تا انتخابات|تحلیلگر امور سیاسی در گفت و گو با بسیج:

وضعیت امروز کشور ماحصل تفکر مذاکره با کدخدا است / بازخوانی وعده‌های دولت باعث تغییر وضع موجود می شود

ساری- کارشناس مسائل سیاسی با تصریح بر اینکه  وضعیت امروز کشور ماحصل تفکر مذاکره با کدخدا است، تاکید کرد: مردم در این هشت سال به این نتیجه رسیدند که از این تفکر تقریبا هیچ نصیب شان شد.
کد خبر: ۹۳۴۲۸۸۳
|
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳
وضعیت امروز کشور ماحصل تفکر مذاکره با کدخدا است /
به گزارش خبرگزاری بسیج ازمازندران، سلسله نشست‌های بصیرتی و روشنگری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در دفتر خبرگزاری بسیج مازندران با حضور کارشناسان مسائل سیاسی حول محور‌های حضور حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب درست، راه اندازی شد.
 
محمد جعفری تحلیل گر امور سیاسی در این نشست با اشاره به ضرورت حداکثری مردم در انتخابات و تاثیرات آن در کشور، گفت:فارغ از مباحث شرعی و اعتقادی که گفته می‌شود شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی است، حضور حداکثری با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند: حتی آن کسانی که ما را هم قبول ندارند برای ایران قوی شدن پای صندوق بیایند،دارای اهمیت است.
 
جعفری به  نگاه بین المللی به انتخابات هم اشاره کرد و افزود: در انتخابات تغییر ایجاد می‌شود و افراد می‌توانند در یک فرایندی شرکت کنند و  در تغییر و تحول نقش داشته باشند، از همین رو رسانه‌های مخالف و معاند برنتابیده و به اصل انتخابات حمله می‌کنند.
 
این تحلیلگر امور سیاسی در ادامه سخنان خود با تاکید براینکه باید شرکت در انتخابات با شیوه‌های بروز رسانه‌ای برای مردم تبیین شود، گفت:باید مکانیزم انتخابات را از فضای جدی به فضای رسانه‌ای بروز شده تعریف و تبیین کرد تا حضور حداکثری که منتج به تغییر می‌شود، شکل بگیرد.
 
جعفری با تصریح بر اینکه  وضعیت امروز کشور ماحصل تفکر مذاکره با کدخدا است، تاکید کرد: مردم در این هشت سال به این نتیجه رسیدند که از این تفکر تقریبا هیچ نصیب شان شد لذا تغییر این شرایط نیاز به حضور در انتخابات و نقش آفرینی مردم است.
 
این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه پس از ۱۴۰۰ سال، انقلاب اسلامی تنها نظامی است که بعد از حکومت امام علی (علیه السلام) مستقر و تداوم پیدا کرده است، افزود:ما به ازای هر صندلی مدیریتی، یک شهید دادیم لذا برای تحقق به ثمر نشستن خون شهیدان انتخابات ۱۴۰۰ به نفع مردم و انقلاب رقم بخورد.
 
جعفری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامزد شدن روسای اقتصادی کشور در انتخابات خاطرنشان کرد:جریان تحریف با استفاده از ضعف حافظه تاریخی مردم،   شکاف عمیق و ضربه اساسی به پیکره ملت زده است لذا اگر امروزه می‌بینیم کسی که فرمانده قرارگاه اقتصادی دولت حاضر بوده است و برای کاندیدا شدن ثبت نام می‌کند، از همین رو نباید حرف‌های این عده را در سال‌های گذشته مبنی بر رونق اقتصادی  فراموش کرد و مردم باید آن حرف‌ها را دوباره بازخوانی کنند.  
 
این تحلیلگر مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه باید حرف‌های کسانی که مسبب مشکلات کشور هستند را بازخوانی کرد، یادآور شد: اگر مردم نمی‌خواهند طعم تلخ قیمت ناگهانی بنزین را دوباره بچشند، باید به سه ضلع اشرافی گری، ناکارآمدی و فساد دقت داشته باشند و برای تغییر تلاش کنند.
 
جعفری با اشاره به بازخوانی جریان فکری در دولت کارگزاران که تورم را به ۴۵ درصد رساند، خاطرنشان کرد: امروزه شاهد تورم ۷۰ درصدی در کشور هستیم لذا مردم جز با بازخوانی حرف‌های کسانی که شعار‌های پرطمطراق میدهند و میگویند از نو میخواهند وارد صحنه ریاست جمهوری شدند، نمیتوانند این جریان فکری را پس بزنند.
 
این تحلیلگر مسائل سیاسی در ادامه با تاکید براینکه با استفاده از ظرفیت‌های داخلی می‌توان مشکلات را حل کرد، گفت:تفکری که معتقد به جوانان و استفاده از ظرفیت عظیم آنان باشد؛حلال مشکلات است لذا مسئولی که از اتاق کارش بیرون نیامده و حتی با مردم در ارتباط نیست آیا می‌تواند مشکلات کشور را برطرف کند.
 
جعفری با بیان اینکه جریان غربگرا استاد ایجاد دوگانه سازی در کشور است، خاطرنشان کرد:وقتی کسی از کلیدواژه پادگان و دادگاه استفاده می‌کند، و حرف ازعقلانیت می‌زند، آیا تصویب ۲۰ دقیقه برجام بر اساس عقلانیت بود که ۸ سال ۸۰ میلیون ایرانی را معطل کرد.
 
این کارشناس امور سیاسی با اشاره به مشکلات اقتصادی و نفوذ، اضافه کرد: جریانی که نتوانست حتی از سفلی حقارت در مجلس جلوگیری کند، چطور می‌تواند حلال مشکلات باشد.
 
 جعفری در بخش های پایانی سخنان خود با اشاره به ادعای برخی از کاندیدا که میگویند ما قانون را قبول نداریم، گفت: رفتار این عده از کاندیدا دیکتاتور گونه و مزورانه است. لذا  برخی از کاندیدا هویت خود را از انقلاب و مکانیزم انتخابات دارند، تفکر خود را با آزادی بیان می کنند اما این عده به جایی رسیدند، که دیگر حرمتی به خون شهدا هم قائل نیستند و فقط حرف خودشان را می زند.
 
این کارشناس مسائل سیاسی  با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه ما مردم را پای کار آوردیم چرا که مردم جمهوری اسلامی را میخواهند، بیان کرد: باید ازتاریخ عبرت گرفت و مردم نیز باید مراقب باشند فریب برخی از کاندیدا که شعار عدالت و مردم سرمیدهند را نخورند.
 
انتهای پیام/
 
 
 
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها