یزدی‌ها امسال ۳ میلیارد تومان فطریه دادند

مدیرکل کمیته امداد استان یزد گفت: یزدی‌ها در عید فطر امسال، ۳ میلیارد تومان فطریه و کفاره دادند که پیش‌بینی می‌شود با جمع‌آوری مبالغ از کل مساجد، این رقم به ۵ میلیارد تومان نیز برسد.
کد خبر: ۹۳۴۴۱۰۳
|
۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، محمد شجاعان در جریان دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار کرد: امسال زکات فطره و کفارات نسبت به سال قبل رشد خوبی داشته که بخشی از ان مربوط به افزایش میزان فطریه بوده است.

وی افزود: عید فطر امسال در استان یزد سه میلیارد تومان فطریه و کفاره جمع آوری شده که پیش‌بینی می‌شود این میزان با جمع آوری کل مبالغ از مساجد به پنج میلیارد تومان هم برسد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ره استان یزد گفت: فطریه جمع آوری شده در مساجد امسال به شکل دیگری توزیع شد و در ۸۰ درصد مساجد، مبالغ جمع آوری شده به فقرای همان محلات داده شد.

شجاعان تصریح کرد: با هماهنگی با اداره غله استان، با مبلغ کفارات نیز آرد نیمه یارانه‌ای خریداری و به مناطق محروم و روستا‌های خاتم، ابرکوه و بهاباد ارسال شد.

وی در مورد اطعام ماه مبارک رمضان نیز بیان کرد: امسال در ماه مبارک رمضان اطعام گرم از ابتدای ماه مبارک شروع شد و ۱۴۰ آشپزخانه در سراسر استان در این زمینه فعال شدند و روزانه به طور میانگین ۸ هزار پرس غذا پختند.

مدیرکل کمیته امداد یزد عنوان کرد: در کل ماه مبارک رمضان، ۴۰۰ هزار پرس غذای گرم طبخ و بین خانواده‌ها توزیع شد.

وی همچنین از افزوده شدن ۴ هزار حامی در رمضان امسال به جمع حامیان ایتام استان یزد خبر داد و بیان کرد: با این اقدام وضعیت معیشتی ایتام استان بهبود می‌یابد.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد ادامه داد: در حال حاضر ۲۰۰ مرکز نیکوکاری در سراسر استان فعال است که تلاش می‌کنیم این مراکز در تمام محلات راه اندازی شود تا از این طریق، کار شناسایی و کمک به مستمندان را به این مراکز واگذار کنیم.
ارسال نظرات