رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: کشور اکنون نیازمند مدیریت پیشگامانه و پیشتازانه بوده و مدیریت بحران به شناسایی چالش‌ها، کار اصولی، صبورانه، مشارکت حداکثری و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها نیاز دارد.
کد خبر: ۹۳۴۴۰۲۵
|
۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر،  اسماعیل عبداللهی در نشست تخصصی با معاونان و مدیران ستادی و اجرایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با بیان اینکه با برگزاری اینگونه جلسات به‌دنبال شناسایی چالش‌های حوزه‌های مختلف و رسیدن به اهداف مد نظر و اجرای مأموریت‌های این دانشگاه هستیم، گفت: باید بر وظایف، الزامات و اختیارات قانونی و سازمانی تمرکز کنیم.

وی با بیان اینکه به نگاه بنیادی، اصولی و بلندمدت نیاز داریم، اضافه کرد: فعالیت در حوزه‌های ستادی دانشگاه دو جنبه دارد؛ نخست جنبه توصیه‌ای و تبیینی و دوم جنبه دستوری که البته هر دو در چارچوب مقررات و ضوابط لازم‌الاجرا هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با بیان اینکه تأکید بر اجرای امور در هر دو جنبه به‌صورت کلامی، مکتوب و مصوبه‌ای هرگز استدعایی نیست، توضیح داد: اهتمام ندادن به این جنبه‌ها به‌دلیل آگاهی نداشتن، غفلت، عناد و لجاج می‌تواند آثار تخریبی بر جای گذارد.

بیان ایرادات در رویکرد مدیریتی موجب پیشرفت مجموعه می‌شود

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: در رویکرد مدیریتی، قطعاً تضارب آرا وجود خواهد داشت و بیان ایرادات آن هم به‌صورت قانونی و روال منطقی و مرسوم، موجب پیشرفت و انتخاب بهترین گزینه‌ها خواهد شد؛ اما با نافرمانی تفاوت بنیادی دارد.

عبداللهی با بیان اینکه وجه و روی دیگر برنامه تحول دانشگاه، وجود و پذیرش مسئله بحران است بر لزوم خانه‌تکانی و پوست‌اندازی برای عبور از شرایط بحران تأکید کرد.

کشور نیازمند مدیریت پیشگام و پیشتازانه است

وی با بیان اینکه بحران می‌تواند موجب موفقیت یا شکست شود، متذکر شد: بروز بحران در زندگی فردی و شغلی وجود خواهد داشت؛ بنابراین باید بحران را پذیرفت، ذهنیت خود و دیگران را با آن تطبیق داد و برای مواجه شدن با شرایط جدید و اتخاذ بهترین تدابیر آماده بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، هماهنگی، انسجام درونی و توانمندسازی مجموعه و افراد را از نخستین برنامه‌های مقابله با شرایط بحرانی برشمرد و عنوان کرد: اگر مواردی از این قبیل محقق نشود، قطعاً هر مجموعه‌ای می‌تواند در شرایط بحران دچار فروپاشی شود و برنامه تحول و تغییرات در این راستا قابل تبیین است.

بهبود فعالیت‌ها نیازمند نوآوری است

عبداللهی با اشاره به کلام امام علی علیه‌السلام که فرمودند: «فرصت‌های خوب را دریابید، چون فرصت‌ها مانند ابر می‌گذرند»، بیان کرد: کشور ما اکنون نیازمند مدیریت پیشگامانه و پیشتازانه بوده و مدیریت بحران نیز به شناسایی چالش‌ها، کار عمیق، اصولی، صبورانه، زمانبندی دقیق، مشارکت حداکثری و بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها نیاز دارد.

وی با یادآوری اینکه تکریم ارباب رجوع یک توصیه جدی، همیشگی و مؤکد است، افزود: برای تکریم یک راهکار انجام امور به‌صورت سیستمی و سامانه‌ای است، چراکه علاوه بر صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ها، موجب سالم‌سازی امور و رضایتمندی بیشتر خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر نظم و نظارت، تغییر نگاه و روش در امور، بهبود فعالیت‌ها را نیازمند نوآوری دانست و ادامه داد: نگاه سنتی، فرمایشی، انفعالی و توأم با بی‌تفاوتی به فرسایش و فروپاشی تدریجی منجر می‌شود.

کشور نیازمند مدیریت پیشگام و پیشتازانه است

عبداللهی با ذکر حدیث «التَّلطُّفُ فی الحِیلَةِ أجْدی مِن الوَسیلَةِ» ظرافت و دقت در برنامه‌ریزی را از امکانات و تجهیزات برتر دانست و استفاده بهینه از زمان، اندیشه‌ها، داشته‌های معنوی و تجربیات انباشته را در این راستا مورد تأکید قرار داد.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر اینکه کاهش دانشجو معضلی کلان و جهانی برای دانشگاه‌هاست، اظهار کرد: نسل امروز به جای دغدغه آموزش و تحصیل محض، دغدغه اشتغال، معیشت و مهارت دارند. مشکلات اقتصادی و کاربردی نبودن دانشگاه‌ها و رشته‌های تحصیلی را نیز می‌توان از چالش‌های جدی برشمرد.

وی با تأکید بر اینکه باید مسئولانه، باانگیزه و با تمام توان و به‌دور از هر حاشیه و جناح‌بندی با مسئولیت خود مواجه شویم بر ضرورت توانمندسازی و اصلاحات ساختاری در راستای جذب حداکثری دانشجو، وصول شهریه و مطالبات، کسب درآمدهای غیرشهریه‌ای و کنترل هزینه‌ها به‌عنوان اولویت‌های مدیریت در شرایط بحران تأکید کرد.

انتهای پیام /

منبع : خبرگزاری آنا

ارسال نظرات