سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران با تبریک سالروز عملیات بیت المقدس و آزاد سازی خرمشهر، پیام تبریکی صادر کرد.
کد خبر: ۹۳۴۴۴۴۸
|
۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۴

در متن پیام تبریک روابط عمومی سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر آمده است: سوم خرداد سال ۱۳۶۱  نیروهای مسلح ایران، با اجرای عملیات بیت‌المقدس؛ پس از ۵۷۸ روز، خرمشهر را از چنگال نیروهای ارتش عراق آزاد کردند و آزادی خرمشهر، مسیر جنگ را وارد فاز دیگری کرد.

 سوم خرداد، یکی از روزهای به یادماندنی در تاریخ انقلاب اسلامی و  یادآور مقاومت و حماسه آفرینی های مردم خرمشهر و نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس بود که به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامگذاری شده است.

 سوم خرداد یک حماسه ملی؛ و فتح خرمشهر آغاز مرحله‌ای جدید از دوران دفاع مقدس بود، دورانی که علاوه بر انعکاس جهانی آن، ایران را در آن جنگ نابرابر، در موضع قدرت قرار داد.  

اکنون بعد از گذشت سال ها از این حماسه تاریخی، تفکرات آینده نگر معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (قدس سره شریف) که فرمودند: « فتح خرمشهر فتح خاک نیست؛ فتح ارزش هاست»  و «خرمشهر را خدا آزاد کرد»؛ بیشتر بر جهان روشن می شود.

سالروز حماسه فتح خرمشهر، فرصت مغتنمی برای بازشناسی تاریخ  پایداری ملت ایران است و بازخوانی حماسه (فتح خرمشهر) الگو و الهام بخش جوانان و نسل های  آینده ساز این سرزمین در صحنه های رویارویی با بیگانگان و دشمنان انقلاب، نظام و میهن اسلامی   خواهد بود.

عملیات بیت‌المقدس و آزادی خرمشهر در خوزستان پایان نیافت، آزادی خرمشهر یک نماد   بود و همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: خرمشهرها در پیش است؛ نه در میدان جنگ نظامی، بلکه در میدانی که از جنگ نظامی سخت‌تر است.

 

ارسال نظرات