ابوشریف:

مقاومت فلسطینی ها موجب دیوانگی صهیونیست ها شده است/دست از مبارزه برنخواهیم داشت

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران گفت: رژیم صهیونیستی نمی تواند توطئه های خودش را اجرایی کند؛ آنها دچار دیوانگی کامل شده اند و همه کابینه رژیم صهیونیستی دچار شگفتی شده اند.
کد خبر: ۹۳۴۳۲۲۷
|
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹

به گزارش  خبرگزاری بسیج، آقای ناصر ابوشریف با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری سه شنبه شب شبکه دو سیما افزود: همان طور که در سال 2006 شاهد بودیم ضاحیه جنوبی در بیروت نابود شد و عملیات بازسازی آن زمان زیادی برد و در آنجا شاهد همبستگی و اتحاد برای آینده حزب الله بودیم که آمادگی داشته باشد برای جنگ بعدی با اسرائیل؛ شاهد همین وضع در غزه هم هستیم.

وی گفت: الآن چهره اسرائیل بسیار بد است و تحت نظر دوربین ها این جنایت ها را انجام می دهد.

آقای ابوشریف ادامه داد: امروز جنایت های زیادی توسط رژیم صهیونیستی انجام می شود و صدها نفر از فلسطینیان را کشته و این طبیعت رژیم صهیونیستی است ولی الآن چهره آنها مخدوش تر شده است.

وی گفت: ما در فلسطین و در دوره گذشته قدرت زیادی کسب و تجهیزات خودمان را پیشرفته تر کردیم و محور مقاومت هم با ما بوده است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران افزود: تجهیز سلاح در غزه که یک پادگان حقیقی و یک مکانی که محاصره شده بود شبیه یک معجزه است که الآن نزد مقاومت 14 هزار یا بیشتر موشک است و می توانند هر نقطه ای از فلسطین اشغالی از شمال تا جنوب را هدف قرار دهند.

آقای ابوشریف تصریح کرد: ملت فلسطین گزینه های دیگری ندارند؛ در کرانه باختری و قدس دیدیم کاری غیر از مقاومت نمی توان انجام داد، حتی مسجدالاقصی هدف عملیات یهودی سازی گسترده ای قرار گرفته است.

وی گفت: فلسطینی هایی که در داخل فلسطین اشغالی زندگی می کنند می گویند اسرائیل یک آپارتاید واقعی است و تمام حقوق بشر را نقض می کند بنابراین ملت فلسطین تنها گزینه ای که دارد مقابله است تا به حقوق خود دست پیدا کند.

آقای ابوشریف افزود: مشکل اصلی؛ اشغالگری است و ما تلاش می کنیم با امکاناتی که در اختیار داریم علیه توطئه هایی که انجام می شود مقابله کنیم؛ همین توطئه هایی که از طریق کشورهای بزرگ استکباری انجام می شود ولی ملت فلسطین مقاومت می کنند.

وی ادامه داد: هفت میلیون نفر در فلسطین تاریخی مقاومت می کنند و این مسائل موجب دیوانگی صهیونیست ها شده است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران تصریح کرد: ما را شکنجه می کنند، زندانی می کنند، می کشند، خانه های ما را ویران می کنند، تأسیسات زیربنایی ما را ویران می کنند و هر بار دو باره بازسازی می کنیم و قدرت خودمان را بدست می آوریم و افزایش می دهیم.

آقای ابو شریف هم گفت: در دوره گذشته فشار بر مردم فلسطین زیاد و غیر طبیعی بود و هیچ افقی برای حل بحران فلسطین در کرانه باختری، غزه و قدس دیده نمی شد و عملیات مختلفی انجام دادند که غزه را از کرانه باختری جدا کنند حتی داخل کرانه باختری را می خواستند از همدیگر جدا کنند و ملت فلسطین هیچ راه حلی نداشت.

وی ادامه داد: در داخل اسرائیل قانون شهروندی طوری اجرا می شود که فقط برای یهودیان و صهیونیست هاست و بقیه حق شهروندی ندارند و همه این فشارهایی که به ملت فلسطین آمد و عملیات غصب سرزمین های فلسطین به شکل غیر طبیعی پیش رفت و شهرک نشینی ها گسترش یافت، کابینه، ارتش، پلیس و همه در یک مسیر حرکت می کردند برای اینکه سرزمین فلسطین را بیشتر غصب و فلسطینی های بیشتری را از اینجا اخراج کنند و همه این مسائل موجب این انفجار بزرگ از سوی مردم فلسطین شد.

وی افزود: الان مشکل نتانیاهو در داخل فلسطین اشغالی بیشتر از جنگ غزه است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین درایران گفت: امروز ملت فلسطین آماده است تا حقوق خودش را بدست آورد و مبارزه کند.

وی افزود: موضع کشورهای عربی در دوره اخیر بسیار بد و بدترین موضع در تاریخ عرب بود اما در نوار غزه و فلسطین به رغم فشار زیاد برعلیه شهروندان فلسطینی ، جنبش های مقاومت به کار خودشان ادامه می دهند؛ ما شهدای زیادی تقدیم کردیم، 61 کودک و دهها زن و افراد بی دفاع شهید شده ا ند و الان در تلویزیون همه شاهد هستند.

آقای ابوشریف گفت: ما الان انبارهای بسیار زیادی ازموشک داریم که این طبیعت جنگ است؛ باید جلوی جنگ ایستاد و دفاع کرد و ما اجازه نمی دهیم که صهیونیست ها شرایط خودشان را تحمیل کنند و جنگ باید متوقف شود ولی ما نیز شرط هایی داریم و رژیم صهیونیستی می خواهد به نوعی ادعا کند که پیروز شده است.

وی افزود: ملت فلسطین دست از مبارزه بر نمی دارد و ما در نوار غزه حضور داریم و تظاهرات در کرانه باختری و قدس ادامه خواهد داشت و ما از اماکن خودمان دفاع خواهیم کرد تا اهداف خودمان را محقق کنیم.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین درایران ادامه داد: این مبارزه برای بهبود شرایط ملت فلسطین ادامه پیدا خواهد کرد.

وی گفت: مشکل اساسی امروز در فلسطین، اشغالگری است و همه جهانیان شاهد آن هستند.

آقای ابوشریف گفت: رژیم صهیونیستی کاملاً مسلح است اما ما این معادلات را شکستیم و مقاومت ، عمق رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد و ارتشی را که می گفتند شکست ناپذیر است، شکست دادیم و ما به اهداف خود ادامه میدهیم.

وی افزود: بخاطر حملات موشکی گروه های مقاومت، رویای صهیونیست ها متلاشی شد و این یک پیروزی بزرگ است که ما برای ملت فلسطین تحقق بخشیدیم ما شگفتی های بیشتری داریم ؛ موشک قاسم قدرت تخریبی بسیار بالایی دارد و سلاح های پیشرفته تری نیز داریم که می توانیم از آنها استفاده کنیم.


رفتار صهیونیست ها تکرار جنایت هاست

آقای مهدی شکیبایی؛ کارشناس مسائل فلسطین نیز در ادامه این برنامه گفت: رفتار رژیم صهیونیستی تکراری از رفتارهای قبلی این رژیم در جنگ های 2006 و 2008که علیه غزه تدارک دیده، است.

وی ادامه داد: در آن زمان وقتی رژیم صهیونیستی به دنبال این بود که طی یک هفته اهداف نظامی را که مشخص کرده بود، محقق کند و زمانی که نتوانست به اهداف خود برسد برای اینکه فشار را به درون نوار غزه و کشورهای عربی و اروپایی وارد کند تا وارد این خطر شوند و این رژیم را از این وضع خارج کنند اقدام به هدف قرار دادن اماکن مسکونی، عمومی، مؤسسات امدادرسانی و همچنین مراکز بهداشتی می کند.

آقای شکیبایی گفت: برای رژیم صهیونیستی این شرایط یک امتیاز می شود چون احساس می کند مردم فلسطین به گروه های مقاومت فلسطینی فشار می آورند تا گروه های مقاومت شلیک موشک به سمت اهداف صهیونیستی را متوقف کنند.
وی افزود: در جنگ اخیر مساحت وسیعی از مناطق اشغالی هدف موشک های فلسطینی قرار گرفت که یک شکست اطلاعاتی بزرگی برای رژیم صهیونیستی است بنابراین تلاش می کند به هر طریقی این جنگ را متوقف کند.

این کارشناس مسائل فلسطین تصریح کرد: در دومین روز از جنگ اخیر وقتی با یک حجم وسیعی از موشک های مقاومت به ویژه موشک های نقطه زن، دقیق و سرجنگی هدف گذاری شده مواجه شد و اماکن حساس این رژیم حتی در دوردست مورد هدف قرار گرفت مشخص شد بیخ گوش رژیم صهیونیستی؛ گروه های مقاومت فلسطینی بیش از 14 هزار موشک را آماده برای شلیک به سمت اهداف صهیونیستی کردند.

آقای شکیبایی گفت: اساس رژیم صهیونیستی در کشتار است؛ از اوایل 1948 که رژیم صهیونیستی تأسیس شده تا کنون بیش از یک میلیون فلسطینی کشته، زخمی یا بازداشت شده اند.

کارشناس مسائل فلسطین گفت: یکی از اهدافی که موجب شد تا این رژیم بدنبال آتش بس با فلسطینیها باشد و سعی کند از آمریکائیها، اروپایی ها و مصری ها بعنوان میانجی استفاده کند سامان بخشیدن به وضع داخلی خودش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما آقای مهدی شکیبایی در ادامه برنامه گفتگوی ویژه درباره شرایط داخل سرزمین های اشغالی افزود: درحال حاضر دو تعبیر در خصوص اتفاقات اخیر فلسطین استفاده می شود اول تعبیر نبرد و دوم تعبیر جنگ؛ تعبیر نبرد را به همین رویارویی گروه های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی به لحاظ نظامی می گویند و تعبیر جنگ هم به اتفاقاتی که الان در داخل سرزمین اشغالی 1948 رخ می دهد گفته می شود.

وی افزود: بیش از دو میلیون فلسطینی الان در داخل مرزهای 1948 زندگی می کنند که از حقوق شهروندی درجه 3 در این رژیم برخوردار هستند.

وی ادامه داد: حمایتی که مقاومت فلسطین در غزه از مردم قدس انجام داد موجب شد نوعی خشم نهفته در درون این فلسطینیان که در سرزمین های اشغالی زندگی می کنند دیده شود و این فرصت را مقاومت در غزه با استفاده از فناوریهای جدید نظامی به آن مردم داد تاخشم خود را علیه رژیم صهیونیستی بروز دهند و این اعتصاب هایی که در سرزمین های اشغالی رخ می دهد رژیم صهیونیستی را مستاصل کرده است.

آقای شکیبایی گفت: یکی از مواردی که موجب شد تا این رژیم بدنبال آتش بس با فلسطینیها باشد و سعی می کند از آمریکائیها، اروپایی ها و مصری ها بعنوان میانجی استفاده کند سامان بخشیدن به وضع داخلی خودش است.

وی افزود: هر چقدر این جنگ طولانی تر شود موقعیت رژیم صهیونیستی در درون هم با مشکل مواجه می شود.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی در شرایطی جنگ را علیه گروه های مقاومت در نواز غزه شروع کرد که خودش 2 سال می شود با بحران عمیق سیاسی روبروست و طی این دو سال 4 انتخابات برگزار کرد و هنوز نتوانست دولت مستقر داشته باشد.

این کارشناس مسائل فلسطین گفت: رژیم صهیونیستی با یک وضعیتی روبرو شده که طی 73 سال اخیر با آن مواجه نبوده است ولی تصویری که از این رژیم از طریق رسانه ها منعکس می شود به گونه ای است که در بهترین کشورهای اروپایی زندگی می کنند و امنیت کاملاً موج می زند؛ در حالی که در درون خودشان با مشکلات زیاد امنیتی روبرو هستند؛ البته فارغ از مشکلات تهدید امنیتی که الان از سوی گروههای مقاومت معطوف به این رژیم است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی در طول 73 سال تلاش کرد تا موقعیت فلسطینی های ساکن در اراضی اشغالی 1948 را بسیار تقلیل دهد.

آقای شکیبایی درباره اهمیت تغییر موازنه نظامی گفت: ابزار نظامی برای گروه های مقاومت که در سال 1987، اولین انتفاضه را شروع کردند سنگ بود وطی مدت حدود 4 دهه سنگ تبدیل به پهپاد، موشک های نقطه زن با سرجنگی دارای قدرت تخریب بالا شده است.

وی افزود: در مدت 7 سال گروه های مقاومت فلسطین توانستند یک موازنه قدرت در بخش جنگ افرار نظامی ایجاد کنند .

گروه های مقاومت، تل آویو قلب سیاسی رژیم صهیونیستی را که هیچ موشک عربی تا امروز به آنجا نرسیده بود با غافلگیری آنجا را مورد هدف قرار دادند و همچنین حیفا پایتخت اقتصادی رژیم صهیونیستی هم مورد هدف قرار گرفت و گروه های مقاومت هنوز نقاط حساس حیفا را مورد هدف قرار ندادند و این موشک هایی که به حیفا برخورد کرده یک پیام روشن است که اگر جنگ ادامه پیدا کند حتماً گروه مقاومت مناطق حساس حیفا را خواهند زد و اخلال در مسیر اقتصادی و تجارت رژیم صهیونیستی ایجاد خواهند کرد.

این کارشناس مسائل فلسطین گفت: رسانه یکی از ابزارهای بسیار مهم در تاسیس رژیم صهیونیستی بوده و طی این سالها همواره رسانه در کنار پروژه صهیونیست بوده است و دائم جنایاتی که این رژیم انجام می داده تصویر خلاف واقع منعکس کرده است و غربی ها هم تحت تاثیر رسانه های وابسته به صهیونیست بوده اند.

وی افزود: حدود یک دهه می شود که رسانه های مستقل ظهور پیدا کردند؛ در سال 2006 که جنگ 33 روزه رخ داد باز هم توانایی رسانه های غربی بر رسانه های مستقل برتری داشت و آنگونه که می بایست جنایات رژیم صهیونیستی به افکار عمومی منعکس نشد و این مسئله موجب شد که گروه های مقاومت به سمت پوشش این خلاء بروند که در جنگ 22 روزه پدیده جدید بنام رسانه های مستقل شکل گرفت و زمانی که رسانه های وابسته به صهیونیست در غرب اتفاقات جنگ 22 روزه را بایکوت رسانه ای کردند این رسانه های مستقل خوی وحشیگری رژیم صهیونیستی را جلوی چشمان مردم دنیا به تصویر کشیدند.

آقای شکیبایی گفت: آرمان آزادی فلسطین بین ملت ها تقویت شده است.

در رام الله درگیری ها همچنان ادامه دارد

آقای نهاد ابوغوش کارشناس مسائل فلسطین هم در ارتباط تصویری با این برنامه گفت: در رام الله درگیری ها همچنان ادامه دارد و شاهد بزرگترین تظاهرات در شهر درحمایت از مقاومت بودیم و شمار زیادی از فلسطینیها دراین تظاهرات شرکت و از مقاومت فلسطین حمایت کردند.

وی افزود: شاهد بودیم که رژیم صهیونیستی به سوی آنها گلوله های پلاستیکی و واقعی شلیک کرد و این در شرایطی است که این اتفاق به سوی شهروندان بی سلاح و بی دفاع که فقط می خواستند اعتراض خودشان را نشان دهند انجام شد. مردم هم تاکید دارند که به تظاهرات خود ادامه می دهند .

آقای ابوغوش گفت: در مناطق مختلف کرانه باختری تظاهرات گسترده ای برگزار شد و همه فلسطینیان امروز متحد علیه اشغالگران رژیم صهیونیستی هستند و همه در مقابل اشغالگری و نظامیان رژیم صهیونیستی ایستادگی می کنند و تاکید کرده اند این جنایات ها با چراغ سبز آمریکا و حمایت برخی از کشورهای دیگر انجام می شود.

این کارشناس مسائل فلسطین گفت: درگیری ها همچنان ادامه دارد وفقط با مقاومت و اتحاد جلوی تجاوزات رژیم صهیونیستی گرفته می شود.

هدف غربی ها نابود کردن هویت فلسطینی است

آقای مایک نیپر کارشناس سیاسی از اسکاتلند هم در ارتباط تصویری با این برنامه گفت: آمریکاییها سلاح های بسیار وحشتناکی را برای اسرائیل می فرستند ؛ آنها پروژه بسیار روشنی را برای نابود کردن هویت فلسطینی دارند و آمریکائیها، اسرائیل را مستقیم تامین مالی می کنند بنابراین باید به فلسطینی ها کمک کرد و دولت ایران باید به فلسطینیها کمک کند.

ارسال نظرات