خبرهای داغ:
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین
ربیعی گفت: تفاوتی که بین موارد شریعت ما با آنچه در جوامع بین المللی بعنوان معاهدات بین الملل وجود دارد بعد اخلاقی این قوانین است.
کد خبر: ۹۳۴۲۸۳۸
|
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، جلسه نشست قانون حمایت از اطفال و نوجوانان با حضور صدیقه ربیعی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری برگزار شد.

ربیعی در این جلسه بیان کرد: قانون حمایت از اطفال و نوجوانان که در اردیبهشت ماه سال ۹۹ به تصویب رسید قانونی است که خلا حوزه کودک را پر می کند اما آنچه مشهود است بر اساس آمار موجود، در بعضی از حوزه ها این قانون نتوانسته نواقص را مرتفع نماید.

وی گفت: در این قانون به صراحت وظایفی برای دستگاه ها در حوزه حقوقی و قضایی مشخص شده، همچنین ارتقا سطح آگاهی کودکان، خدمات آموزشی به کودکان و سلامت کودکان مورد هدف این قانون است.

ربیعی اظهار کرد: وقتی این قانون را به صورت دقیق مورد بررسی قرار می دهیم می بینیم که این وظایف به خوبی در این ابعاد توجیه شده و حقوقی که برای کودکان قرار است فراهم شود به واسطه این قانون در استان میسر می شود.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین عنوان کرد: اساسی ترین حقوق فرد که در جامعه باید ایجاد شود در قانون آمده و تفاوت ما با کودکان این است که کودکان به واسطه شرایط سنی از توانایی لازم برای دریافت این حقوق برخوردار نیستند لذا ما موظف هستیم در بعد فردی و اجتماعی این حقوق را برای کودکان فراهم نماییم.

وی افزود: با مروری بر آیات و روایات این حقوق پیش بینی شده و آنچه در دین اسلام مورد تاکید است این است که موضوع خانواده بسیار مورد توجه بوده و دارای ساختار تعریف شده است.

ربیعی تصریح کرد: تفاوتی که بین موارد شریعت ما با آنچه در جوامع بین المللی بعنوان معاهدات بین الملل وجود دارد بعد اخلاقی این قوانین است که هر وظیفه ای که برای اعضای خانواده تعیین شده بر اساس ابعاد اخلاقی است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین اضافه کرد: وقتی آسیب های حوزه کودکان را بررسی می کنیم، وجود حتی یک مورد نقض قانون کودکان هم چیز زیادی است.

ربیعی با اشاره به برخی موارد نقض قانون حمایت از کودکان گفت: از موارد نقض حقوق کودکان، بازماندگی تحصیلی کودکان است که باید مورد بررسی جدی قرار گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها