سنت حسنه «جلسات خانگی قرآن» در البرز احیا می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز از اجرای طرح جلسات خانگی قرآن در این استان خبرداد،  گفت: خانواده‌ها با مشارکت در این طرح می‌توانند این سنت حسنه را در بین اعضای خانواده احیا کنند.
کد خبر: ۹۳۴۴۲۷۱
|
۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت‌الاسلام مهدی ولایی‌برحق اظهارکرد: تأثیرات شوراها در زیست‌بوم فرهنگی، اجتماعی و عمرانی مناطق خود بی‌بدیل است.

سنت حسنه «جلسات خانگی قرآن» در البرز احیا می‌شود

وی بیان کرد: اگر انتخاب شوراها توسط مردم با دقت صورت پذیرد، تأثیرات به‌سزایی در کوتاه‌مدت در تحول، رشد و ارتقای حوزه‌های مختلف خواهد داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز تصریح کرد: برای این مهم شوراها باید در عرصه‌های مختلف برنامه‌های کاربردی، کوتاه‌مدت و درازمدت ارائه دهند.

وی خاطرنشان کرد: از طرف دیگر برای رسیدن به انتخاب صحیح هم باید برنامه‌های آنها به صورت شفاف ارائه شود، به طوری که در درازمدت امکان راستی آزمایی و نظارت بر عملکرد شوراها وجود داشته باشد.

ولائی‌برحق گفت: شفافیت در برنامه و نظارت مداوم بر امور شوراها امر مهمی است که در ادوار گذشته تا حدی مورد غفلت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه امید است؛ در این دوره کاندیداها با دقت برنامه‌های خود را مطرح کنند، اظهار کرد: یعنی برنامه‌هایی که توان اجرای آن هم از نظر قانونی، مالی و اعتباری وجود داشته باشد و هم اراده جمعی شورا بتواند به آن سمت برود.

این مسئول با بیان اینکه به عبارتی ناظران واقعی بر حسن عملکرد و عمل به وعده‌های کاندیدا مردم هستند، متذکر شد: این مهم تحقق پیدا نمی‌کند مگر با ارائه شفاف برنامه و امکان نظارت بر عملکرد شوراها که امیدواریم در ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا رخ بدهد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش از فعالیت ۳۰۰ مؤسسه و خانه قرآنی و ۲۰۰ کانون فرهنگی تبلیغی در استان خبرداد و گفت: در کنار فعالیت این مراکز در راستای منویات مقام معظم رهبری و با هدف گسترش و ترویج جلسات خانگی قرآن، طرح «جلسات خانگی قرآن‌کریم» در این استان در حال اجراست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز با اشاره به اینکه برپایی جلسات خانگی قرآن‌کریم یک سنت حسنه است که احیای آن در بین اعضای خانواده می‌تواند برکات مضاعفی برای خانواده‌ها و جامعه داشته باشد، افزود: از زمان‌های قدیم سنت اصیل قرآن‌خوانی در طول سال توسط قاریان و اهل معارف قرآن‌کریم برپا بود و باید این حرکت معنوی احیا شود تا جامعه مبتنی بر تربیت قرآنی را شاهد باشیم.

ولائی‌برحق در پایان با بیان اینکه علاقمندانی که قصد دارند تا جلسات خانگی قرآن‌کریم را در منازل خود برپا کنند، می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه www.jkqk.ir از خدمات مختلفی از قبیل آموزش، تربیت مربی، اهدای متبرکات، تأمین محتوا و اعزام استاد به جلسات بهره‌مند شوند، گفت: خانواده‌ها با مشارکت در این طرح می‌توانند این سنت حسنه را در بین اعضای خانواده احیا کنند.

انتهای پیام/ف

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار