آئین تجلیل از 6 برگزیده‌ی نخستین سوگواره شعر جاماندگان اربعین استان بوشهر برگزار شد

در مراسمی با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر، آئین تجلیل از 6 برگزیده‌ی نخستین سوگواره شعر جاماندگان اربعین این استان در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی بوشهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۴۴۱۴۵
|
۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر،حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری در آئین اختتامیه نخستین سوگواره شعر جاماندگان اربعین حسینی که در ایام اربعین سال گذشته در سطح استان برگزار شد، با اشاره به سروده‌های دعبل خزایی که به دستور و در حضور امام رضا (علیه‌السلام) و در وصف امام حسین (علیه‌السلام) سروده بود اظهار داشت: امام رضا (علیه‌السلام) در این جلسه فرمودند: «این کلمات را روح‌الامین بر لبان تو جاری کرده است»، که طرح این فرمایش نشان از حقیقت و ماهیت وجودی شعر در عالم دارد.

آئین تجلیل از 6 برگزیده‌ی نخستین سوگواره شعر جاماندگان اربعین استان بوشهر برگزار شد
مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در جمع شاعران سوگواره اربعین این استان تصریح کرد: شعر یک جوشش فکری و صنع و ساخته‌ی نظری است که عنایتی از عالم بالا در قالب الهام غیبی و از جنس طراوت و تازگی است.
وی شعر را نمونه‌ای کوچک از عالم بالا در دنیای مادی برشمرد و افزود: شاعر وقتی می‌تواند نقش‌آفرینی کامل را داشته باشد که روحش از جنس آن عالم شده باشد و به میزان نسبت و تناسبی که با عالم ملکوت برقرار کند اشعارش از طراوت و تازگی بیشتری برخوردار است.
در ابتدای این مراسم مسئول خانه شعر و موسیقی جبهه‌ی فرهنگی استان بوشهر گفت: سوگواره جاماندگان اربعین را سال گذشته، همزمان با تعطیلی این رزمایش عظیم فرهنگی به دلیل شیوع ویروس کرونا با انجام فراخوان از سراسر استان برگزار کردیم و شرکت کنندگان آثار خود را تحت عنوان پیاده‌روی جاماندگان اربعین ارسال کردند.

آئین تجلیل از 6 برگزیده‌ی نخستین سوگواره شعر جاماندگان اربعین استان بوشهر برگزار شد
ساسان نوذری ابراز داشت: 30 اثر شامل بخش‌های مختلف شعر در قالب قصیده، شعر کلاسیک، ترانه و نوحه و در تمامی سبک‌های شعری به دبیرخانه سوگواره ارسال شد.
وی ضمن تقدیر از حسن نیت حجت‌الاسلام طاهری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، هدف اصلی در برگزاری این سوگواره را کمک به تولید آثار موسیقی و انجام کار فرهنگی در ایام پیاده‌روی اربعین عنوان کرد و گفت: داوری این جشنواره توسط هیئت علمی دانشگاه پیام نور استان انجام شده است و از اثار رسیده، با نظر هیئت داوران 6 اثر به عنوان اثر برتر برگزیده شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات