به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ نشست مشترک مدیران روابط عمومی مناطق 37 گانه کشور که با حضور مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران و تعدادی از مدیران ستادی از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.
علی نیرویی مدیر روابط عمومی شرکت نفت منطقه تربتحیدریه، در این نشست به نمایندگی از 11 منطقه خراسان شمالی، رضوی، جنوبی، سبزوار، زاهدان، چابهار، هرمزگان، شاهرود، گلستان و ساری، به بیان چالشها، نکته نظرات و پیشنهادات احصا شده از سوی همکاران مناطق یاد شده، پرداخت.
نیرویی گفت: با ظهور رسانههای نوین، سازمانها نیز به تبع آن پیچیدهتر شده و به همان نحو، شیوه برقراری ارتباط با مشتریان و مخاطبان در سازمانها نیز، سختتر شد.
نیروئی که مسوولیت شورای هماهنگی روابط عمومی های شهرستان را نیز برعهده دارد گفت: اهمیت این موضوع زمانی برای مسوولان بالادستی و تصمیم آفرین کشور بیشتر مشخص میشود که بدانند و با این واقعیت کنار بیایند که روابط عمومیها در حالت پوستاندازی و در مسیر جاری و بدون بازگشت توسعه، تحول و نوآوری قرار گرفتهاند.
وی افزود: امروز دیگر اصل متقن “مشتریمداری” تنها محدود به عرصههای اقتصادی نمیشود بلکه عرصههای دیگر و از جمله سیاسی و فرهنگی را نیز، شامل شده و لذا مدیران دستگاهها و سازمان ها، چارهای جز تقویت روابط عمومی به عنوان پل ارتباطی بین خود و مردم، ندارند.
رییس شورای هماهنگی روابط عمومیهای شهرستان در معرفی شورا به عنوان یک تجربه موفق، گفت: از سال 1382 به پیشنهاد آقای جعفر رضوانی رییس وقت روابط عمومی فرمانداری، پایهگذاری و تاکنون در قالب کارگروههای تخصصی، اقدامات موثر و خوبی در عرصه روابط عمومی انجام دادهاست.
نیرویی اظهار کرد: برپایی همایش و نشست مشترک و نیز برگزاری دورههای آموزشی، از جمله فعالیتهای شورا میباشد که با اتکا به توان مدیران روابط عمومیهای دستگاههای اجرایی این خطه، با موفقیت انجام شدهاست.
وی در بخش دیگری گفت: هر چند شیوع ویروس کرونا ظرف 2 سال اخیر، برگزاری نشستها و دورههای آموزشی را کم رنگ کرد، اما حمایتهای معاون استاندار وفرماندار ویژه تربتحیدریه و تاکید و توجه خاص ایشان به حوزه روابط عمومی، امسال شاهد تشکیل نخستین نشست شورای هماهنگی روابط عمومی به میزبانی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی منطقه تربتحیدریه بودیم.
این کارشناس علم ارتباطات افزود: در همین نشست و برای نخستین بار هیات رییسه اقدام به طرح جدول کاری با شعار محوری “روابط عمومی، مسوولیت اجتماعی” برای سال جاری کرد و مطابق با آن به نامگذاری روزهای هفته روابط عمومی پرداخت که به شرح ذیل است:
روز نخست: روابط عمومی، مسوولیت اجتماعی، مشارکت مومنانه،
روز دوم: روابط عمومی، مسوولیت اجتماعی، حمایت از مدافعان سلامت،
روز سوم: روابط عمومی، مسوولیت اجتماعی، مانعزداییها و رونق تولید
روز چهارم: روابط عمومی، مسوولیت اجتماعی، آرمانهای انقلاب اسلامی
روز پنجم: روابط عمومی، مسوولیت اجتماعی، نشاط و امید
روز ششم: روابط عمومی، مسوولیت اجتماعی، آیندهای روشن
روز هفتم: روابط عمومی، مسوولیت اجتماعی، نیاز جامعه امروزی
نیرویی افزود: همچنین بنا داریم در این هفته و در راستای ترویج و تبیین اهمیت موضوع مسوولیت اجتماعی در خصوص جلب مشارکت اجتماعی و مومنانه و رفع برخی مشکلات مردم در قالب گفتگو با خیران، مسوولان و در صورت امکان گیرندگان اعلام حمایت از مدافعان سلامت، تجلیل از روابط عمومیهای حوزه سلامت، انتشار اهمیت و سختی کار مدافعان سلامت در روزهای مقابله با بیماری کرونا، دیدار با مدافعان سلامت بپردازیم
نیرویی افزود: همچنین بنا داریم در این هفته و در راستای ترویج و تبیین اهمیت موضوع مسوولیت اجتماعی در خصوص جلب مشارکت اجتماعی و مومنانه و رفع برخی مشکلات مردم در قالب گفتگو با خیران، مسوولان و در صورت امکان گیرندگان اعلام حمایت از مدافعان سلامت، تجلیل از روابط عمومیهای حوزه سلامت، انتشار اهمیت و سختی کار مدافعان سلامت در روزهای مقابله با بیماری کرونا، دیدار با مدافعان سلامت بپردازیم.
وی گفت: دیدار با فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان با حضور مسوولان، بررسی و تبیین نقش روابط عمومیها در تحقق مانعزدایی و رونق تولید، حضور بر مزار شهدا، تجدید بیعت با آرمانهای انقلاب اسلامی، اهمیت حضور مردم در پای صندوقهای رای و دعوت به مسوولیتپذیری اجتماعی در این حوزه، گفتگوی تصویری با مسوولان در خصوص اهمیت حضور گسترده مردم در پای صندوقهای رای برای تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی از دیگر اقدامات برنامهریزی شده شورای روابط عمومی شهرستان تربتحیدریه است.