فرماندار خلیل آباد:

مشارکت حداکثری عامل افزایش مشروعیت نظام در سطوح مختلف می شود

قاسم پور گفت: مشروعیت و مقبولیت نظام های سیاسی در برخی از امور به انتخابات مرتبط می شود چرا که انتخابات برآمده از مردم هستند و با مشارکت سیاسی به نوعی مشروعیت آن نظام سیاسی را در سطوح مختلف افزایش می دهند.
کد خبر: ۹۳۴۲۹۵۵
|
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶

ابراهیم قاسم پور در گفتگو با خبرنگار بسیج از خراسان رضوی، با اشاره به اهمیت مشارکت در انتخابات ۲۸ خرداد با توجه به شرایط فعلی کشور، اظهار داشت: اهمیت مشارکت سیاسی در انتخابات پش رو بسیار مهم است و نگاه جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی در سال ۵۷ بر نظام مردم سالاری دینی با تکیه بر آرا مردم در انتخابات های مختلف بوده که تا به امروز توانسته در این بستر با مشارکت سیاسی فعال مردم، انتخابات را به پیش ببرد.

وی با تاکید بر اینکه شعارهای انقلاب اسلامی و تاکید آنها بر ارزش ها و آرمان هایی نظیر استقلال، آزادی، برابری و حق تعیین سرنوشت توسط مردم حکایت از دعوت از مردم برای یک مشارکت سیاسی بالا، فعال و آگاهانه در نظام جمهوری اسلامی بوده است، خاطرنشان کرد: شعارهای انقلاب که بر زبان مردم از ابتدای انقلاب جاری می شده نشان از تاکید بر این موضوع بوده و تا به امروز نیز این موضوع به خوبی در جمهوری اسلامی ایران محقق شده است.

فرماندار خلیل آباد با اشاره به اینکه اگر مشارکت سیاسی را کالبد شکافی معنایی داشته باشیم یعنی ورود و دخالت مردم و حضور آنها در عرصه های انتخابات و عرصه های سیاسی و اجتماعی است، تصریح کرد: مردم حق تعیین سرنوشت خود را بر عهده دارند و این نشان از اهمیت و جایگاه مشارکت سیاسی در نظام ها و حاکمیت های سیاسی مختلف دارد و مختص یک نظام سیاسی نیست.

وی با بیان اینکه همه نظام های سیاسی دنیا به دنبال این هستند تا مشارکت سیاسی مردم را در مقوله ای به نام انتخابات به حداکثر برسانند، اذعان کرد: مشروعیت و مقبولیت نظام های سیاسی در برخی از امور به انتخابات مرتبط می شود چرا که انتخابات برآمده از مردم هستند و با مشارکت سیاسی به نوعی مشروعیت آن نظام سیاسی را در سطوح مختلف افزایش می دهند.

قاسم پور با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری در سخنانی فرمودند که انتخابات می تواند مصونیت ساز برای جمهوری اسلامی باشد، عنوان کرد: این مصونیتی که مد نظر مقام معظم رهبری است، هم وجه ملی و هم وجه بین المللی دارد، نظام از پایه های بسیار مستحکمی در ساختار خود برخوردار است و افرادی که در چرخه این موضوع قرار می گیرد در راستای منافع ملی در انتخابات مختلف شرکت می کند.

وی همچنین در ادامه تشریح کرد: نگاه های دنیا به انتخابات های مختلف است و به دنبال میزان مشارکت مردم در انتخابات های مختلف است و هرچه این مشارکت سیاسی، پایدارتر و دائمی تر در انتخابات باشد مردم با دلگرم تر و با اعتماد بیشتری با آن نظام سیاسی حرکت می کنند و نظام سیاسی می تواند برای مردم برنامه ریزی بهتری داشته باشد.

فرماندار خلیل آباد با اشاره به اینکه آزادی یکی از شاخص های مهم مشارکت ها است، آزادی که در نظام سیاسی باید برای رقابتی آزادانه برای کسب قدرت در آن نظام سیاسی اتفاق بیفتد، ابراز کرد: این آزادی در جمهوری اسلامی ایران برای مردم وجود دارد و هر فردی بر مبنای مواردی که در قانون های انتخاباتی وجود دارد کاندیدا می شود و خود را در معرض رأی مردم می گذارد و ایران نیز در تمامی انتخابات های بعد از انقلاب به خوبی شرایط را برای همگان فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه تاثیر نگاه و توجه مردم و استفاده از آرای مردم برای تعیین سرنوشت خود بسیار حائز اهمیت است، تاکید کرد: اگر مردم بدانند که اگر در این رقابت آزاد در انتخابات شرکت کردند مطمئناً می توانند در تعیین سرنوشت خود موثر باشند و این هم به خوبی در جمهوری اسلامی ایران انجام شده است.

قاسم پور با تاکید بر اینکه مشارکت سیاسی هوشمندانه و آزادانه و هدفمند نشان از توسعه سیاسی است، بیان کرد: اگر مشارکت سیاسی به خوبی در یک نظام انجام شود بستر را برای توسعه سیاسی در آن نظام فراهم می کند که این شرایط به خوبی در نظام جمهوری اسلامی ایران فراهم است.

وی اظهار کرد: تجربه مردم در مشارکت ها و آرمان های خود وجود دارد و نظام نیز بستر را برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات فراهم می کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها