امام جمعه یزد به در پیش بودن انتخابات در کشور اشاره کرد و گفت: در این انتخابات همه باید با هم یکدل و متحد باشیم و آرای خود را با دقت و بصیرت بالا به صندوق رای بیاندازیم.
کد خبر: ۹۳۴۳۷۴۴
|
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی امام جمعه یزد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد سوم خرداد و سالروز فتح خرمشهر را یک حرکت بسیار بزرگی با ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد عنوان کرد و گفت:صدام و سایر دشمنان به اندازه اداره یک کشور در خرمشهر نیروی و تجهیزات نظامی گذاشته بودند و چنین تعبیر می‌شد که حتی یک پرنده کوچک هم نمی‌توانست در آن منطقه پرواز کند و به عبارتی این شهر تبدیل به دژ بسیار محکمی برای دشمن شده بود.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه فتح خرمشهر با تکیه بر قدرت ایمان و ایثار، نقطه عطف و ماندگار دوران دفاع مقدس است افزود:از چندین کیلومتری قبل از خرمشهر موانع جنگی بسیار عظیمی گذاشته شده بود که هیچ گونه معادله‌ای نمی‌توانست چنین متصور کند که کسی بتواند حتی به این شهر نزدیک شود چه رسد به اینکه بتواند اقدام به بازپس‌گیری آن کند.

ناصری یزدی با تاکید بر اینکه تمام متحدان جهانی صدام به وی اطمینان داده بودند که خرمشهر به هیچ عنوان قابل بازپس گیری نیست گفت: با این وجود خداوند متعال ما را یاری کرد و نیرو‌های انقلاب توانستند با ورود به خرمشهر این شهر را از آزاد کرده و هزاران نفر از نیرو‌های دشمن راهم به اسارت بگیرند.

امام جمعه یزد فتح خرمشهر را برای صدام کمرشکن دانست و با بیان اینکه امام خمینی (ره) تاکید داشتند که این حرکت جز از کمک‌ها و مدد‌های الهی نبوده افزود: امام خمینی (ره) در این رابطه تاکید کردند که نباید به هیچ عنوان فتح‌ها و پیروز‌ی‌های بزرگ از جمله فتح خرمشهر را فراموش کنیم چرا که این یک حرکت بسیار عظیم بود.

وی ابراز کرد: پس از دوران هشت سال دفاع مقدس هم توطئه‌های بسیاری از سوی دشمن علیه انقلاب اسلامی ایران طراحی و اجرا شد، ولی همه این‌ها به برکت امداد‌های الهی و درایت‌ها و هدایت‌های مقام معظم رهبری خنثی شد.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد به انتخابات سوریه و جنایت‌های رژیم صهیونیستی در فلسطین و غزه اشاره کرد و افزود: چند سال قبل آمریکا و رژیم صهیونیستی با حمایت‌های آل‌سعود خائن و برخی دیگر کشور‌های عربی تروریست‌های داعشی را ایجاد کردند تا با فروپاشیدن سوریه به ایران ورود کرده و کشور ما را در ناامنی فرو برده و انقلاب اسلامی ایران را نابود کنند.

ناصری یزدی گفت: این در حالی است که امروز و پس از گذشت سال‌ها سوریه نه تنها فرونپاشید بلکه به برکت کمک‌های الهی، درایت مقام معظم رهبری و فرماندهی فرماندهانی، چون حاج قاسم سلیمانی عزیز، سوریه در امنیت اقدام به برگزاری انتخابات می‌کند.

امام جمعه یزد به در پیش بودن سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در کشور اشاره کرد و گفت: در این انتخابات همه باید با هم یکدل و متحد باشیم و آرای خود را با دقت و بصیرت بالا به صندوق رای بیاندازیم.

وی بر ضرورت حضور و مشارکت پرشور مردم در انتخابات تاکید کرد و ادامه داد: کاندیدا‌ها هم باید نسبت به همدیگر و نسبت به مردم احترام‍‌ها را حفظ کرده و از دروغ‌گویی به مردم برای کسب رای به صورت جدی پرهیز داشته باشند و برای رسیدن به صندلی ریاست و مسئولیت از راه‌های غیرشرعی استفاده نکنند.
ارسال نظرات