چشمه همیشه جاری در رشته خوشنویسی که به همت اوقاف و امورخیریه استان قزوین برگزار خواهد شد اظهار کرد: یک اتفاق جمعی در راستای ترویج فرهنگ وقف از مسیر هنر و هنرمند را شاهدیم. خط خوش و خوشنویسی از گذشته ها مورد توجه همگان بوده است و از قدیم تمدن را با آن می شناختند و امیدواریم با این اجماع جمعی هم موجب ترویج و هم موجب ماندگاری و جاودانه گی فراتر وقف و خط و خوشنویسی باشیم.

وی ادامه داد: امیدواریم جدا از برگزاری جشنواره و آشنایی هنرمندان با سنت حسنه وقف، شاهد وقف آثار هنری از جانب هنرمندان باشیم.

حجت الاسلام مجیدی در ادامه در خصوص آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره اظهار کرد: ۶۱۹ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است که ۷۰ درصد هنرمندان با یک اثر، ۲۰درصد از هنرمندان با ۲ اثر و ۱۰ درصد از هنرمندان با ارسال ۲ اثر به بالا در این جشنواره حضور یافته اند که ۳۸۵ اثر متعلق به رشته نستعلیق، ۱۲۵ اثر به رشته شکسته نستعلیق و ۱۰۶ اثر به رشته نثر و ثلث می باشد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین ادامه داد: ۱۷۵ هنرمند خانم و 144 هنرمند آقا در این جشنواره شرکت کرده اند که ۷۸ نفر با تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم، ۴۳۱ نفر با تحصیلات کارشناسی و ۱۱۰ نفر با تحصیلات کارشناسی ارشد و بالاتر می باشند.

وی اضافه کرد: در جلسه کمیته اجرایی این جشنواره، زمان برگزاری داوری، برگزاری جلسه هم اندیشی با حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی و اوقاف امورخیریه مشخص شد و همچنین علاوه بر برگزاری نمایشگاه های مجازی، تصمیم بر برگزاری نمایشگاه های حضوری در اماکن میراثی، وقفی و محیط های باز و پر تردد شهری گرفته شد و به منظور ترویج سنت حسنه وقف و معرفی آثار و هنرمندان برتر اقدام به چاپ سری نمایشگاهی جهت ارسال به سایر استان ها گرفته شد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها